2005-06-29, 22:14
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxymoron
Det blir mindre känsligt eftersom vätskan tar upp friktion och statitisk elektricitet. Men, man ska ändå inte slappna av. Det kan explodera när det är vått, och om man ska tro KRF så fungerar tydligen vattnet som ett oxidationsmedel, så att explosionen blir kraftigare om olyckan är framme.

NEJ VATTNET FUNKAR INTE SOM OXMEDEL ! Det kan dock hjälpa till att höja VOD i ett pulver då det transporterar stötvågen mellan kornen.
Citera
2005-06-29, 22:17
Medlem
Nähä. :P När var det som man kunde använda det som ox-medel då?
Citera
2005-06-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxymoron
Häll det i vatten och filtrera igen?

Det blir typ som "torrsand" eller vad det nu heter, tatp't ligger på bottnen. vattnet över.
Citera
2005-06-29, 23:35
Medlem
ankdams avatar
Det ska bara vara fuktigt.
Citera
2005-07-15, 15:20
Medlem
Phels avatar
Enligt Der Spiegel användes TATP till Londonbombningarna:
Citat:
handelt es sich bei dem Sprengstoff um Acetonperoxid, das man sich in jeder Apotheke besorgen könne.

http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,365275,00.html

*suck*. Jävla kewlbombare!
Citera
2005-07-15, 22:04
Medlem
Jomazis avatar
Han som framställde bomben var utbildad kemist. Dessa "muslimer" lär ju knappast vara världens intelligentaste människor om de måste vara det för att koka ihop lite TATP...
Citera
2005-07-15, 22:10
Medlem
Lite Off topic...

Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Han som framställde bomben var utbildad kemist. Dessa "muslimer" lär ju knappast vara världens intelligentaste människor om de måste vara det för att koka ihop lite TATP...

Det vetefan hur det är med dessa människors världssyn. Hörde för nåt år sedan på radions P1 hur det kan låta i ett mulsimskt land på en kemilektion: "vätgas brinner i syrgas till vatten, pga Allahs vilja!"

ALLT kan förklaras med Allahs vilja, vare sig det är allmän relativitetsteori eller förbränning av grundämnen. Men då måste man ju fråga sig: vad är INTE uttryck för "Allahs vilja"?

Nej, jag har inte mycket till övers för en s.k. vetenskap som måste motivera varje led med "Allahs vilja". Jag kallar sådant ofog för Snuttefiltssyndromet!
Citera
2005-07-15, 23:03
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:

Enda fördelen med självmordsbombare är att det blir en idiot mindre, synd för dem runt om som drabbas. Men jag förstår att de vill dö, de tror de får 70 oskulder i himlen om de dödar otrogna hundar som oss.
Citera
2005-07-15, 23:40
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Enligt nyheterna så måste det va varit väldigt svårt att utföra bombdådet
Citera
2005-07-21, 05:09
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:

Synd bara att det här bara kommer att leda till ännu mer restriktioner på vardagskemikalier som HCl och H2O2, vilka jag använder till helt andra saker än bomber, nämligen kretskortsetsning bland annat. (Prova, ~3 Molar HCl och en gnutta H2O2 är kalasbra att lösa upp koppar med, se upp för klorgasen bara....).
Citera
2005-07-21, 16:06
Medlem
Det mest komiska är väl att folk/media verkar så chockerade över att terroristerna har tillgång till sprängämnen. Ifall jag ville spränga än buss skulle jag bara fylla en ryggsäck med lite An, slänga ner en tändhatt och kopplade till en gammal mobil och glömma den under ett säte. Om man använder TACP som tändhatt så är det ju något vem som helst kan göra.
Citera
2005-07-21, 17:48
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Eftersom det verkar vara självmordsbombare så är det ännu enklare. Varför skulle du använda AN ? Fylla några PET-flaskor med ANNM i en ryggsäck och en tändhatt i en utav de.

Nya bomber i London BTW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in