2021-08-13, 02:41
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Jon har bott i Monaco i 17 år snart, lite önsketänkande att han helt plötsligt skulle glömma bort att han behöver spendera 183 dagar per år där, bara för att han köpt tomt i Sverige. Nä skatteverket kan nog inte räkna med ett öre från familjen Olsson Delér.

Om man ser vloggarna så kanske det inte är 183 dagar...
Men vad räknas som dagar, är det hela faktiska dygn det handlar om eller räcker det bara att det är en del av en dag som är där. Vem räknar dagarna...ingen direkt känns det som.
Klart att det går att räkna om man gör daily vlogs...då finns bevis...
Så därför han slutade antagligen...
Citera
2021-08-13, 07:29
Medlem
så meningslöst att köpa casa castle, tokrenovera och sedan sälja det. hur länge kan de bott där? 2år?

måste ju vara rastlösa deluxe. förstår inte varför alla vill bo i Sverige, speciellt inte som det ser ut idag och kommer se ut om 15-20år. Hade jag haft möjlighet bo vart jag vill hade jag inte bott i Sverige.
Citera
2021-08-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
så meningslöst att köpa casa castle, tokrenovera och sedan sälja det. hur länge kan de bott där? 2år?

Meningslöst??? Övertygad om att det finns över 10 miljoner anledningar. . .
Citera
2021-08-13, 09:10
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

måste ju vara rastlösa deluxe. förstår inte varför alla vill bo i Sverige, speciellt inte som det ser ut idag och kommer se ut om 15-20år. Hade jag haft möjlighet bo vart jag vill hade jag inte bott i Sverige.

varför inte bara flytta?
Citera
2021-08-13, 09:13
Medlem
Citat:

Köpa för strax under 2 och sälja för dryga 4 milj euro känns ju väldigt meningslöst.. Visserligen renoverat en del men knappast för 2 milj euro
Citera
2021-08-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Om man ser vloggarna så kanske det inte är 183 dagar...
Men vad räknas som dagar, är det hela faktiska dygn det handlar om eller räcker det bara att det är en del av en dag som är där. Vem räknar dagarna...ingen direkt känns det som.
Klart att det går att räkna om man gör daily vlogs...då finns bevis...
Så därför han slutade antagligen...

Det är väl krav på olika antal dagar/år beroende på vilken status på residencia i Monaco man har? Iaf från Monacos sida har jag för mig..
Citera
2021-08-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Köpa för strax under 2 och sälja för dryga 4 milj euro känns ju väldigt meningslöst.. Visserligen renoverat en del men knappast för 2 milj euro

det är väl mer hela grejen att göra en sån tokrenovering när man ändå inte tänker bo där. men det kan ju varit tanken från början.
fast jag tror det e janni som bestämmer ( som alla tjejer) nu flyttar och då vill hon inte bo kvar.

återigen förstår jag inte varför sverige lockar. skitväder och bara massa invandrare.
Citera
2021-08-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför inte bara flytta?

vi vanliga dödliga kan ju inte bara flytta lika enkelt. främst pga jobb och ekonomin.

nu antar vi att jag hade haft de stålar de har så hade jag aldrig bott i sverige.
Citera
2021-08-13, 18:03
Medlem
Någon som vet vad dom fick för huset i Spanien?
Citera
2021-08-13, 20:28
Medlem
Rickard er deleier i Homerun Brokers....han har en finger med i alt som Jon og Janni gjør.
Har Rickard rent mel i posen, eller er det en grunn til at han flyttet til Kypros?

Slitsomt liv og ikke har noen fast base. Men har man penger nok, får man til alt.
Citera
2021-08-13, 21:52
Medlem
Cypern alltså… det är snarast att likna vid ett u-land i jämförelse med Marbella? Visst, vädret är mer eller mindre detsamma, men allt annat är väl sämre om man tänker sig att bo där? Vidhåller att det är ett ofritt liv att flytta runt av ekonomiska orsaker.
Citera
2021-08-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Cypern alltså… det är snarast att likna vid ett u-land i jämförelse med Marbella? Visst, vädret är mer eller mindre detsamma, men allt annat är väl sämre om man tänker sig att bo där? Vidhåller att det är ett ofritt liv att flytta runt av ekonomiska orsaker.

”Försvarstalet” på Insta idag säger väl rätt mycket.
Känns som något mer eller mindre desperat sätt att försvara sig.. om allt bara är skitsnack, varför inte bara strunta i det och låta det blåsa över..

Har inte pratat med eller hört någon vettig människa som skulle byta från Marbella till Cypern för året runt boende frivilligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in