2005-07-21, 18:12
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxymoron
Det mest komiska är väl att folk/media verkar så chockerade över att terroristerna har tillgång till sprängämnen. Ifall jag ville spränga än buss skulle jag bara fylla en ryggsäck med lite An, slänga ner en tändhatt och kopplade till en gammal mobil och glömma den under ett säte. Om man använder TACP som tändhatt så är det ju något vem som helst kan göra.

Nja du får det låta enkelt. Du får inte glömma 50000000 wolframkulor från gamla kullager som ska placeras runt sprängladdningen för att frälsa så många otrogna hundar som möjligt. Men två kg pentyl inne i en taggtrådsrulle ger bland det jävligaste mängd splitter jag studerat för egen del.
Det vore skoj att se din AN ryggsäck med en lite tändhatt i. Det var väl därför inga dog den här gången pga att de intelligenta fansen till vår vän Allah glömde att tändhatten måste initera sekundärsprängämnet. Av skadorna att dömma, vad som rapporterats till jusst nu, så har sekundärladdingarna inte gått av.
Citera
2005-07-21, 18:12
Medlem
Det jag menar. Den här gången verkade det ju förresten som det bara var tändhattarna som gick av.
Citera
2005-07-21, 18:40
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Råttgift i också, så kroppen torkar ut när splittren perforerar en.
Citera
2005-07-21, 18:46
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Råttgift i också, så kroppen torkar ut när splittren perforerar en.

Du får inte tro på allt MacGyver gör. Det fungerar inte.
Citera
2005-07-21, 20:51
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Tror det var på Discovery de nämnde det.
Citera
2005-07-21, 21:10
Medlem
RDX*s avatar
-------Dubbelpost----- Ta bort
Citera
2005-07-21, 21:13
Medlem
RDX*s avatar
Råttgift innehåller ämnen som gör att musen torkar ut. Detta för att musen ska vilja dricka och söka sig utomhus och dö ute istället för i väggen eller på vinden.

Men jag tvivlar att det är så starkt att den faktiskt torkar ut musen (mumifierar) och än mindre en människa.
Citera
2005-07-21, 21:30
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Får väl ha glidmedel på musen då

Förlåt, kunde inte låta bli
Citera
2005-07-22, 08:09
Medlem
scoremaxs avatar
warfarinet är blodförtunnande, när tillräcklig förtunning uppnåtts, blöder djuret från kroppsöppningarna, och söker sig till vattenkällor för att kompensera vätskebortfallet.
en såpass liten kropp som en mus/råtta mumifieras snabbt om den får ligga ifred och det är hyfsat varmt.
Citera
2005-07-29, 12:47
Medlem
ankdams avatar
Man nyttjar sig också av att råttor inte har kräkreflexer.
Citera
2005-08-02, 00:39
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Jag vet inte om det har tagits upp tidigare, men finns det något sätt att minimera tårgasen från TCAP-reaktionen?
Citera
2005-08-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Jag vet inte om det har tagits upp tidigare, men finns det något sätt att minimera tårgasen från TCAP-reaktionen?

Inte jag iaf , men den är helt överjävlig! Är det inte bara saltsyran? Jag grinade iaf mycket sista gången jag gjorde tcap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in