2010-01-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Tnkt p att de kanske tjnar pengar p lnet ocks?

Ja, men det r ju bttre att tjna p tv produkter n en. Drfr r det sjlvklart att de tjnar p AZ p nt jvla stt, men jag har inget problem med det.
Citera
2010-01-07, 00:54
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCISSP
Ja, men det r ju bttre att tjna p tv produkter n en. Drfr r det sjlvklart att de tjnar p AZ p nt jvla stt, men jag har inget problem med det.

Kanske fr att den som vljer Avanza Zero r bunden till Avanza och d kan de frsmra villkoren i lnet, men nd f folk att stanna kvar. Sedan finns mnga personer som ogillar aktier av principskl och enda sklet till att de tar superlnet r AZ. P det sttet tjnar de massor av pengar p AZ, ven om det inte syns direkt. Sveriges enda avgiftsfria fond och alla reklam som sts ver fonden r ingen dlig reklam.
Citera
2010-01-07, 01:01
Medlem
Citat:
Kanske fr att den som vljer Avanza Zero r bunden till Avanza och d kan de frsmra villkoren i lnet, men nd f folk att stanna kvar. Sedan finns mnga personer som ogillar aktier av principskl och enda sklet till att de tar superlnet r AZ. P det sttet tjnar de massor av pengar p AZ, ven om det inte syns direkt. Sveriges enda avgiftsfria fond och alla reklam som sts ver fonden r ingen dlig reklam.

Okejr. S du som vet ALLT om aktier och fonder kan stta din cred p att de inte knar en spnn p AZ annat n indirekt? Inte ens en liten spread nnstans?
Citera
2010-01-07, 12:08
Medlem
padrons avatar
Citat:
Okejr. S du som vet ALLT om aktier och fonder kan stta din cred p att de inte knar en spnn p AZ annat n indirekt? Inte ens en liten spread nnstans?

De tjnar inte en spnn p den. Det stter jag mitt goda rykte p. TV-programmet Uppdrag Granskning var lika skeptiska som du nr fonden lanserades och var dr grvde men de lyckades inte hitta ngot.
Citera
2010-01-07, 14:26
Medlem
Caparzos avatar
Citat:

De futtiga korvren de skulle tjna p att ta ut ngon dold avgift p kort sikt skulle de betala tusenfalt med rnta p lng sikt. Varumrket AZ r oerhrt starkt och skulle trovrdigheten urholkas genom dolda avgifter etc. s skulle Avanza frlora multum. En stor och seris spelare som Avanza vet hur dumt det r att ta ut dolda avgifter och drfr vill jag garantera att de inte har ngra avgifter i fonden.
Citera
2010-01-07, 17:05
Medlem
KentapontaXXXs avatar
Jag funderar starkt p att binda mitt kapital i Avanza Zero ver cirka 1-2 r framver samt belna det till 80%, det lter vl rtt vettigt?
Citera
2010-01-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentapontaXXX
Jag funderar starkt p att binda mitt kapital i Avanza Zero ver cirka 1-2 r framver samt belna det till 80%, det lter vl rtt vettigt?

Lter vl vettigt om du tar bort belningen. Frsk spara lngre n 2r s blir det bara bttre.
Citera
2010-01-07, 20:52
Medlem
Citat:
De futtiga korvren de skulle tjna p att ta ut ngon dold avgift p kort sikt skulle de betala tusenfalt med rnta p lng sikt. Varumrket AZ r oerhrt starkt och skulle trovrdigheten urholkas genom dolda avgifter etc. s skulle Avanza frlora multum. En stor och seris spelare som Avanza vet hur dumt det r att ta ut dolda avgifter och drfr vill jag garantera att de inte har ngra avgifter i fonden.

Ja, Avanza har verkligen tjnat p AZ trots att de inte tjnat ngot p den.
Citera
2010-01-12, 13:14
Medlem
kings1zes avatar
Jag lnar den hr trden d jag ocks funderar p om det nu r rtt tid att kpa Avanza Zero.

Fonden ska ju lmna utdelning om det finns sdan i februari. Rcker det d att kpa fonden nu i januari fr att f del av den? Hur tror ni utdelning ser ut p den i r, en del av S30-bolagen har vl inte lmnat ngon utdelning frra brsret?
Citera
2010-01-13, 09:45
Medlem
aktier brukar nd falla lika mycket som utdelningen r p s det brukar inte gra ngon skillnad.

jag skulle inte kpa zero om jag var er
Citera
2010-01-13, 09:54
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
aktier brukar nd falla lika mycket som utdelningen r p s det brukar inte gra ngon skillnad.

jag skulle inte kpa zero om jag var er

Varfr inte?

Kp avanza zero och en fond i ryssland en i kina och en i brasilien. Dela upp 25% i varje. S hade jag gjort....
Citera
2010-01-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kings1ze
Fonden ska ju lmna utdelning om det finns sdan i februari. Rcker det d att kpa fonden nu i januari fr att f del av den? Hur tror ni utdelning ser ut p den i r, en del av S30-bolagen har vl inte lmnat ngon utdelning frra brsret?

Aktierna och fonderna faller ju lika mycket som utdelningen r p, s jag vet inte varfr du vill ha det.
Blir ju bara en massa extra skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in