2011-06-24, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Jag har faktiskt tänkt i samma bana som dej, i vare fall om jag förstod dej rätt. Alltså att allt kretsar runt mig, de andra lever inte, de är bara en illusion för att mätta mitt stora ego. Men sen kom jag på att om det nu var så, varför har man ibland så underbara drömmar där man kan flyga och göra annat som är så kul om man kan få allt i 'verkligheten'? Det enda det här bevisar är egentligen att du inte har någon sympati med andra människor och bara bryr dej om dej själv, har jag rätt om det kanske? Men det är en sjukt rolig tanke Folk dör i min omgivning för att jag gillar kroppar, folk ser pratar om aliens för att jag vill möta utomjordingar, ni skriver på forumet för att jag gillar att föra fram min åsikt (Bara exempel).

Nej men så länge du drömmer om bättre saker så betyder det att det här inte är den världen som du vill ha den

Jag tror att det man drömmer om, går att göra och uppleva, dock inte i denna "verklighet" just nu. Att kunna precis allting om allt. Det kommer att ta en lång illusion tid, men det är dit vi är på väg, att röra oss obehindrat på nolltid från plats till plats och göra allting på nolltid och komma ihåg precis allting.
Senast redigerad av 2. 2011-06-24 kl. 16:38.
Citera
2011-06-24, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Bear
Egocentriskt tänkande. Vanligt hus småbarn och folk med uppblåsta egon. Tyvärr du har jättefel

Varför har jag fel? Har du heller inte förstått dig på vitsen med denna tråd?
Citera
2011-06-24, 16:40
Medlem
VonRofs avatar
Kanske dags att jag omprogrammerar dig lite, du går lite utanför lådan här.

/Skaparen
Citera
2011-06-24, 16:41
Medlem
Folkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Anledningen till att det hålls dolt är för att många kan leva gott i en evighet på grund av andras ignorans. Om du tror att det här livet är det enda du har, så kanske din väg i livet efteråt blir att leva om ditt liv för att förstå dig på att det finns så mycket mer. Du glömmer återigen av dig själv och under tiden du gör det så matar du alla andra med pengar. Som sagt, vi drivs alla utav ett ofantligt stort ego.

Edit: Vi är en oändlig skapare och kan göra precis allting. Just nu har så många bara totalt glömt bort sig själva. Vi är genier. Vi har bara glömt bort det.

Jag förstår inte största delen av ditt inlägg. Hur kan de som håller sanningen borta leva gott i en evighet? Och hur håller man borta en sanning man inte vet existerar? De har ju glömt bort sanningen och ändå så fortsätter de försöka dölja den.

edit: Jag kan förstå om de omedvetet försöker hålla sanningen borta från sig själva och andra. