2011-06-24, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Men vad är motivationen bakom att hålla hemligheten gömd så länge som möjligt av de som redan vet? Okej att man glömmer när man föds, men du menar ju att lagstiftarna vet om hur allt ligger till och att de med den vetskapen försöker förhindra andra att få den?

Nej, lagstiftarna har vetat om allting, eftersom vi alla är en och föds utan att förstå varför vi gör som vi gör och till vilket ändamål. När vi blir frånkopplade från vårt ego här på jorden så kan vi precis allting och förstår allting, varför allting finns, varför folk gör som de gör.

När vi dör har vi tillgång till precis allt, eftersom vi är allt men just nu är frånkopplade ifrån vår sanna källa eftersom vi själva valt att leva det liv vi just nu lever. Alla är här på jorden av en anledning, men många har glömt bort sin anledning eftersom de blir distraherade av andra längs livets väg. Vi glömmer bort anledningen och faller pladask in i ett system som vi måste rätta oss efter för att inte anses som "dumma i huvudet".
Citera
2011-06-24, 16:10
Medlem
teflonpannan69s avatar
Alltså, visst det låter osannolikt, men motbevisa honom.
Citera
2011-06-24, 16:12
Medlem
Tyyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.

Peace.

Du, min herre, snackar "bull" så det visslar om det.
Citera
2011-06-24, 16:13
Medlem
roflcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrikerLee
Så du skapade universum alltså...?

*Slow clap*

Vem skulle tro att skaparen av allt skulle vara medlem på flashback...

Folk från flashback är alltid så snabba på att dra sina slutsatser.
Citera
2011-06-24, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyyp
Du, min herre, snackar "bull" så det visslar om det.

Har du ens förstått någonting av det jag har skrivit? Vad exakt är bull?
Citera
2011-06-24, 16:15
Medlem
Citat:
Om tråden ligger fel, så ber jag moderatorn att flytta den till rätt forum.

Som rubriken lyder. Jag vet exakt hur mitt universum har skapats och hur denna verkliga illusion fungerar. Verkligheten är skapad precis på det sättet att den passar mig, och jag har tillgång till precis allting som mitt ego vill göra. Detta universum som skapats är mitt universum, allt jag älskar gör jag, allt jag tycker mindre om gör jag inte. Allting rättar sig efter mig och jag drivs utav ett så otroligt stort ego som jag vägrar att släppa. Jag lever i en falsk verklighet utav mitt sanna jag.

Jag är inte detta nuvarande "jag". Mitt sanna jag är precis allting, men utav allt som gick att välja mellan så valde jag precis den här vägen, mitt liv. Jag är det största egot som någonsin kommer att existera.

Allting är en illusion, från början till slutet och jag börjar minnas hur exakt jag startade allting och vad som sker efter döden. Efter döden kommer jag kriga för att få komma tillbaks hit. Till mitt ego. Till mitt paradis.

Hur har då Universum skapats? Jo, genom mig. Denna gång var det min tur. När jag slutligen dör, så dör mitt universum med mig, hur tråkigt det än må vara. Men döden hjälper mig att förstå det sanna med livet, nämligen kärlek. Kärlek är det enda sanna, allting annat är en illusion. Kärleken får mig att komma tillbaks hit, till er, och på nytt försöker jag hjälpa er ur denna verklighetskris, skapad av dig/mig själv.

Universums uppkomst kan inte förklaras fysiskt. Det är omöjligt, eftersom universums uppkomst har att göra med den dag man dör. Genom döden skapar man ett nytt liv eller universum utifrån sitt egna ego, inte mitt ego, eller någon annans. Ditt liv är helt och hållet upp till dig, den kärlek du skapar är upp till dig och ingen annan. Anledningen till att världen ser ut som den gör är inte på grund av någon annan än dig själv. Du har skapat allting.

Jag vet att allt detta är sjukt svårt att smälta. Men när du väl har förstått vem du är, finns ingen återvändo. Kärlek är det enda sanna. Villkorslös kärlek. Som tillåter precis allting, även hat/ego.

Det finns ingen fysisk värld. Tid och rum existerar inte. Allting är ett påhitt som du själv uppfunnit.

