2010-11-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Hur tolkar man när en kvinna klämmer en på röven?
Den där är man lite nyfiken på. Har rätt nyligen lärt känna en tjej som jag inte riktigt vet var hon ska hamna, kompisfacket eller något annat. Hon har en tendens att göra så, men jag vet inte om det mer är på skoj eller inte. Extremt svårläst tjej, för hon kan verka jävligt på ibland och andra gånger mer som en vän Vill liksom inte börja ragga på henne i onödan, jävligt trevlig tjej som vän.

Borde nämna att jag också är extremt dålig på att läsa signaler. Händer jämt att kompisarna efter en fest exempelvis nämner att jag tydligen hade halva inne på tjejen jag snackade med, men själv trodde jag bara att vi snackade lite
Senast redigerad av FiskarenJan 2010-11-16 kl. 19:43.
Citera
2010-11-16, 19:40
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Varför skulle det ligga i ditt intresse att "tolka signaler"?

"Signalsändning" som kvinnor sysslar med är en av de allra mest dysfunktionella kommunikationsformer i världen, som de ändock envisas med. Tricket är att få dem att göra sig kvitt detta och tvingas vara mer konkreta i sin kommunikation.

Hur tvingar man någon att ändra sitt sätt att kommunicera på 30 sekunder och samtidigt få henne/honom att bli intresserad av en?
Citera
2010-11-16, 19:43
Medlem
Eyjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangopalt
Mjo det är väl egentligen lite åt hållet med det jag fetmarkerade. Känns så bittert att jämt missa när folk stöter på mig, då jag i själva verket är lite intresserade i dem men inte märker av det från deras sida! Lite tecken, sätten som många brukar uppföra sig som tydligen alla har koll på, förutom jag.

Edit* eller både sakerna hade faktiskt varit lite kul att få tips på

Mvh

Det har redan nämnts i tråden , men kroppspråk och pupillerna. Klassiska tecken på kroppspråk är att hon pillar sig lite extra i håret (vissa tjejer har ju en förmåga att göra det jämt), vrider sin kropp mot dej, (inte gnider lr närgånget.) En sak vi gör med är att vi tittar/utforskar det vi ser när personen pratar med, om vi är intresserade. Sen tar vi väldigt ofta vi tar diskret på personen, lägger en hand på armen lr liknande.
Det är ngt du kan göra på tjejen med för att se hur hon reagerar. Det är oftast lättare på ngtvis å se om dom inte är intresserade. så om du tar i hennes arm i förbi farten medans ni pratar lär du märka om hon ryggar tillbaks...
Sen är ju klassiskt att bara vara rakt på och ärlig. Mer effektivt att få 10 snabba nej och ett ja ist för att treva med en och sen få nej, om man har tur ett ja..
Citera
2010-11-16, 19:55
Medlem
Fortsätter på föregående vad det gäller kroppsspråket; hon pillar på örhänget, tar på halsen eller bröstet (alltså inte brösten utan över, mer vid nyckelbenet) Sitter hon ner lägger hon benen i kors så att hon pekar mot dig med foten och vickar på den, tittar ofta ner. Tjejer har en tendens att skratta och fnissa så verkar hon gilla dina storys och skrattar så är hon nog intresserad. Och så ler vi massor!!

Allt är inte så svart eller vitt för oss tjejer som det är i killarnas värd, vi går på känslor och känner under hela samtalets gång efter om det känns bra...läser av dig och lyssnar på vad du säger och hur du beter dig.
Biter hon sig i läppen så är du dock hemma...det är den klassiska 'shit, jag vill hångla med honom' minen.
Citera
2010-11-16, 20:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Hur tolkar man när en kvinna klämmer en på röven?

Hon har i fyllan bestämt att du är hennes slyna. Gör kaos med henne.

Men ett seriöst svar är att fruntimmer taffsar som fan. Ofta efter en öl så de kan skylla på fyllan. Jag har inte så stor respekt för folk som inte vågar kladda nyktra och stå för det.
Citera
2010-11-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyja
Eyja

Citat:
Ursprungligen postat av toolie
Toolie

Jo det är ju en del såna grejer som man faktiskt ser och känner igen nu när jag tänker efter. Men jag har inte haft en tanke just då att det hört ihop med attraktion dock Livet är inte alltid lätt alltid...

Tack för hjälpen!
Citera
2010-11-17, 13:00
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men vad du verkar bitter

Så man är "bitter" för att man känner igen ett dysfunktionellt kommunikationssystem nu också? "Bitter" verkar bli ett väldigt urvattnat ord nuförtiden.

Bara för att åskådliggöra riktigheten i mitt påstående: Har du AAALDRIG hört en kvinna försmäkta över att en kille hon är intresserad av och som hon har sänt "alla signaler" till inte fattar att hon är intresserad?

Personligen har jag hört allt för många exempel på det. Och felet är inte att killar är "blinda" för det, felet ligger i att kvinnor vill kunna äta kakan och ha den kvar. De vill kunna signalera intresse som alltid tolkas på rätt sätt, men de vill inte riskera sitt ego genom att öppet säga att de är intresserade. Så de fortsätter prompt med sina "signaler" och blir frustrerade när det inte fungerar, men samtidigt drabbas av panikångest inför prospektet att tala klarspråk om hur de känner inför en kille som inte vet om att hon är intresserad.

Och samma rädsla är det som motiverar grabbar som TS till att vilja fråga om hur man ska tolka dessa otolkbara signaler. Hans självbild är inte riktigt på topp. Han ser inte sig själv som en attraktiv och värdig partner som tjejer skulle vilja ha. Därför utgår han aldrig ifrån att tjejer som pratar med honom är intresserade av mer än att bara prata. Det är också därför han vill lära sig tolka otolkbara signaler, för att han tror att han genom detta kommer att kunna få tydligare klartecken från kvinnors håll, och därigenom inte behöva riskera sitt eget ego genom att råka tala klarspråk om sitt eget intresse till en kvinna som inte besvarar detta intresse.

Så kommunikationen blir värdelös för båda sidor är rädda för att bli ratade.

Det finns egentligen bara en lösning, och det är att inse att frustrationen över att aldrig få sitt intresse uppfattat av den motsatta parten i längden är bra mycket jobbigare än att riskera att bli ratad.

Så kort och gott: TS behöver sluta hoppas på att finna den heliga graalen av "klartecken" och sluta frukta att få sitt ego skadat av att möjligen bli ratad, och kvinnor behöver av samma anledning lägga ner sitt jävla "signalsändande" för när det väl kommer till kritan så förbises majoriteten av dessa signaler av männen iallafall...
Citera
2010-11-17, 13:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Så man är "bitter" för att man känner igen ett dysfunktionellt kommunikationssystem nu också? "Bitter" verkar bli ett väldigt urvattnat ord nuförtiden.

Bara för att åskådliggöra riktigheten i mitt påstående: Har du AAALDRIG hört en kvinna försmäkta över att en kille hon är intresserad av och som hon har sänt "alla signaler" till inte fattar att hon är intresserad?

Personligen har jag hört allt för många exempel på det. Och felet är inte att killar är "blinda" för det, felet ligger i att kvinnor vill kunna äta kakan och ha den kvar. De vill kunna signalera intresse som alltid tolkas på rätt sätt, men de vill inte riskera sitt ego genom att öppet säga att de är intresserade. Så de fortsätter prompt med sina "signaler" och blir frustrerade när det inte fungerar, men samtidigt drabbas av panikångest inför prospektet att tala klarspråk om hur de känner inför en kille som inte vet om att hon är intresserad.

Och samma rädsla är det som motiverar grabbar som TS till att vilja fråga om hur man ska tolka dessa otolkbara signaler. Hans självbild är inte riktigt på topp. Han ser inte sig själv som en attraktiv och värdig partner som tjejer skulle vilja ha. Därför utgår han aldrig ifrån att tjejer som pratar med honom är intresserade av mer än att bara prata. Det är också därför han vill lära sig tolka otolkbara signaler, för att han tror att han genom detta kommer att kunna få tydligare klartecken från kvinnors håll, och därigenom inte behöva riskera sitt eget ego genom att råka tala klarspråk om sitt eget intresse till en kvinna som inte besvarar detta intresse.

Så kommunikationen blir värdelös för båda sidor är rädda för att bli ratade.

Det finns egentligen bara en lösning, och det är att inse att frustrationen över att aldrig få sitt intresse uppfattat av den motsatta parten i längden är bra mycket jobbigare än att riskera att bli ratad.

Så kort och gott: TS behöver sluta hoppas på att finna den heliga graalen av "klartecken" och sluta frukta att få sitt ego skadat av att möjligen bli ratad, och kvinnor behöver av samma anledning lägga ner sitt jävla "signalsändande" för när det väl kommer till kritan så förbises majoriteten av dessa signaler av männen iallafall...

Rätt fast fel

Vi har det där signalsystemet och vore alla oskadade så skulle vi inte behöva fråga utan lämna över allt till reptilhjärnan och så skulle det gå mycket mer naturligt

Men som du skriver så har båda könen bagage och är rädda att bli avvisade och att ta steget är läskigt för båda. Men man kan kanske övertyga sig själv att ta steget om man checkat av en massa signaler att man inte är helfel ute

Kvinnors signalsändande är inget vi rår över - man kan inte sluta le fånigt eller bli blyg och tom rodna om det är riktigt illa.. om man inte nyper sig riktigt hårt. Man kan heller inte styra över sina pupiller och hormonströmmen som gör en dum i huvudet (igen om det är riktigt allvarligt så man är kär)

Så att kalla det dysfunktionellt nej - dock är det inte tillräckligt när båda är så rädda att bli ratade JA

Man måste ta ett steg utanför det om det skall bli nåt, men vidhåller att det kan vara bra att få nån att fatta modet. Att denne inte är helfel ute

Sedan är tjejer människor och människor är olika. En del tjejer fejkar och för sitt parningsbeteende uttstuderat. Men de brukar ju vara allmänt tillgjorda så huruvida det är så kan man ju lista ut om man tänker lite

På samma sätt så finns det ju killar som läser "the game" och fejkar detta beteende
Senast redigerad av Gertrud1 2010-11-17 kl. 13:51.
Citera
2010-11-17, 15:35
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Rätt fast fel

Nej, jag har helt rätt.

Citat:
Vi har det där signalsystemet och vore alla oskadade så skulle vi inte behöva fråga utan lämna över allt till reptilhjärnan och så skulle det gå mycket mer naturligt

Knappast. Det är just reptilhjärnan man tänker med när man fokuserar för mycket på sina egna neuroser.

Att "våga" kommer sällan från reptilhjärnan. Reptilhjärnan är en notorisk riskminimerare.

Citat:
Men som du skriver så har båda könen bagage och är rädda att bli avvisade och att ta steget är läskigt för båda. Men man kan kanske övertyga sig själv att ta steget om man checkat av en massa signaler att man inte är helfel ute

Det är bara en illusion att tro sig ha checkat av en massa signaler. Detta för att signalerna är endast tydliga i den personens huvud som "sänder ut dem", men går obemärkta förbi för resten av omvärlden i 99 fall av 100.

Citat:
Kvinnors signalsändande är inget vi rår över - man kan inte sluta le fånigt eller bli blyg och tom rodna om det är riktigt illa.. om man inte nyper sig riktigt hårt. Man kan heller inte styra över sina pupiller och hormonströmmen som gör en dum i huvudet (igen om det är riktigt allvarligt så man är kär)

Du kan inte ha träffat många kvinnor om du tror att det där skulle vara allmängiltigt.

Många av dessa impulser du nämner kan man kontrollera trots hormonernas inverkan, och utöver det så upplevs hormoners effekter på ett subjektivt sätt av individen och ger således upphov till en rad olika beteenden och fysiska manifestationer som varierar.

Att "bli blyg" går inte för betraktaren att avgöra. Visst, man kanske kan känna igen ett "blygt" beteende, men personen ifråga kan ju helt enkelt vara blyg av naturen också utan att det måste ha med något annat att göra.

Att le "fånigt" går inte heller att avgöra utifrån om personen gör. Du själv kanske upplever det som att du "ler fånigt", medan betraktaren bara ser det som att du ler. Leenden uppstår av allehanda orsaker och måste inte ha med attraktion att göra.

Att rodna är även det en subjektiv effekt som kan komma från allehanda orsaker (den mest mundana för att man helt enkelt finner rumstemperaturen vara varm). Och den maskeras till och med av naturliga saker såsom hudton, och i kvinnors fall även av smink.

Pupiller anpassar sig primärt efter olika ljusnivåer och i andrahand av interna orsaker. Att vara alkoholpåverkad (även väldigt lite) har också en effekt på pupillernas aktivitet och kan även ge upphov till rodnad och fåniga leenden.

