2012-03-01, 01:46
Medlem
Citat:
Den är skriven under pseudonym. Mattias Lindberg, som artikeln är underskriven av och dessutom vänligt nog med en epost-adress, är inte en riktig person. Den tillhör i själva verket Nationell Idags avlönade medarbetare Dan Lindberg, mer känd under sitt tidigare namn Dan Berner. Själv dömd för dråp.

Vad har egentligen research.nu för belägg för det där påståendet? Låter som taget ur luften.
Citera
2012-03-01, 06:35
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Vad har egentligen research.nu för belägg för det där påståendet? Låter som taget ur luften.

Berner jobbar för NI.

Berner har bytt namn till Lindberg.

Berner heter Mattias i mellannamn.

Jo, taget ur luften, det är nog en helt okänd Lindberg som helt sonika nu skriver för NI.
Citera
2012-03-01, 13:03
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Berner jobbar för NI.

Jo, taget ur luften, det är nog en helt okänd Lindberg som helt sonika nu skriver för NI.
Har de första tre påståendena bevisats? Och i så fall undrar man ju varför NI/Berner valde att skriva under med mellannamn + nytt efternamn, för det är ju rätt så genomskinligt vem det egentligen är, om all fakta stämmer och är offentlig...
Citera
2012-03-01, 13:14
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Har de första tre påståendena bevisats? Och i så fall undrar man ju varför NI/Berner valde att skriva under med mellannamn + nytt efternamn, för det är ju rätt så genomskinligt vem det egentligen är, om all fakta stämmer och är offentlig...

Det är offentliga handlingar, samtliga påståenden.

Inte det smartaste draget.
Citera
2012-03-01, 13:16
Medlem
Citat:
Berner jobbar för NI.

Var redovisas dessa uppgifter?
Citera
2012-03-01, 14:23
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Det är offentliga handlingar, samtliga påståenden.

Inte det smartaste draget.
I så fall känns det ju som ett väldigt halvhjärtat och kontraproduktivt försök att dölja skribentens identitet.
Citera
2012-03-01, 17:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Var redovisas dessa uppgifter?

Hos en myndighet som heter Skatteverket, konstigt nog inte i artikeln, men det finns nog en anledning till det också.

Citat:
I så fall känns det ju som ett väldigt halvhjärtat och kontraproduktivt försök att dölja skribentens identitet.

Ja, jag menar det.
Citera
2012-03-01, 22:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Hos en myndighet som heter Skatteverket, konstigt nog inte i artikeln, men det finns nog en anledning till det också.

Vem FAN bryr sig? Kan du försöka begripa att Berner faktiskt straffats för det han gjort vilket inte kan sägas om Wallner? För övrigt finns det en mängd skillnader fallen emellan. Hela denna tråd handlar om att blanda bort korten och flytta fokus vilket borde framstå som uppenbart för vilken idiot som helst. Idag gastade Aschberg i radion om att Wallner sonat sitt brott trots att han fick ett icke-straff jämfört med Berner. Jag utgår därmed från att du anser att Wallner INTE sonat sitt brott som Aschberg påstod för uppenbarligen anser du inte att Berner sonat sitt brott eftersom det skall tas upp här i syfte att misskreditera honom och artikeln. En enkel fråga: Hade Aschberg rätt om att Wallner sonat sitt brott?

EDIT: Tycker faktiskt inte att det bevisats av er ännu att Berner är identisk med Mattias Lindberg men som redan påpekats så skiter jag i vilket av redan uppgivna skäl.
Senast redigerad av MrSkargard 2012-03-01 kl. 22:17.
Citera
2012-04-16, 02:57
Medlem
Nord88s avatar
Eftersom Marc Abramsson har stora problem med att uttrycka sig i text och när dessutom ingen uppenbarligen bryr sig om att korrekturläsa så undrar jag varför han tillåts skriva i Nationell Idag? Att hans debattinlägg "Syrien: Varför är konflikten viktig för oss i Sverige" blev publicerat är för mig en gåta, bara ingressen innehåller ju flera skrivfel.
Senast redigerad av Nord88 2012-04-16 kl. 02:59.
Citera
2012-04-16, 18:16
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Eftersom Marc Abramsson har stora problem med att uttrycka sig i text och när dessutom ingen uppenbarligen bryr sig om att korrekturläsa så undrar jag varför han tillåts skriva i Nationell Idag? Att hans debattinlägg "Syrien: Varför är konflikten viktig för oss i Sverige" blev publicerat är för mig en gåta, bara ingressen innehåller ju flera skrivfel.
Finns artikeln på nätet?
Citera
2012-04-16, 18:23
Bannlyst
Artikeln är alltså i nummer 13, 2012. Sida tre.
Nu orkar jag i ärlighetens namn inte läsa om artikeln, inte just nu i alla fall, men jag personligen reagerade inte över kvaliteten på texten när jag läste igenom den första gången. Sådant är ju personligt dock och säger väl inte så mycket.

Missar man korrekturläsning och dylikt så är det ju beklagligt, sådant måste man ju vara noga med.
Citera
2012-04-16, 19:32
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Finns artikeln på nätet?

Jag kan skriva av ingressen, så förstår du. Jag måste säga att det är aningen anmärkningsvärt att inte Straybullet reagerade, det är för mig otroligt hur framförallt denna del kunnat passera obemärkt:

Citat:
Varje dag matas vi med "nyheter" från och om Syrien. Från att tidigare nästan aldrig hört talas om landet hör vi nu om dagligen om Syrien. Historien, fokuset och inriktningen går inte ta miste på. Om tar ett djupt andetag och tänker efter, känns historien inte märkligt bekant? Varför är svenska TV-tittare måltavlan för denna rapportering och varför är Syrien så brännande aktuellt i Sverige och Europa?

Jag vill förövrigt bara påpeka att det inte är någonting fel på själva analyserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in