2014-03-11, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Men du skrev här ändå, i din egna dröm.

Vet du vad? Man blir pigg av smärta! Trä på dig en ögonbindel, ta 3-4 4 cl shots (för att bedöva rädslan), och spring så snabbt du kan i en skog. När du träffar på första trädet, så kommer du förstå att du lever!

Antar att det då finns en korrelation mellan självskadebeteende och denna smärta=>vakenhet.
Citera
2014-03-11, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Ja alla är vi gud och TS har rätt i sitt påstående, vi är alla gud som ser reflektioner av oss själva i vår omvärld.

Jaha? Och hur kom du fram till detta???

Ett litet tips är ju att pröva era teser i fikarummet, eller med en främling på bussen, eller stoppa någon på stan, och se hur poppis ni blir. Tyvärr så blir ni väl väl mottagna pga att folk är rädda för att stöta sig...
Citera
2014-03-11, 23:34
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vet du vad? Man blir pigg av smärta! Trä på dig en ögonbindel, ta 3-4 4 cl shots (för att bedöva rädslan), och spring så snabbt du kan i en skog. När du träffar på första trädet, så kommer du förstå att du lever!

Antar att det då finns en korrelation mellan självskadebeteende och denna smärta=>vakenhet.

Men smärtan är ju din dröm också.

"Vakenheten" uppstår när du förstår att din kropp är en farkost, dina tankar en konstruktion och ditt medvetande är det som observerar eländet.
Citera
2014-03-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Så du hittar på vad varje människa någonsin har känt, tänkt och allt? Inser du hur orimligt det är?

Det är som när du drömmer. Du hittar ju på dom du träffar i drömmen och deras rörelser och saker dom säger. Det är DU,din hjärna som skapar drömmen. Detta liv skulle kunna vara exakt som i en dröm. Har också tänk så här, det känns sjukt.
Citera
2014-03-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
"Bli kopplad som i the matrix."Hur kan vi veta att det inte redan är så?

Det är nog inte så, för då hade jag knappast valt att leva som jag gör nu. Utan mycket mycket bättre såklart.
Senast redigerad av Ven0m 2014-03-11 kl. 23:45.
Citera
2014-03-11, 23:46
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ven0m
Det är nog inte så, för då hade jag knappast valt att leva som jag gör nu. Utan mycket mycket bättre såklart.

Väljer du dina drömmar innan du somnar?
Citera
2014-03-11, 23:47
Avslutad
Citat:
"Vakenheten" uppstår när du förstår att din kropp är en farkost, dina tankar en konstruktion och ditt medvetande är det som observerar eländet.

Inget i detta motsäger ju att vi bara "bara existerar". Och likaså hittar jag inget i din mening som pekar på att vi skulle leva i en dröm.
Citera
2014-03-11, 23:47
Medlem
Om det nu är såhär varför kan du inte materialisera en chokladkaka framför dig nu när du sitter vid datorn? Varför saknar du helt kontroll över det?

Är det inte mer rimligt att anta att man inte har superkrafter om man inte kan demonstrera det?
Citera
2014-03-11, 23:49
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Inget i detta motsäger ju att vi bara "bara existerar". Och likaså hittar jag inget i din mening som pekar på att vi skulle leva i en dröm.

Inget i detta motsäger ju att vi "bara drömmer". Och likaså hittar jag inget i din mening som pekar på att vi skulle leva i en verklighet.
Citera
2014-03-11, 23:50
Avslutad
Citat:
Inget i detta motsäger ju att vi "bara drömmer". Och likaså hittar jag inget i din mening som pekar på att vi skulle leva i en verklighet.

Nej, men de flesta anser ju inte att vi drömmer, så då är det väl din uppgift att försöka motbevisa oss, inte min uppgift att bevisa att vi håller kvar vid våra "åsikter".
Citera
2014-03-11, 23:50
Medlem
Så trots att mitt, generellt ska sägas, positva sinne letar lycka så skapar jag mig själv med imperfektioner? Jag har en fullständig förmåga att skapa vackra och karismatiska bikaraktär medan huvudkaraktären, alltså jag, är något utav en i mängden. Jag kan skapa en verklighet där jag sitter i en Ferrari och får avsugningar av valfri modell... Istället väljer jag att ge min mor cancer eller inbördes krig i valfritt Afrikanskt land? Nja. Tänk efter. Din hjärna är nog mer utvecklad än vad gemene man tror, den har dock inte skapat ditt universum. Livet är ofta fantastiskt och ibland är det skit och så är det, tror jag, på grund av att det är slumpmässigt. Förstår du min poäng?
Citera
2014-03-11, 23:51
Bannlyst
Är det månne en religiös version av egoism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in