2010-11-17, 19:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Då konstaterar du tämligen fel. Jag har inget att vara besviken över på den fronten.

Nu blir detta en konstig mening för mig - du vill alltså påstå att du är beteendevetare?
Och att du har lätt för att kommunicera med kvinnor

Tolkar jag dig rätt?
Citera
2010-11-17, 20:00
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nu blir detta en konstig mening för mig - du vill alltså påstå att du är beteendevetare?
Och att du har lätt för att kommunicera med kvinnor

Tolkar jag dig rätt?

Vad menar du med "beteendevetare"? Vill du se något diplom eller något?

Men ja, jag har lätt för att kommunicera med kvinnor. Dock var det din anklagelse om att jag skulle vara "besviken" som jag besvarade mest. Att jag skulle vara besviken på något kring mina egna erfarenheter med just kvinnor stämmer inte överens med verkligheten, och när jag talar i generella termer som jag gör här så gör jag det alltid utifrån mig själv och grundar inte mina påståenden på mina egna subjektiva erfarenheter...
Citera
2010-11-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangopalt
Tja,

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja.. Men på senare tid har jag kommit på att jag är otroligt dålig på att tolka kvinnliga signaler. De få gånger jag fått till det kan lätt räknas på ena handen (alla fingrar behövs knappt) Hänger inte alls med och tolkar de "signaler" som det motsatta könet uppenbarligen sänder ut. Mina kompisar undrar ibland om jag är helt bakom flötet, missar såna uppenbara chanser gång på gång på gång...

Jag upplever själv inte alls som att de är intresserade utav mig, de är bara ett trevligt sällskap att snacka med för kvällen. Men får alltid höra att "den där och den där bruden var så jävla on på dig" typ, "förstår inte hur du kan missa det..." Fastän jag i själva verket inte ens lagt märke till det. Min meritlista från förr i tiden är som sagt inte allt för stor, så det känns på något sätt som om jag inte duger åt dem jag möter? Jag är inte direkt ful, får faktiskt rätt ofta höra tvärtom av dem jag känner till vardags, men har rätt svårt att tro på detta, skevt självideal eller något antar jag

Är ärligt talat ganska less på detta och undrar om det finns något snabbt sätt att lära sig detta? Lite tips & tricks eller är det bara att våga satsa mer när man får den första lilla tillstymmelse utav intresse? Dela gärna med er om ni har varit i samma sits själv någon gång...

Mvh Mangopalt

Ett tips som man kan använda för att skapa bra resonans (rapport [rapåår]) är att härma personen i fråga. Alltså i kroppsspråk, allt från andning, till tempo, hur denne pratar, rör sig, sitter, står och liknande. Då denna person då inser att du liknar henne själv så kommer hon uppfatta ett intresse för dig som eventuellt inte skulle uppkomma ifall du inte följde detta.

Se även på pupillerna om du har möjlighet, stora pupiller betyder att hon är intresserad av dig, det samma gäller så obetydliga signaler som att hon tar bort objekt mellan henne och dig själv, t.ex. om ni sitter mot varandra så kanske hon tar bort ett ölglas, servetter eller liknande. På samma sak kan du göra detta och på så viss på ett undermedvetet sätt visa dig intresserad för henne. Du kan också lätta på din annars strikta person, dvs. kanske knäppa upp en knapp på skjortan, öppna upp en tröja eller helt enkelt undvika att sitta med benen i kors. Det sistnämnda är nämligen en avskärmande signal, kanske inte medvetet men på ett annat plan i vår hjärna uppfattar det som det. Det samma gäller korsade armar.

Något du kan använda ifall du kommit så långt att du börjar prata med henne är att utnyttja något som kallas parafrasering, dvs. du säger det hon sagt fast med andra ord. Människor i allmänhet älskar om någon tycker precis som de själva - varför? Jo, för att de då påminner om den personer de älskar allra mest, nämligen sig själva. Vad du inte skall göra i samband med att ni sitter och pratar är att inte du skall styra samtalet, för då kan det verka som att du vill verka dig bättre och mer värd socialt sätt än personer du pratar med. Detta är något som i alla fall på min utbildning kallas för transaktion, vilket betyder att ifall du ska prata som en vuxen till en vuxen, som en förälder till ett barn (förutsatt att det är ditt) osv.

Visa empati, visa inlevelse och försök förstå personen och dennes situation, sätt det hon säger i ett sammanhang. Dra inte förhastade slutsatser utan ställ hellre en fråga till för att få reda på vad det är hon menade. Empati är viktigt för att skapa trygghet i och få ett utbyte av samtalet, det enklaste sättet är att visa förståelse och intresse för det hon pratar om (även om det ibland inte är de mest tilltalande sakerna som kommer upp på agendan).

