2012-12-28, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Min uppsägning verkar med ha gått igenom nu, jag fick skriva till dem 3 separata gånger under flera månaders tid och de svarade inte en enda gång... men nu verkar skiten ha slutat komma till sist iallafall.

Årets understatement. Det var ju helt oläsbart.

Mig glädjer det att kuppmakarna förlorar presstödet.
Dock är det synd för rörelsen som förlorar en tidning som innan kuppen faktiskt var riktigt bra. Vi får helt enkelt hoppas att Vavras nya projekt Nya tider bli en lika stor framgång som NI blev.

Vad gäller NI så kommer den fortsätta att dö sotdöden. Måtte de ansvariga för detta, Marc Abrahamsson och Jimmy Windeskog, en dag få vad de förtjänar..

Så att stjäla ett register går bra alltså?
Dessutom stöds ju nya tider av sionisten brinkmann, det borgar ju verkligen för kvalité.
Fast i jakten på "popularitet" kanske allt är tillåtet?
Citera
2012-12-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Dessutom stöds ju nya tider av sionisten brinkmann,
Jaså? Det är ju mycket intressant om det är sant. Berätta mer.
Citera
2012-12-28, 18:24
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Så att stjäla ett register går bra alltså?

Ja det går bra.

Sen stal de knappast, tjuvarna i det här sammanhanget är Marc Abramsson och Jimmy Windeskog.

Men jag anar vem det är jag pratar med, finns typ bara en person i landet som tycker som du i den här frågan.
Senast redigerad av Sockerpappan 2012-12-28 kl. 18:27.
Citera
2012-12-28, 18:54
Bannlyst
Tycka vad man vill om NI men om Nya Tider använder sig av NI prenumerationsregister så är det olagligt. NI har ju bevisligen inte gett dem tillåtelse att använda det och du får ej lov (om det inte explicit står när du blir prenumerant vilket jag tvivlar på då folk vill nog inte gärna att deras namn sprids hur som helst) att sälja vidare registret.
Citera
2012-12-29, 13:11
Medlem
25Decembers avatar
Nu skriver Flashback om det med.
Citera
2012-12-29, 21:09
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Ar deras hemsida representativ for den tryckta tidningen? Sidan verkar inte uppdateras sarskilt ofta och innehaller ganska fa artiklar fran de senaste manaderna.
Citera
2012-12-30, 14:41
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Nu finns det en artikel på SVD också!

http://www.svd.se/kultur/nationell-idag-kan-mista-presstod_7788838.svd
Citera
2012-12-30, 14:49
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nu finns det en artikel på SVD också!

http://www.svd.se/kultur/nationell-idag-kan-mista-presstod_7788838.svd
Konstigt att de skriver en till kortare om det, denna kom ut den 27.
Citera
2012-12-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ja det går bra.

Sen stal de knappast, tjuvarna i det här sammanhanget är Marc Abramsson och Jimmy Windeskog.

Men jag anar vem det är jag pratar med, finns typ bara en person i landet som tycker som du i den här frågan.

Sen när blir ett företag/org/förenings interna saker vavras egendom?
Citera
2012-12-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jaså? Det är ju mycket intressant om det är sant. Berätta mer.

Brinkmann har tidigare haft kontakt med både ND/NI, då med bland annat vavra.
Efter att vavra slutat på NI så har han tagit upp denna kontakt igen, för att försöka få hjälp med att dra igång nya tider.
Vilket dom fått, brinkmann har varit till sverige ett antal gånger för olika möten med bland annat vavra och andra "nationella" företrädare.
Men det lär vi ju märka tids nog, han lär ju knappast ge bort massa pengar utan krav på motprestation.
Citera
2012-12-31, 12:40
Medlem
Citat:
Men det lär vi ju märka tids nog, han lär ju knappast ge bort massa pengar utan krav på motprestation.
Samling vid CJ-pumpen? Brinkmann har gjort stor skada via de projekt han har företagit sig hittills.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-12-31 kl. 12:50.
Citera
2013-01-02, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Förmodligen har man inget val annat än att sluta krångla då en av orsakerna till det frysta presstödet var just krångel med uppsägning av prenumerationer. Vill man någonsin ha tillbaka presstödet så lär man börja göra som man ska.

/Micke

Eller, vilket låter mer rimligt, är det som det sägs - att det aldrig varit några problem med att säga upp sin prenumeration utan att det är ett påstående från dem som just nu arbetar mot Nationell Idag.

Jag är inte själv speciellt insatt men det låter som den mest logiska förklaringen för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in