Fårgor/Invändningar? Posta gärna, så förklarar jag.

Peace.

Lite för mycket fritid, och lite för mycket tid på holken kanske! Är det inte någon film som samma budskap framkommer ur om jag inte har helt fel?
Citera
2011-06-24, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RESCHEN
Lite för mycket fritid, och lite för mycket tid på holken kanske! Är det inte någon film som samma budskap framkommer ur om jag inte har helt fel?

Jodå. Det finns massor av filmer och serier som snuddar på precis samma budskap. Varför? För att göra dig mer medveten om dig själv. Men många ignorerar innehållet i filmen och ser filmen bara som en film. Som sagt, universum vill göra sig mer medvetet om sig själv, genom film, musik etc.
Citera
2011-06-24, 16:19
Medlem
Folkess avatar
Citat:
Nej, lagstiftarna har vetat om allting, eftersom vi alla är en och föds utan att förstå varför vi gör som vi gör och till vilket ändamål. När vi blir frånkopplade från vårt ego här på jorden så kan vi precis allting och förstår allting, varför allting finns, varför folk gör som de gör.

När vi dör har vi tillgång till precis allt, eftersom vi är allt men just nu är frånkopplade ifrån vår sanna källa eftersom vi själva valt att leva det liv vi just nu lever. Alla är här på jorden av en anledning, men många har glömt bort sin anledning eftersom de blir distraherade av andra längs livets väg. Vi glömmer bort anledningen och faller pladask in i ett system som vi måste rätta oss efter för att inte anses som "dumma i huvudet".

Okej så de har vetat allting men sen de fötts har de blivit frånkopplade från källan och kan inte allt längre men vid sin död så får de tillbaks den kunskapen. Men förutsatt att de är födda och inte döda än hur kan de då veta att droger är en väg till insikt och varför skulle de vilja förhindra det?
Citera
2011-06-24, 16:20
Medlem
Vänlighetens avatar
Den här förklaringen är så god som någon annan. Jag säger "ja".
Citera
2011-06-24, 16:22
Medlem
pponmms avatar
Jag har faktiskt tänkt i samma bana som dej, i vare fall om jag förstod dej rätt. Alltså att allt kretsar runt mig, de andra lever inte, de är bara en illusion för att mätta mitt stora ego. Men sen kom jag på att om det nu var så, varför har man ibland så underbara drömmar där man kan flyga och göra annat som är så kul om man kan få allt i 'verkligheten'? Det enda det här bevisar är egentligen att du inte har någon sympati med andra människor och bara bryr dej om dej själv, har jag rätt om det kanske? Men det är en sjukt rolig tanke Folk dör i min omgivning för att jag gillar kroppar, folk ser pratar om aliens för att jag vill möta utomjordingar, ni skriver på forumet för att jag gillar att föra fram min åsikt (Bara exempel).

Nej men så länge du drömmer om bättre saker så betyder det att det här inte är den världen som du vill ha den
Citera
2011-06-24, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Okej så de har vetat allting men sen de fötts har de blivit frånkopplade från källan och kan inte allt längre men vid sin död så får de tillbaks den kunskapen. Men förutsatt att de är födda och inte döda än hur kan de då veta att droger är en väg till insikt och varför skulle de vilja förhindra det?

Anledningen till att det hålls dolt är för att många kan leva gott i en evighet på grund av andras ignorans. Om du tror att det här livet är det enda du har, så kanske din väg i livet efteråt blir att leva om ditt liv för att förstå dig på att det finns så mycket mer. Du glömmer återigen av dig själv och under tiden du gör det så matar du alla andra med pengar. Som sagt, vi drivs alla utav ett ofantligt stort ego.

Edit: Vi är en oändlig skapare och kan göra precis allting. Just nu har så många bara totalt glömt bort sig själva. Vi är genier. Vi har bara glömt bort det.
Senast redigerad av 2. 2011-06-24 kl. 16:31.
Citera
2011-06-24, 16:31
Medlem
The Bears avatar
Egocentriskt tänkande. Vanligt hus småbarn och folk med uppblåsta egon. Tyvärr du har jättefel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in