2021-07-05, 12:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Men saken är ju att många småsparare fortfarande har denna som enda sverigefond vilket ju inte är helt lyckat. Så länge man har någon poäng med att välja den är den bra men jag sparar bara i breda indexfonder så för mig är inte zero aktuell.
Den är absolut inte helt optimal, men den är ändå bättre än majoriteten av råden som cirkulerar.

Om många småsparare väljer att ligga lång i AZ så är det ganska bra för dem.
Citera
2021-07-05, 16:58
Medlem
Kul tråd för att få lite insikt i huvudet på genomsnittlig svensk som skulle tjäna mer pengar på att lämna över sin kapitalförvaltning till en vuxen.

Den dåliga avkastningen för Avanza Zero de senaste åren gjorde det till ett givet köp senaste året. Nej, jag begriper att de flesta av er inte förstår det. Ni surfar väl runt på morning star och säger "wwaaaooww det här ska man köpa!!" när ni ser närhistorisk extrem avkastning under låg förvaltning.
Citera
2021-07-06, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Den är absolut inte helt optimal, men den är ändå bättre än majoriteten av råden som cirkulerar.

Om många småsparare väljer att ligga lång i AZ så är det ganska bra för dem.

Jodå, Sämre val än Sveriges 30 största bolag avgiftsfritt gör ju de flesta småsparare besviligen. När zero kom var den ju en banbrytande produkt, det är bara att nu finns det andra alternativ som ger ett bredare sparande till en ytterst marginellt högre avgift.
Citera
2021-10-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Jodå, Sämre val än Sveriges 30 största bolag avgiftsfritt gör ju de flesta småsparare besviligen. När zero kom var den ju en banbrytande produkt, det är bara att nu finns det andra alternativ som ger ett bredare sparande till en ytterst marginellt högre avgift.
Tar tacksamt emot tips
Citera
2021-10-15, 17:04
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonyma
Tar tacksamt emot tips

PLUS Allabolag Sverige Index är ett bättre alternativ än Avanza Zero eftersom det är en bredare fond. AZ är inte en dålig fond, den är bättre än många andra fonder på marknaden, men det finns bättre alternativ om man bara vill ha en svensk indexfond.

Ett annat tips är PLUS Småbolag Sverige Index. Det är vad jag vet den billigaste indexfonden för svenska småbolag.
Citera
2022-01-21, 00:29
Medlem
Världens bästa fond alla kategorier. Ni kan inte slå index!
Citera
2022-01-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
Har dom fortfarande den där kopplingen/avgiften till Luxemburg?
Citera
2022-01-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Har dom fortfarande den där kopplingen/avgiften till Luxemburg?

Du tänker nog på Avanza global?
Citera
2022-01-21, 18:09
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:

Även om man inte kan slå index (vilket kan diskuteras) kan man iallafall slå Avanza Zero. Det finns flera svenska indexfonder som presterar bättre än AZ.
Citera
2022-01-21, 19:19
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Haha, jag tror att det sitter en väldigt massa kloka människor där ute i hemmen, som har piskat index under den senaste tiden. Jag sjösatte min modell med köp 6/9, sälj 4/8 dagar på AMF Småbolag Sverige den 6/8 och råkade som av en händelse, efter att ha läst ditt inlägg, jämföra den med Avanza Zero.

Resultat:
AMF Pension Småbolag (enligt modell) 11,39%
Avanza Zero passiv 0,00%
AMF Pension Småbolag passiv -6,24%
Citera
2022-01-21, 19:29
Medlem
Old but gold. Avanza Zero är ett skämt.

https://ibb.co/RjYBSss
Citera
2022-01-22, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Även om man inte kan slå index (vilket kan diskuteras) kan man iallafall slå Avanza Zero. Det finns flera svenska indexfonder som presterar bättre än AZ.

Om dom slår Avanza Zero så är dom inte riktiga indexfonder. Avanza Zero är den enda riktiga indexfonden i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in