2007-12-02, 01:13
Medlem
woofers avatar
Jag passerar relativt ofta förbi en liten krater som lämnades efter en olycka med TCAP för några år sedan. Den olyckan skördade livet på en grabb som bara skulle "testa" jag har inte satt mig in i detaljerna kring olyckan men som jag förstod det så var det en spontan explosion. Hanns polare som stod lite längre bort och bevittnade det hela var i rätt taskigt skick mentalt sett efter att ha sett sin kompis spränngas till döds. Detta är bara en i raden av olyckor med ämnet.

Så för att svara på din fråga:
Citat:
Altså snälla hur farligt kan det vara?

Det är livsfarligt.
Citera
2007-12-02, 01:25
Medlem
Hushers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Jag passerar relativt ofta förbi en liten krater som lämnades efter en olycka med TCAP för några år sedan. Den olyckan skördade livet på en grabb som bara skulle "testa" jag har inte satt mig in i detaljerna kring olyckan men som jag förstod det så var det en spontan explosion. Hanns polare som stod lite längre bort och bevittnade det hela var i rätt taskigt skick mentalt sett efter att ha sett sin kompis spränngas till döds. Detta är bara en i raden av olyckor med ämnet.

Så för att svara på din fråga:

Det är livsfarligt.

Kan tänka mig att han som skrev "Altså snälla hur farligt kan det vara?" 's min såg ut som nått liknande din avatar..
Citera
2007-12-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #1 Pyrotechnics
...och där blev du bannad

Personligen anser jag att 18-årsgränsen på forumet är olämplig. Som den senaste diskusionen i den här tråden tydligt visar, är det de som är lite yngre som har allra störst behov av att kunna ställa frågor, och få råd och tips från de som är äldre, mer erfarna, och bättre pålästa.

Jag gjorde själv mina största dumheter inom det pyrotekniska området när jag var i tonåren. I vissa lägen var det nog mer tur än skicklighet som gjorde att det inte slutade illa. Jag skulle definitivt ha haft nytta av kunna delta i diskussionen på ett forum som detta, men på den tiden fanns inte internet, eller var i alla fall inte var mans egendom.

Mvh,
Kaj
Citera
2007-12-02, 12:57
Medlem
Fieldleafs avatar
Jag håller faktiskt med det där med åldersgränns. För du behöver inte vara 18 för att läsa här utan slå bara in det du vill veta på google. Du behöver däremot vara 18 för att skriva i forumen. Men för övrigt tror jag nog att det va CP pelle från knutby vi skrev med
Citera
2007-12-02, 16:40
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Jag håller faktiskt med det där med åldersgränns. För du behöver inte vara 18 för att läsa här utan slå bara in det du vill veta på google. Du behöver däremot vara 18 för att skriva i forumen. Men för övrigt tror jag nog att det va CP pelle från knutby vi skrev med

tror nog att det är många som inte är 18 som hänger här. kan tänka mej det ibland när vissa folk skriver hur dumt och omoget som helst...

Av stå från TCAP.. inga bra saker som kommer från det...

mvh // c9
Citera
2007-12-07, 20:04
Medlem
enda säkra sättet å handskas å tillverka ATCP är ATT inte NÄRVARA

enda säkra sättet å handskas å tillverka ATCP är å inte vara där när man gör det så här gorde jag! tog 70-96% väteperoxid hällde blandningen i en hink på platsen jag skulle spränga, en el tändare under hinken, drog kablarna till en säker position sen startade jag reaktionen. Tog upp till två timmar för å vara helt tort sen sprängde jag
helt säker i princip för du var aldrig i näheten av dom stötkänsliga kristalerna

när jag var runt 18 så gorde jag några mindra små laddningar å fick tag i 96% ren väteperoxid å senare 70% märkte då att allt vätska dunstade å lämnade bara kristallerna kvar! det man ska göra år ju å skölja det med vatten för å få bort frätade rester av vätep. jag hade spillt några få kristaller på golvet å sa du kolla det här ska vara ganska stötkänsligt sa jag å sparka en svepande rörels på dom få kristallerna på golvet var mindre än en ett krydd mått blaaam sa det det kändes som nån slagit mej med en slägga under foten . om man tog en tesked la i en foto film burk droppa en brinnade fimp iden så small det högt som en dynamit gubbe! så brukande ha två burkar i varsin ficka i bland å skrämma polarna med helt plötsligt bara ja fn man överlever en tesked max en matsked men skulle aldrig tillverka mer än en tesked åt gången om jag ska hanskas med det.

Hade en polare som dom kalla bombmannen å som alla blandar hop mej med men han är en svenne som jobbar på fors ok

ja i alla fal så blåste han ut sin lägenhet så den såg ut som en utbombad beirut lägenhet å det var med
en halvfull stor joghurtburk! det var en kastrull som föll ner från diskstället på joghurtburken när han skulle upp på natten ta ett glas å dricka vatten!

han sköt ett hål stort som en kastrull i den rostfria diskbänken å vek ihop den så den såg ut som ett u, spräckte väggen mellan sov rummet å köket sköt upp å bort alla dörrar å blåste ut fönstren köks fönstret var helt borta karm å allt var bara ett hål i väggen rester av fönstret å persiennen satt mitt emot uppe i ett trä 25 meter ut på gård

hans kläder slets söder så bara resoren på kallingarna å bitar av t-shirten satt kvar på hans sarjade kropp (såg ut som i en tecknad film när dom blir sprängd) han staplade blödande döv å yr ut i trappen där hans granne skrek i döds skräck över har att han inte kom ut för bommannenes egen lägenhets dörr hade slitits upp å slagit fast med dörr hantag å allt i grannens dörr å spärrade hans

Fler grannar rusade ut in trapphuset å trodde 3 världskriget eller nåt startat en kom fram till Bmannen
å frågade hur är det ska jag ringa ambulans? han såg hur han blödde från magen å bröstet så han sa sätt dej ner jag ringer å det gorde han å 30- 40 pers till både efter polis å brandkår ja allt detta stog det mycket om i nyheterna å va med på tvnyheterna med

En annan lustig anekdot är att när han sedemera tillfrisknade på lasarettet (ja han hade tur å överlevde trots allt) så efter nån vecka så fick han äntligen gå upp å han gick på toan för första gången! han hade haft kateter å sånt förut! när han skulle greppa peken så ramla den ner i toan han skrek rätt ut i förfäran men såg kanska snabbt att han bara tappat kukhuden haha som en en penis lik hylsa bara rulla av! han ömsa skinn som en orm (blackeadle) hehe för han hade ju fått brännskador å
Citera
2007-12-08, 09:16
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ibland blir man stum...
Citera
2007-12-08, 09:40
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Ibland blir man stum...

aaa jag fattar inget av det han skrev...?..

Vad vill du komma fram till... att det är farligt eller att det är särket?

Du sätter en tändhatt i hinken, sen blandar till TCAP i den... sedan väntar du tills allt har avdunstat och sedan smäller du den... tror inte detta tar 2 timmar... du lä gö minst få vänta i 1 dag... men skulle tippa på 4 dagar om du gör en stor sats.. och den står i solen.... eller har jag missuppfattat dej totalt?!

Skriver detta från hövet nu, jag kan ha missat något
3CH3COCH3 + 3H2O2 --HCl--> C9H18O6 + 3H2O <- spelar det vilken roll du än har på H2O2 du kommer ändå få en biprodukt av vatten.. eller har ag inte alla fåren i hagen nu?

mvh // c9
Citera
2007-12-29, 03:20
Bannlyst
Varför skulle snorungar vilja försöka producera avancerade sprängämnen? Har ingen lärt dem att göra rör-bomber med bajs.. svartkrut?
Citera
2007-12-29, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Varför skulle snorungar vilja försöka producera avancerade sprängämnen? Har ingen lärt dem att göra rör-bomber med bajs.. svartkrut?

Vad jag har förstått så är inte TCAP någon precis avancerad blandning. Vilken snor unge som helst kan gå in i en färgaffär och köpa det. Dan efter spränger dom lemmarna av sig och tidningen får något att skriva om. Sedan blir reglerna striktare och dom förbjuder skiten. Snart får man f*n inte torka sig i röven för att det ska vara olagligt. Vad jag försöker säga är att allt är så lättillgängligt. Anledningen att snor ungar gör tcap är för det är så lätt. Rör bomber låter väll inte som någon vidare smart ide'e heller?
Citera
2007-12-29, 05:35
Medlem
Jomazis avatar
Yeah right att snorungen fått tag i 70-96% väteperoxid. Mytoman! Gift dig med Elvis dotter!
Citera
2007-12-29, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Yeah right att snorungen fått tag i 70-96% väteperoxid. Mytoman! Gift dig med Elvis dotter!

var i mitt inlägg står det något om 70% peroxid ? eller vems inlägg citerade du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in