2012-04-16, 19:55
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Jag kan skriva av ingressen, så förstår du. Jag måste säga att det är aningen anmärkningsvärt att inte Straybullet reagerade, det är för mig otroligt hur framförallt denna del kunnat passera obemärkt:

Jag vill förövrigt bara påpeka att det inte är någonting fel på själva analyserna.
Riktigt grova slarvfel. Ser inte ut att ha korrekturlästs öht.
Citera
2012-04-28, 10:41
Bannlyst
Jag vill rekommendera ett alldeles utmärkt gräv i Nationell Idag.
Feministen och lögnen
http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1816
Citera
2012-05-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag vill rekommendera ett alldeles utmärkt gräv i Nationell Idag.
Feministen och lögnen
http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1816
Ja, jävligt bra. Torbjörn Ström bedriver verklig, relevant, journalistik. I ett normalt samhälle hade ju denna artikel publicerats på de stora dagstidningarnas kultursidor och lett till het debatt. Ström hade bjudits in till debattprogram i TV etc. I dagens surrealistiska samhällsklimat ligger artikeln undanskymd på nätet med sju kommentarer. Sjukt.
Citera
2012-05-06, 09:57
Medlem
RelicDeluxes avatar
Enlig Sanna så är hon nu politisk obunden, hur rimmar det med hennes politiska uppdrag?

Och vad betyder det för Nationell Idag?

"Sanna Hill :Numera räknar jag mig visserligen som politiskt obunden, men tack ändå "
Senast redigerad av RelicDeluxe 2012-05-06 kl. 09:59.
Citera
2012-05-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterniklassson
Nån som har koll på tidskriften, Nationell Idag? http://www.nd.se/ni/pappupplagan/default.asp?avd=pren

Funderar på att bli prenumerant på den, så därför undrar jag vad folk tycker om den?
Balanserad med ganska få sakfel. Dålig research på sina ställen, men inte avsevärt sämre än Rövbladet eller Expressen. Parsec bättre än avpixlat eller töntbloggen fria tider. Men det stora problemet är att de bara kapar allt material från andra källor, så om du prenumererar på DN så får du mer eller mindre samma material, fast med bättre kvalitet och mängder med extra material. Dessutom slipper du fittiga annonser om "svenska" böcker.
Citera
2012-05-06, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av predditor
Balanserad med ganska få sakfel. Dålig research på sina ställen, men inte avsevärt sämre än Rövbladet eller Expressen. Parsec bättre än avpixlat eller töntbloggen fria tider. Men det stora problemet är att de bara kapar allt material från andra källor, så om du prenumererar på DN så får du mer eller mindre samma material, fast med bättre kvalitet och mängder med extra material. Dessutom slipper du fittiga annonser om "svenska" böcker.

Ja om man är politiskt korrekt och extremt liberal är säkert DN ett bättre val. Vill man som svensk inte bli förolämpad så är NationellIdag Sveriges just nu viktigaste tidning.
Citera
2012-05-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Enlig Sanna så är hon nu politisk obunden, hur rimmar det med hennes politiska uppdrag?

Och vad betyder det för Nationell Idag?

"Sanna Hill :Numera räknar jag mig visserligen som politiskt obunden, men tack ändå "

Vad det innebär? Att Marc blir arg såklart.

Personligen läser jag hellre en tidning som inte är bunden, men det är jag det. Känns seriösare.
Citera
2012-05-16, 17:44
Medlem
Don.Cs avatar
I dag kom senaste numret av Nationell Idag. Ny grafisk profil där man lämnat det brandgula till förmån för ljusblått. Ledaren har rubriken "Från partianknuten till oberoende tidning" och vi kan läsa att "denna tidning [är] på riktigt partipolitiskt obunden". Dessutom kommer man snart helt byta namn från Nationell idag till något annat.

Riktigt trevliga nyheter för de flesta men vissa verkar lida av separationsångest och inser inte att förhållandet är slut. I artikeln från ND:s nationaldagsfirande (Här) kan vi läsa följande i en av bildtexterna (bild nr 9):

Citat:
Anders Ankartjärn (t v) håller upp partiets tidning Nationell Idag och Mikael Bergman (t h) håller upp ett av partiets nytryckta flygblad: Svenska jobb till svenska arbetare!

Det blir ju lite konstigt när ett parti helt fräckt kallar en oberoende tidning för "partiets tidning". Man märker att ND fått allt mindre utrymme sedan Sanna Hill tog över men samtidigt delar de väl fortfarande lokaler med ND. Här tycker jag redaktionen för Ni bör avkräva ND en förklaring och rättelse.
Citera
2012-05-16, 20:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
I dag kom senaste numret av Nationell Idag. Ny grafisk profil där man lämnat det brandgula till förmån för ljusblått. Ledaren har rubriken "Från partianknuten till oberoende tidning" och vi kan läsa att "denna tidning [är] på riktigt partipolitiskt obunden". Dessutom kommer man snart helt byta namn från Nationell idag till något annat.

Riktigt trevliga nyheter för de flesta men vissa verkar lida av separationsångest och inser inte att förhållandet är slut. I artikeln från ND:s nationaldagsfirande (Här) kan vi läsa följande i en av bildtexterna (bild nr 9):

Det blir ju lite konstigt när ett parti helt fräckt kallar en oberoende tidning för "partiets tidning". Man märker att ND fått allt mindre utrymme sedan Sanna Hill tog över men samtidigt delar de väl fortfarande lokaler med ND. Här tycker jag redaktionen för Ni bör avkräva ND en förklaring och rättelse.

Detta är väl relativt väntat egentligen? Det känns som att NI distanserat sig mer och mer från ND för varje dag.
Citera
2012-05-16, 21:07
Medlem
Jäklar vad jag blev förvånad när min NI damp ner i brevlådan. Så skönt att den inte är skrikande oragne längre utan är mer modern (ljus blå/grå blå) stilren.

Det stog att NI tror att en oberoende tidning har "störst chans att nå ut" till fler, och att man inte vill låsa in sig i ett partihörn, typ.

Sen har de (Sanna?) uppenbart härmat Svenska dagbladet eller Dagens nyheter i layouten. Men det tycker jag inte gör något för det ser snyggt ut. Artiklarna höll lite högre kvalité och tog upp saker som var aktuellt, så jag är nöjd

Spännande med namn-bytet som det står på framsidan.
Citera
2012-05-16, 21:13
Bannlyst
Igår ett nytt fräscht nummer av Framåt och idag ett nytt nummer av Nationell Idag med ny fräsch design, kan det bli bättre?
Nationalister och invandringskritiker som gillar papperstidningar kan sannerligen inte klaga i dagsläget.
Citera
2012-05-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Igår ett nytt fräscht nummer av Framåt och idag ett nytt nummer av Nationell Idag med ny fräsch design, kan det bli bättre?
Nationalister och invandringskritiker som gillar papperstidningar kan sannerligen inte klaga i dagsläget.

Japp. Tror Nationell Idag har stor potential om de är oberoende från ND men samtidigt har miljoner i presstöd....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in