Kom ihåg att lyssna aktivt, dvs. att undgå att styra den som du pratar med, komma med ogenomtänkta lösningsförslag och undvik också tänka för denne. Med andra ord, låt henne prata till punkt
Du kan lyssna genom ett nonverbalt sätt genom t.ex. ditt kroppsspråk, luta dig lite framåt (men inte så att det ser onaturligt ut) och småle ibland. Detta är ett tecken på att du är intresserad, förstår och vill veta mer av det som hon pratar om. Var avslappnad i dig själv, ansiktet främst då det är förhoppningsvis det som hon kollar på när hon pratar med dig. Använd beröring vid rätt tillfällen, t.ex. genom att lägga en hand på hennes axel ifall hon pratat om något hemskt som hänt osv. Ögonkontakt säger jag bara!

Verbalt är det dels genom parafrasering, dels genom att du ställer utvidgande frågor (inte ja- och nej frågor) som ger henne tillfälle att berätta mer, spegla känslor mot känslor som du själv har haft, resumera det hon har sagt och kom sedan med en lysande genomtänkt fråga. Anpassa ditt sätt att prata. Det kan vara klurigt men försök att anpassa ditt eget tal efter den du talar med. Det passar t.ex. inte så bra att prata med ett akademisk klang på sitt tal, med diverse betungande vokabla ådagalägganden till en individ vars främsta vokabulär består ett något mindre omfattande ordförråd. Det blir dissonans i ert samtal redan här.

Såå...vet inte om jag kommer på något mer nu, kanske skriver av mig lite till imorgon. Hoppas du är någorlunda nöjd i alla fall.

God natt
Citera
2010-11-18, 12:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Bra text ocab

Och detta med att om man sitter vid ett bord - ja man kan flytta in saker på andra halvan av bordet dvs mot dig. och tjejer leker med glaset om de är intresserade - leker som smeker

såg det ganska nyligen faktiskt

jag tänker på det Coffexxxx skriver, det handlar ju om att vara uppmärksam och lyhörd, man känner det i luften för hjärnan registrerra sådana här saker, sedan är det upp till förnuftet att våga lita på dem

Ögonen blir ju helt annorlunda - det glittrar i tjejers ögon och männens blir stora varma och sökande. Rösten blir annorlunda, och som den som skrev ovan man synkroniserar kropps språk tonläge allt

Om man är intresserad av varandra så handlar det om energier som dras till varandra och skapar en gemensam energi

Jag kan använda mig som exempel på en person som är väldigt social - jag strör komplimanger runt mig. Skillnaden om jag är intresserad är mitt fokus.

Inte intresserad = komplimang skrattar/ler och går
intresserad = komplimang = ögonkontakt och står kvar (jag bryr mig ju om reaktionen)

Det finns en massa småtecken, men fokus är nog det mest övergripande, vart är hennes fokus - på dig eller?
Citera
2010-11-18, 19:11
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Bra text ocab

Och detta med att om man sitter vid ett bord - ja man kan flytta in saker på andra halvan av bordet dvs mot dig. och tjejer leker med glaset om de är intresserade - leker som smeker

såg det ganska nyligen faktiskt

jag tänker på det Coffexxxx skriver, det handlar ju om att vara uppmärksam och lyhörd, man känner det i luften för hjärnan registrerra sådana här saker, sedan är det upp till förnuftet att våga lita på dem

Ögonen blir ju helt annorlunda - det glittrar i tjejers ögon och männens blir stora varma och sökande. Rösten blir annorlunda, och som den som skrev ovan man synkroniserar kropps språk tonläge allt

Om man är intresserad av varandra så handlar det om energier som dras till varandra och skapar en gemensam energi

Jag kan använda mig som exempel på en person som är väldigt social - jag strör komplimanger runt mig. Skillnaden om jag är intresserad är mitt fokus.

Inte intresserad = komplimang skrattar/ler och går
intresserad = komplimang = ögonkontakt och står kvar (jag bryr mig ju om reaktionen)

Det finns en massa småtecken, men fokus är nog det mest övergripande, vart är hennes fokus - på dig eller?
rensa korgen!
Citera
2010-11-18, 19:24
Medlem
Gertrud1s avatar
consider it done
Citera
2010-11-19, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlowStrangler
Hon har reagerat på det patriarkala förtrycket och ska visa att hon minsann inte tänker låta sig hunsas och gör samma sak som männen? Hon uppvisar ett okvinnligt beteende och kommer således förmodligen sluta i skilsmässa, ensamstående förälder alt. barnlös....