Så inga faktorer av de du nämner är några tydliga eller solklara indikationer på attraktion egentligen, och de flesta av dem nämner du i egenskap av att själv ha upplevt dem i sättet du skriver på. Men bara för att du har upplevt dem som "solklara" för att du visste vad du kände för stunden så innebär inte det att omgivningen tolkar det som lika solklart. Så tyvärr är det inte så enkelt som du vill låta påskina att det skulle vara.

Citat:
Så att kalla det dysfunktionellt nej - dock är det inte tillräckligt när båda är så rädda att bli ratade JA

Jo, det är dysfunktionellt och jag har demonstrerat hur. Eftersom att de ofrivilliga signalerna (själv syftade jag mer på de frivilliga som tjejer brukar köra med för att de tror att de ska få ragg på det sättet, men det gäller även för ofrivilliga) ofta är väldigt subtila och även subjektiva så är det en dysfunktionell kommunikationsform att lita på både för män och kvinnor.

Dock är kvinnor överlag rätt ovilliga att analysera hur de visar intresse för en man, för de själva tycker alltid att de gör rätt. Många gånger går de till och med så långt så att de nästan anser att mannen bör ha en telepatisk förmåga att kunna snappa upp deras vilja p.g.a deras subtila kommunikationsformer.

Och detta grundar sig givetvis inte i något annat än rädsla för att bli ratad. Man vill få fram sin vilja, men vill slippa behöva säga vad man vill rakt ut.

Citat:
Sedan är tjejer människor och människor är olika. En del tjejer fejkar och för sitt parningsbeteende uttstuderat. Men de brukar ju vara allmänt tillgjorda så huruvida det är så kan man ju lista ut om man tänker lite

Jag kan utan att få dåligt samvete säga att majoriteten av alla tjejer har inget konkret "parningsbeteende". De flesta går runt med en sorts mix av interna subjektiva känslor, ovilja att sätta sig i en position att bli ratade, sociala förväntningar samt diverse konstlade beteenden som de har sett andra använda i någon form av medium eller i riktiga livet.

Utöver det så brukar inte "allmänt tillgjorda" tjejer fejka något parningsbeteende egentligen. Däremot praktiserar de olika typiska beteenden för uppmärksamhetssökande (två vitt skiljda saker egentligen).

Citat:
På samma sätt så finns det ju killar som läser "the game" och fejkar detta beteende

"The Game" lär inte ut annat än en ganska osubtil och ofokuserad form av manipulation. Dock har inte det så mycket med ett manligt "parningsbeteende" att göra, utan mer med att manipulera folks åsikter och känslor. Eller snarare: skapa tvivel kring folks åsiker och känslor.
Citera
2010-11-17, 19:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag konstaterar att du inte är beteendevetare, och att det du skriver så speglas av en besvikelse så jag tycker alls inte bitter är ett malplacerat ord

Däremot så ska jag inte gå i polemik ang "the game" för den har jag inte läst

Om du är intresserad av en diskussion så skulle man ju kunna föra över det på kroppsspråk i allmänhet där människor är mer eller mindre bra på att tolka signaler öht, numera vet man att det har med spegelneuroner i hjärnan att göra, ngt som man tror att de ned tex AS saknar och att livet därför för dem blir rätt "konstigt", i och med att de "missar ca 80%" av all kommunikation

fast det känns mer som om du vill vidmakthålla din besvikelse över hur svårt det är, än att diskutera Topic
Senast redigerad av Gertrud1 2010-11-17 kl. 19:50.
Citera
2010-11-17, 19:45
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Jag konstaterar att du inte är beteendevetare, och att det du skriver så speglas av en besvikelse så jag tycker alls inte bitter är ett malplacerat ord

Då konstaterar du tämligen fel. Jag har inget att vara besviken över på den fronten.
Citera
2010-11-17, 19:48
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:

.............

Du är klart inte bitter för att du har din uppfattning vill jag först säga..

Sedan är ett kommunikationssätt inte dysfunktionellt för att det finns de som inte uppfattar eller förstår det.

Du vet säkert som jag att det vi uttalar är bara en liten del av hur vi kommunicerar, och vill du bestämt bara se en sida av tärningen så kommer du heller aldrig att se mer.

Vissa saker faller platt och dör om de får luft via strupen.

Sedan finns det väldigt många män som klarar av denna kommunikation så det är inte alls en helig graal för kvinnor.

Att vara öppen för fler kommunikationssätt än det eget gör en till en bra kommunikör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in