Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-20, 22:22
  #1
Medlem
Vad vet den samlade brain trusten på FB om denna skid fantom.

Lite fakta och annan info.

Egen tv-show.
http://www.kanal5play.se/program/jon%20olsson

Blogg.
http://kanal5.se/jonolsson

Flickvän är en tjej som heter Olivia och är Gotlänning. Han gillar snabba bilar och var med i senaste Gummball3000.

Han har en bror som är en hyfsad skidåkare med.

Broderns blogg.
http://www.hans-olsson.com/

För tillfället bor han i Monaco men är från Åre. Som en liten bonus gillar han att surfa med.
Han verkar som en helt vanlig schysst kille som det går bra för och han jobbar med det han gillar.

Här kommer ett roligt inlägg som Jon´s bror gjort om han mer eller mindre galna bilköp
http://www.hans-olsson.com/a-tour-th...ess/#more-2160

Så mina damer och herrar vad vet vi.
__________________
Senast redigerad av rob-dy 2010-11-20 kl. 22:28. Anledning: Rättade till en länk.
Citera
2010-11-20, 22:30
  #2
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Jon är från dalarna (Mora) men bodde i Åre ett tag. Han är sjukt duktig på det han gör vilket mestadels ligger i att skapa ett starkt varumärke. Sen att han är lika begåvad på skidor som Stenmark gör väl inte saken sämre.

Kan ju lägga till lite skvaller då.

Det sades att han köpte silikonbröst till sin tjej när hon fyllde år.
Hans Camaro rasade tack vare att Jon trodde det var lika när oljelampan lyste som med bensinlampan. Dvs du kan köra ett tag till.
Detta är ju givetvis inget som jag vet om det är sant.

När Jon är i Åre då gör han verkligen som han vill, det är Prinsessan Madeleine och han som verkligen kan göra som de känner för. Inget konstigt dock då JOSS sätter Åre på kartan.
__________________
Senast redigerad av Krille.the.Petterson 2010-11-20 kl. 22:37.
Citera
2010-11-20, 22:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Jon är från dalarna (Mora) men bodde i Åre ett tag. Han är sjukt duktig på det han gör vilket mestadels ligger i att skapa ett starkt varumärke. Sen att han är lika begåvad på skidor som Stenmark gör väl inte saken sämre.

Ahh...sorry my bad. Fick för mig han var från Åre men du har rätt.

Det verkar även som det finns en viss talang för att köra bil med om man ser till det lilla racing projekt han har med in Opel.
Citera
2010-11-20, 22:47
  #4
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rob-dy
Ahh...sorry my bad. Fick för mig han var från Åre men du har rätt.

Det verkar även som det finns en viss talang för att köra bil med om man ser till det lilla racing projekt han har med in Opel.

Han gillar bilar tveklöst. Jag hade turen eller oturen att vara på Gotland v29 för några år sedan.
Bland alla hyrbilar utanför kallis var det två som stack ut. Jon var där med Henrik Windstedt och Jens Byggmark och eftersom han bara hade tvåsitsiga bilar så hade han givetvis med sig både sin Ultima och sin Lambo.

Hans vad med byggmark om OS 2014 tror jag kommer falla Jon i händerna då han verkligen satsar mot storslalomen. Han är väl rankad trea i Sverige nu tror jag.

Bland det sjukaste jag sett är när han tidigt på säsongen för några år sedan deklarerade att han tänkte vinna NM i gränsen i slutet av säsongen då många envisades med att han bara kunde hoppa och inte åka. Han sket i genomåkningen före tävlingen och klev in och bara vann på ett underlag som var allt annat än bra för en offpisttävling.
Citera
2010-11-20, 22:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Han gillar bilar tveklöst. Jag hade turen eller oturen att vara på Gotland v29 för några år sedan.
Bland alla hyrbilar utanför kallis var det två som stack ut. Jon var där med Henrik Windstedt och Jens Byggmark och eftersom han bara hade tvåsitsiga bilar så hade han givetvis med sig både sin Ultima och sin Lambo.

Hans vad med byggmark om OS 2014 tror jag kommer falla Jon i händerna då han verkligen satsar mot storslalomen. Han är väl rankad trea i Sverige nu tror jag.

Bland det sjukaste jag sett är när han tidigt på säsongen för några år sedan deklarerade att han tänkte vinna NM i gränsen i slutet av säsongen då många envisades med att han bara kunde hoppa och inte åka. Han sket i genomåkningen före tävlingen och klev in och bara vann på ett underlag som var allt annat än bra för en offpisttävling.

Är det nått han kan så är det att åka skidor. Det som gör han så bra enligt mig är att han just behärskar det mest och är bra på det. Sen så verkar han vara lite bättre på jibbing om vi kan kalla det det....

Jag har sett Lambon i Stockholm några gånger och den sticker ut lite. Men tror att hans nya "super" bil kommer att bli nått extra. Men det som talar emot att den kommer att hålla är det inlägg som hans bror gjorde om alla hans bilaffärer....Det inlägget fick mig att skratta sjukt mycket. Killen har otrolig otur eller så kör han bilarna för hårt..
Citera
2011-02-21, 14:36
  #6
Medlem
NygammalValss avatar
Var har han fått alla miljonerna ifrån? Han verkar ju ha betydligt mer deg än många andra alpina stjärnor.

"Han lever lyxliv i Monaco och kör livsfarliga biltävlingar med 620 hästkrafter under huven.

Jon Olssons vinterbil, en Monacoregistrerad Nissan GTR med 620 hästkrafter, väcker nästan lika mycket uppmärksamhet på alpvägarna som hans pantersvarta Lamborghini med takbox gör när den mullrar in i Åre. Då går det ett upphetsat sus genom samhället.

– Jon är här!"



http://www.dn.se/livsstil/reportage/...aldrig-ger-sig
Citera
2011-02-21, 14:41
  #7
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Träffat honom i jobbet flera gånger och stöter på han allt som oftast i Visby på somrarna. Mycket Kallis där och givetvis är Lambon parkerad utanför. Trevligt, jordnära och enligt mig en vanlig kille som älskar skidåkning.

Tjejen hans var/är (?) om jag inte helt missminner mig sjuk i anorexi. Hon är i alla fall så smal att hon kan gömma sig bakom en lyktstolpe flickebarnet.
Citera
2011-02-21, 14:46
  #8
Medlem
? Det är ju jag ?
Citera
2011-02-21, 14:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Var har han fått alla miljonerna ifrån? Han verkar ju ha betydligt mer deg än många andra alpina stjärnor.

"Han lever lyxliv i Monaco och kör livsfarliga biltävlingar med 620 hästkrafter under huven.

Jon Olssons vinterbil, en Monacoregistrerad Nissan GTR med 620 hästkrafter, väcker nästan lika mycket uppmärksamhet på alpvägarna som hans pantersvarta Lamborghini med takbox gör när den mullrar in i Åre. Då går det ett upphetsat sus genom samhället.

– Jon är här!"



http://www.dn.se/livsstil/reportage/...aldrig-ger-sig


Han har ju bla annat red Bull som sponsor vilket ger en hel del sköna miljoner varje år.
Citera
2011-02-21, 16:00
  #10
Medlem
Efter vad jag ha sett på tv3s Landskampen så är han sjukt charmig och snygg Vet inte om det hör till ämnet skvaller men ändå.
Citera
2011-02-21, 17:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressad
Han har ju bla annat red Bull som sponsor vilket ger en hel del sköna miljoner varje år.

han får ca 750000 per år för att bära red bull mössan/hjälmen ( så var det 2007 i alla fall)
__________________
Senast redigerad av hustomten24 2011-02-21 kl. 17:36.
Citera
2011-02-21, 18:43
  #12
Medlem
JO tycks vara en genuint trevlig och ödmjuk kille med smak för livets goda.

Vill minnas att jag läste en intervju med honom förra vintern där han sade att hans
affärsmässiga målsättning det kommande året var att omsätta >10 MSEK. Det borde ge en indikation på hur mycket han drar in. Sen har han ju väldigt många olika intäktskällor, sen hur dealarna ser ut vet ju bara han och sponsorn, men de största är:

Comviq
Carnegie (tidigare HQ Bank)
Red Bull
HEAD
Dessa knuffar ju in en del pengar, kanske är summan som nämna här ovan ett bra riktmärke (750 K från Red Bull)

Jon Olsson Invitational omsätter inte några jättepengar men täcker lite lön åt flickvännen i alla fall:
http://www.allabolag.se/5563045235

Sen finns det mindre grejer som säkert genererar en del cash de med:
Modellar för J Lindeberg
Bildeal med Lamborghini
BetSafe betalade hans Gumball-deltagande

Gissningsvis får han rätt bra betalt för att dyka upp på Big Air-tävlingar runt om i världen, och prispengarna är väl uppemot en halv miljon per tävling kanske.

Kort sagt, det går bra för JO, men han ligger inte på latsidan. Ok att han tycks ha det roligaste jobbet man kan ha men fan vad han jobbar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback