Jag vet inte om det har tagits upp tidigare, men finns det något sätt att minimera tårgasen från TCAP-reaktionen?
Jadu... Jag vet inte ens om det bara är saltsyra eller om det är något annat ämne, men det svider utav bara helvete. Jag låg och grät en hel natt pågrund av det en gång.
Tårgasen består så vitt jag har förstått det av kloraceton eller något liknande.
Jag brukar mest känna av det när jag filtrerar. Jag har märkt att när man gör det i provrör och låter det stå över natten, så rinner TCAP upp ur röret pga någon gas som har bildats mellan nätskan och TCAP't - jag anar att det är den gasen. Det hela kanske beror på hur länge man låter det stå.
Sänk temperaturen i reaktionen lägg den vid -10 grader c o orka vänta över natten innan ni filtrerar ut eran kg:s batch ! Då slipper ni sidoreaktioner och ökar på utbytet av trimeren.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!