2013-01-22, 09:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Inte heller SvP:s ideologi, så passa dig med RP-knappen, den kan hoppa upp och bita dig i nacken.

SvP:s ideologi är delvis topic eftersom den angreps i Windeskogs artikel (ja, det är han som författat dravlet).

Citat:
SvP vill införa ett fascistiskt system, att de inte säger detta rätt ut är patetiskt.

Sluta lipa nu, du gör ett uselt jobb som Marcs knähund när du låter som en fjollig PK-idiot.
Citera
2013-01-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SvP:s ideologi är delvis topic eftersom den angreps i Windeskogs artikel (ja, det är han som författat dravlet).

Sluta lipa nu, du gör ett uselt jobb som Marcs knähund när du låter som en fjollig PK-idiot.

Källa?
Citera
2013-01-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Lite oklart vad deras verksamhet består i för övrigt.

Det är väl samma folk som låg bakom NI? Nya Tider har fortfarande inte fixat en hemsida så jag utgår från att det kommer att bli samma tafatta fiasko som NI.

Jag håller inte med om att Nationell Idag var ett "tafatt fiasko". Tidningen höll hög kvalitet när Vavra Suk stod vid rodret. Och det är Vavra Suk som gör Nya Tider. Det enda problemet med Nationell Idag var att tidningen var kopplad till ND som dränerade den på pengar. Det problemet har inte Nya Tider.
Citera
2013-01-22, 12:25
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Jag håller inte med om att Nationell Idag var ett "tafatt fiasko". Tidningen höll hög kvalitet när Vavra Suk stod vid rodret. Och det är Vavra Suk som gör Nya Tider. Det enda problemet med Nationell Idag var att tidningen var kopplad till ND som dränerade den på pengar. Det problemet har inte Nya Tider.
Vad är meningen med en papperstidning som lever på skattepengar om inte att skyffla till sig pengar för egen del till levnadskostnader?
Nya Tider, som för övrigt har ett bottennapp till namn hade fått fram sitt budskap bättre om det varit en webbtidning.
Men det ger förstås inga möjligheter till att ta ut en lön som är målet.
Citera
2013-01-22, 12:57
Medlem
Citat:
Vad är meningen med en papperstidning som lever på skattepengar om inte att skyffla till sig pengar för egen del till levnadskostnader?
Nya Tider, som för övrigt har ett bottennapp till namn hade fått fram sitt budskap bättre om det varit en webbtidning.

Ja, det är klart att syftet bland annat är att kunna ta ut lön. Om man kan göra det får man möjlighet att arbeta heltid med tidningen istället för att driva den som ett hobbyprojekt. Då blir tidningen bättre. Det här borde inte vara svårt att förstå.
Citera
2013-01-22, 12:59
Medlem
servuss avatar
Citat:
Problemet med NI är att det är en introvert sekttidning, inte en nyhetstidning för svenskar. De måste rikta sig utåt! Ett första och banne mig obligatoriskt steg är att ha en nyhetssida med regelbundna uppdateringar. Minst 10 nyheter per dag. Detta är något som varken Nya Tider eller NI har. Därför kommer de aldrig lyckas nå en större krets läsare än de närmast sörjande. Nya Tider har ju inte ens satt upp en sida där man kan teckna prenumeration.

Jämförelsevis har vi Fria Tider som är minst lika radikal och når ut till 200 000 svenskar i veckan. NI 1 600. Liksom, en faktor 125 i skillnad. NI och folket bakom Nya Tider har helt enkelt ingen känsla för hur opinionsbildning ska bedrivas.
Citera
2013-01-22, 13:15
Medlem
servuss avatar
Citat:
Dock bättre namn än Nationell Idag, som andas frånstötande extremism. Men det låter ju fortfarande som en blandning av en Gyllene tider-låt och en rippoff på "Fria Tider".
Citera
2013-01-22, 16:47
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ja, det är klart att syftet bland annat är att kunna ta ut lön. Om man kan göra det får man möjlighet att arbeta heltid med tidningen istället för att driva den som ett hobbyprojekt. Då blir tidningen bättre. Det här borde inte vara svårt att förstå.
Tvärtom, när syftet blir ekonomiskt så för man inte en seriös politik, så fort man gör det till sitt levebröd så övergår det till hyckleri och egensinne.

Men det är bra nu att ni gått ut med detta skriftligt, det kan vara användbart i debatten.
Citera
2013-01-22, 16:54
Medlem
Citat:
Tvärtom, när syftet blir ekonomiskt så för man inte en seriös politik, så fort man gör det till sitt levebröd så övergår det till hyckleri och egensinne.

Vilket trams.

Citat:
Men det är bra nu att ni gått ut med detta skriftligt, det kan vara användbart i debatten.

Mig veterligen har ingen "gått ut med" någonting. Jag företräder varken Nationell Idag eller Ny Tid.
Citera
2013-01-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ett första och banne mig obligatoriskt steg är att ha en nyhetssida med regelbundna uppdateringar. Minst 10 nyheter per dag.

Om man väljer att satsa på presstöd bör rimligtvis fokus ligga på att få ut en bra papperstidning en gång i veckan och inte på att uppdatera en hemsida så ofta som möjligt.
Citera
2013-01-22, 17:06
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Problemet med NI är att det är en introvert sekttidning, inte en nyhetstidning för svenskar. De måste rikta sig utåt! Ett första och banne mig obligatoriskt steg är att ha en nyhetssida med regelbundna uppdateringar. Minst 10 nyheter per dag. Detta är något som varken Nya Tider eller NI har. Därför kommer de aldrig lyckas nå en större krets läsare än de närmast sörjande. Nya Tider har ju inte ens satt upp en sida där man kan teckna prenumeration.

Jämförelsevis har vi Fria Tider som är minst lika radikal och når ut till 200 000 svenskar i veckan. NI 1 600. Liksom, en faktor 125 i skillnad. NI och folket bakom Nya Tider har helt enkelt ingen känsla för hur opinionsbildning ska bedrivas.
Hey, Fucktard! Yeah, you! Look at this! http://alternamedia.se/?page_id=2
Citera
2013-01-22, 17:24
Medlem
servuss avatar
Citat:
Om man väljer att satsa på presstöd bör rimligtvis fokus ligga på att få ut en bra papperstidning en gång i veckan och inte på att uppdatera en hemsida så ofta som möjligt.

Fokus borde rimligen vara att använda presstödet för att driva en nyhetssida som lockar många läsare som sedan kan teckna prenumeration på papperstidningen som sedan ger ännu pengar till att driva nyhetssidan som lockar ännu mer läsare ... osv ... Inte att nöja sig med veckotidningen som bara ett fåtal läser.

Citat:

Är inget fel på att tjäna pengar på sitt politiska arbete. Det är snarare än förutsättning för att kunna göra det seriöst som heltidssysselsättning. Vänstern är starka för att staten öser pengar över dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Watson
Hey, Fucktard! Yeah, you! Look at this! http://alternamedia.se/?page_id=2
Men din sektmupp ... är du sarkastisk eller? Håll dig i bakgrunden när vuxna pratar. Jag orkar inte ens börja förklara varför detta inte duger så jag nöjer mig med en riktad till dig och Nya Tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in