2012-11-01, 12:19
Medlem
25Decembers avatar
De får behålla presstödet visst.
http://www.realisten.se/2012/11/01/fortsatt-driftsstod-till-nationell-idag/
Citera
2012-11-01, 16:49
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Jäklar vad bra det går nu då. På någon dag har följande hänt: 1. JDG är full i radio och gör bort sig, 2. det påstås att motståndsmän är inblandade i ett väldigt uppmärksammat mord, och 3. NI lyckas förlora sitt presstöd. Att påstå att dylikt är bra för moralen skulle vara att ljuga. Det hade suttit fint med lite bra nyheter som omväxling nu...

Är det något jag lärt mig genom mina år är att det alltid kommer dalar och toppar när det gäller rörelsen. Det gäller att försöka blicka framåt. Fast nu verkar det iofs som att NI får tillbaka presstödet.

Jag kanske är lite otålig av mig, men vad händer med anmälan? Vavra påstås ju ha tagit massa pengar i egen ficka.
Senast redigerad av wehrmacht 2012-11-01 kl. 16:54.
Citera
2012-11-01, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Jag kanske är lite otålig av mig, men vad händer med anmälan? Vavra påstås ju ha tagit massa pengar i egen ficka.
Det är detta jag också väntar på, och kommer fortsätta prenumerera på NI tills dess att jag får klarhet i den här frågan. Båda parter anklagar ju varandra för en jävla massa, men det är ju helt omöjligt för mig som utomstående att veta vad som är sant eller inte.
Citera
2012-11-01, 17:08
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är detta jag också väntar på, och kommer fortsätta prenumerera på NI tills dess att jag får klarhet i den här frågan. Båda parter anklagar ju varandra för en jävla massa, men det är ju helt omöjligt för mig som utomstående att veta vad som är sant eller inte.

Precis, jag är också lite kluven tills jag fått veta mer om detta. 170k är ingen struntsumma. Själv avvaktar jag med att fortsätta betala för tidningen tills jag vet mer om vad som händer. Speciellt när jag fick inbetalningskort hemskickat signerat Vavra, samt att det är svårt att lita på Windeskog.
Senast redigerad av wehrmacht 2012-11-01 kl. 17:10.
Citera
2012-11-01, 17:09
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Är det något jag lärt mig genom mina år är att det alltid kommer dalar och toppar när det gäller rörelsen. Det gäller att försöka blicka framåt. Fast nu verkar det iofs som att NI får tillbaka presstödet.

Jo, presstödet kom ju tillbaka och det har börjat klarna lite kring det andra. Så nu vänder det kanske uppåt igen!

Jag har för mig att någon påstod att pengarna som sägs ha försvunnit ska ha använts för att få igång det där nya projektet. Frågan är väl om det stämmer och huruvida det var juridiskt och/eller moraliskt försvarbart att i så fall flytta pengar på det viset. Det känns lite som att alla inblandade kan ha spelat lite fult och försökt förekomma varandra på olika sätt...
Citera
2012-11-01, 17:17
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Jo, presstödet kom ju tillbaka och det har börjat klarna lite kring det andra. Så nu vänder det kanske uppåt igen!

Jag har för mig att någon påstod att pengarna som sägs ha försvunnit ska ha använts för att få igång det där nya projektet. Frågan är väl om det stämmer och huruvida det var juridiskt och/eller moraliskt försvarbart att i så fall flytta pengar på det viset. Det känns lite som att alla inblandade kan ha spelat lite fult och försökt förekomma varandra på olika sätt...

Man får hoppas det och den nya tidningen kommer säkert igång den med snart, två nationella tidningar med presstöd är bättre än en. Man får bara hoppas att man inte lyckats skrämma iväg allt för många prenumeranter genom detta strul.

Ja, det låter faktiskt inte helt omöjligt att så är fallet. Men vi får vänta och se.
Citera
2012-11-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vávra Suk stämmer Marc Abramsson
Suk menar att Abramsson överskridit sina befogenheter när han avskedade honom och skribenten Sanna Hill i slutet av september.

Enligt stämningsansökan ska Abramsson bland annat ha bytt ut låset på redaktionens lokaler.

Suk menar att eftersom han var ordförande och firmatecknare i Föreningen Nationell Idags styrelse så kan inte Abramsson sparka honom.

http://www.nationell.nu/2012/11/05/vavra-suk-stammer-marc-abramsson/
Citera
2012-11-05, 18:17
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
http://www.nationell.nu/2012/11/05/v...arc-abramsson/
Hmm nu verkar ju iallafall något hända. Undrar hur det har gått med polisanmälan mot Vávra .
Citera
2012-11-07, 14:33
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Du drog precis upp "jag känner ett MC-gäng passa dig" kortet.

Det var det mest patetiska jag har läst på detta forum, jävla tönt.
Nä, jag känner inte ett mc-gäng men jag har goda vänner som åker cykel, en del med 1% och andra åker med vanliga klubbar. Det har jag gjort sedan jag själv körde mc, inte så konstigt. Eller?

Ska väl vara extra tydlig här, jag har blivit ombedd att fullpatcha för ett idag försvunnet och sammanslaget 1% gäng, men kriminaliteten är väl inte min grej även om det är bra smet.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2012-11-07 kl. 14:38.
Citera
2012-11-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nä, jag känner inte ett mc-gäng men jag har goda vänner som åker cykel, en del med 1% och andra åker med vanliga klubbar. Det har jag gjort sedan jag själv körde mc, inte så konstigt. Eller?

Ska väl vara extra tydlig här, jag har blivit ombedd att fullpatcha för ett idag försvunnet och sammanslaget 1% gäng, men kriminaliteten är väl inte min grej även om det är bra smet.

/Micke

Hur ser du på att sanna kan arbeta med vavra efter dom anklagelser hon riktat mot honom?
Citera
2012-11-13, 13:44
Bannlyst
Okej att Aftonbladets kultursida inte gillar Nationell Idag, men nu har de väl tagit i så de exploderat?

Nationell Idag en "nynazistisk tidning" och "så obehaglig att den presshistoriskt har få svenska motsvarigheter."?

http://bloggar.aftonbladet.se/kulturbloggen/2012/11/lat-google-tysta-nazipressen/
Citera
2012-11-13, 13:46
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddarholmskyrkan
Okej att Aftonbladets kultursida inte gillar Nationell Idag, men nu har de väl tagit i så de exploderat?

Nationell Idag en "nynazistisk tidning" och "så obehaglig att den presshistoriskt har få svenska motsvarigheter."?

http://bloggar.aftonbladet.se/kulturbloggen/2012/11/lat-google-tysta-nazipressen/

...och man tokskriker efter censur. Härligt. Ljuset ligger på och trollen håller på att spricka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in