Jag brukar köra det som en öppnare, frågar tjejen lite stött och helt seriöst "var det du som tog mig röven?" leder oftast till att lite is bryts med garv eller att dom försvarar sig att dom inte gort det haha
Citera
2011-02-17, 02:10
Medlem
Barnflods avatar
Varför håller kvinnor på så där egentligen? För att de vill leva upp till sin historiska och biologiska roll som det påsatta könet med allt vad det innebär? Det är förvisso något jag kan förstå och ha överseende med till en viss nivå, men för det mesta blir jag bara irriterad när tjejen sitter och gottar sig i sin subtila briljans. "Ska jag sätta på henne?", "Vill hon mysa?", "Vill hon bara hålla handen och le sött?". Dessa spörsmål är förstås bagateller för den rutinerade gentlemannen som kan läsa en kvinna som en öppen bok, men som den pojkspoling jag är har jag för vana att dra mig ur så fort det börjar bli hett om öronen eftersom jag drabbas av mental härdsmälta. "Kan hon inte bara säga vad hon vill?", tänker jag och kommer på att jag ju aldrig tar några initiativ själv...

Talande:

I feel that you shouldn't get involved in an intimate relationship
Until you are emotionally mature enough to handle it totally
Able to cope with your feelings and your sexuality
Without guilt, inhibition or phoniness
But with love, tenderness and honesty

Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Varför skulle det ligga i ditt intresse att "tolka signaler"?

"Signalsändning" som kvinnor sysslar med är en av de allra mest dysfunktionella kommunikationsformer i världen, som de ändock envisas med. Tricket är att få dem att göra sig kvitt detta och tvingas vara mer konkreta i sin kommunikation.

Förstör man inte magin då? Spänning och underförstådd kommunikation är ju a och ö för många av dem. Överlever tjejerna i en uppriktig, "känslofattig" värld tro?
Senast redigerad av Barnflod 2011-02-17 kl. 03:04.
Citera
2011-02-17, 08:42
Medlem
perseveres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
I norden har kvinnor inga signaler.

Det här sammanfattar ungefär hela tråden. Det är ytterst svårt att läsa vad tjejer har för motiv när de skickar signaler, inte ens pupillstorlek eller liknande går att lita på utan de kan bli större av helt andra anledningar än sexuellt intresse. Du kanske är en källa av uppmärksamhet, du kanske kan gynna henne på något sätt och hon därför föreställer sig hur det vore att gynnas på det sättet.

Tjejer är otroligt bra på att låtsas vara intresserade på olika nivåer. Allting som ni läser i era förföringsböcker går att fejka och tjejer gör det regelbundet för att få uppmärksamhet och för att de inte råkar ut för några konsekvenser. Lång intensiv ögonkontakt, kroppskontakt, leenden, entusiastiska samtalsämnen, öppet kroppspråk, gillar när du tar på henne, osv... allting kan bli fejkad fram tills du gör din move och då blir hon riktigt kall och säger att hon har pojkvän eller liknande.

Seriöst, vill en kille ha hjärtat i behåll i Sverige så litar man inte på signaler, man distanserar sig och förutsätter att de inte är intresserade men man kan spela med ändå.
Citera
2011-02-17, 20:29
Medlem
Barnflods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
men för det mesta blir jag bara irriterad när tjejen sitter och gottar sig i sin subtila briljans.l

En sanning med modifikation.
Citera
2011-02-17, 20:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persevere
Det här sammanfattar ungefär hela tråden. Det är ytterst svårt att läsa vad tjejer har för motiv när de skickar signaler, inte ens pupillstorlek eller liknande går att lita på utan de kan bli större av helt andra anledningar än sexuellt intresse. Du kanske är en källa av uppmärksamhet, du kanske kan gynna henne på något sätt och hon därför föreställer sig hur det vore att gynnas på det sättet.

Tjejer är otroligt bra på att låtsas vara intresserade på olika nivåer. Allting som ni läser i era förföringsböcker går att fejka och tjejer gör det regelbundet för att få uppmärksamhet och för att de inte råkar ut för några konsekvenser. Lång intensiv ögonkontakt, kroppskontakt, leenden, entusiastiska samtalsämnen, öppet kroppspråk, gillar när du tar på henne, osv... allting kan bli fejkad fram tills du gör din move och då blir hon riktigt kall och säger att hon har pojkvän eller liknande.

Seriöst, vill en kille ha hjärtat i behåll i Sverige så litar man inte på signaler, man distanserar sig och förutsätter att de inte är intresserade men man kan spela med ändå.

Det här är ju sorgligt
Citera
2011-02-17, 20:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Borde det inte någonstans gå att som kille bli en bättre "judge of character"

För visst finns det manipulativa tjejer, men så finns det de som inte är, utan som är genuint intresserade.

Jag vidhåller att kommunikationssystemet är funktionellt, för om vi talar om två personer som är genuint intresserade av varandra så ser hela omgivningen vad som pågår

Sedan kan killen ha svårt att ta till sig, då denne kanske har dålig självkänsla, kanske beroende på brist på erfarenhet, eller helt enkelt dålig erfarenhet dvs har råkat ut för tjejer som uppmuntrar killar för att få bekräftelse

Så frågan är ju helt enkelt - hur skiljer man på om tjejen är genuint intresserad eller bara leker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in