Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-16, 13:46
  #1
Medlem
Vilken utbildning hamnar flest idioter på dvs egoister, självhävdande, dålig attityd, empati lösa narcissister.

Här generaliserar vi, grundliga utvärderingar som små outgrundliga (Alla ska med).
Ekonomer från "kvalitativa skolor" tänker jag på i första hand, varför? De har taskiga barndomsminnen och få kompisar.
Citera
2010-11-16, 13:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prana
Vilken utbildning hamnar flest idioter på dvs egoister, självhävdande, dålig attityd, empati lösa narcissister.

Här generaliserar vi, grundliga utvärderingar som små outgrundliga (Alla ska med).
Ekonomer från "kvalitativa skolor" tänker jag på i första hand, varför? De har taskiga barndomsminnen och få kompisar.

Genusvetenskap!

Genusvetenskap mest för att det drar till sig allt HBT-pack och allt annat löske som ska stå och propagera att man ska leva som de lär när de inte ens gör det själva. Nog den värsta utbildningen någonsin, vilket jävla pack alltså, ser ut som en cirkus.
__________________
Senast redigerad av Urgrund 2010-11-16 kl. 14:19.
Citera
2010-11-16, 14:13
  #3
Medlem
SodRs avatar
Genus är värst. Säger man en groda någon gång som "det kan vara snyggt med klack på skor på tjejer" så är man för evigt märkt... Oavsett vad man diskutera med genusvetare så är min uppfattning att de är sjukt aggressiva också, som om man är dum i huvudet och måste övertygas till 100% om man inte tycker som dem.
Citera
2010-11-16, 14:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Genus är värst. Säger man en groda någon gång som "det kan vara snyggt med klack på skor på tjejer" så är man för evigt märkt... Oavsett vad man diskutera med genusvetare så är min uppfattning att de är sjukt aggressiva också, som om man är dum i huvudet och måste övertygas till 100% om man inte tycker som dem.

Det där kan jag också hålla med om!
Citera
2010-11-16, 14:31
  #5
Medlem
DemonDucks avatar
Är du säker på att du inte menade genererar i rubriken?

Det känns som att många idioter skulle generas av vilken utbildning som helst när de inte klarar den.
Citera
2010-11-16, 14:33
  #6
Medlem
Erik123456789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDuck
Är du säker på att du inte menade genererar i rubriken?

Det känns som att många idioter skulle generas av vilken utbildning som helst när de inte klarar den.
Citera
2010-11-16, 14:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDuck
Är du säker på att du inte menade genererar i rubriken?

Det känns som att många idioter skulle generas av vilken utbildning som helst när de inte klarar den.

Det ville dock inte tangentbordet
Citera
2010-11-16, 15:00
  #8
Medlem
Socionomprogrammet..
Citera
2010-11-16, 16:57
  #9
Avstängd
amagadfittnoobs avatar
Vad är genusvetenskap, kortfattat?
Citera
2010-11-16, 17:11
  #10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Vad är genusvetenskap, kortfattat?
"Genusvetenskap är en akademisk disciplin som huvudsakligen fokuserar på att kartlägga och analysera vilken roll kön och genus spelar i samhället. Även frågor om sexualitet, klass, etnicitet eller andra typer av maktförhållanden kan studeras inom ämnet men det är vad man brukar kalla "genusperspektivet" som är den gemensamma nämnaren." -Wikipedia

http://sv.wikipedia.org/wiki/Genusvetenskap
Citera
2010-11-16, 18:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Genus är värst. Säger man en groda någon gång som "det kan vara snyggt med klack på skor på tjejer" så är man för evigt märkt... Oavsett vad man diskutera med genusvetare så är min uppfattning att de är sjukt aggressiva också, som om man är dum i huvudet och måste övertygas till 100% om man inte tycker som dem.
Håller med till 100%!
Citera
2010-11-16, 19:06
  #12
Medlem
BobSacamanos avatar
Nja, genusutbildningarna genererar väl inte direkt idioter, eftersom någon som väljer att gå en utbildning i genusvetenskap uppenbarligen är en idiot redan innan utbildningen påbörjas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback