Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-17, 17:12
  #13
Medlem
Ekonomer, de tror att de är Gordon Gekko efter att ha varit med på två föreläsningar.
Citera
2010-11-17, 17:24
  #14
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobSacamano
Nja, genusutbildningarna genererar väl inte direkt idioter, eftersom någon som väljer att gå en utbildning i genusvetenskap uppenbarligen är en idiot redan innan utbildningen påbörjas.

Mycket bra påstående!
Citera
2010-11-17, 17:48
  #15
Medlem
Jag tror aldrig att jag någonsin har mött en genusvetare, och då har jag ändå gått på högskolan längre än merparten av det här forumet har varit byxmyndigt. Eftersom det verkar vara vanligt förekommande för er andra att springa på idioter från nyss nämnda utbildning så vore det intressant att veta hur ni kommer i ofrivillig kontakt med dessa konstant
Citera
2010-11-17, 18:01
  #16
Medlem
Jamaicabananers avatar
Det tycks som om lärarutbildningen ligger bra till, tyvärr. Låga antagningspoäng, uppluckrad yrkesstatus och alldeles för många utbildningsorter är nog boven här.

Sen finns det ju massa folkhögskolor som jag har ett mycket ont öga till.
Citera
2010-11-17, 18:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrage
Jag tror aldrig att jag någonsin har mött en genusvetare, och då har jag ändå gått på högskolan längre än merparten av det här forumet har varit byxmyndigt. Eftersom det verkar vara vanligt förekommande för er andra att springa på idioter från nyss nämnda utbildning så vore det intressant att veta hur ni kommer i ofrivillig kontakt med dessa konstant
Jag gillar din insikt!
Citera
2010-11-17, 18:47
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Ekonomer, de tror att de är Gordon Gekko efter att ha varit med på två föreläsningar.

Hahahaha, stämmer så in i helvete!
Citera
2010-11-17, 21:12
  #19
Medlem
CureMes avatar
Jag tycker det ramlar ut en massa intressanta saker från filosofiutbildningarna
Citera
2010-11-17, 21:14
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Jag tycker det ramlar ut en massa intressanta saker från filosofiutbildningarna

Kan du exemplifiera?
Citera
2010-11-17, 21:21
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Ekonomer, de tror att de är Gordon Gekko efter att ha varit med på två föreläsningar.

Så sant, de tror även att en låg ingångslön när de är färdigutbildade ligger runt 50k/månad.
Citera
2010-11-17, 22:18
  #22
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Jag tycker det ramlar ut en massa intressanta saker från filosofiutbildningarna

Lär vara de som ramlar ut efter halva utbildningen p.g.a. resttentor. Har du ens läst filosofi?
Citera
2010-11-17, 22:25
  #23
Medlem
BobSacamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Jag tycker det ramlar ut en massa intressanta saker från filosofiutbildningarna

Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Kan du exemplifiera?

Jag skulle också vilja att du kommer med några exempel. De filosofistudenter jag själv har stött på har varit långt ifrån dumma. Att ens välja att studera filosofi visar enligt enligt mig att man har viljan eller förmågan att tänka, vilket är mer än vad man kan säga om (folk på) många andra utbildningar.
Citera
2010-11-17, 22:47
  #24
Medlem
Snookis avatar
Ptja, om man som jag avstår en plats i ett kandidatprogram på Lunds Universitet till förmån för Malmö Högskola,måste man anses som en idiot.Alla rykten ni har hört om MAH stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback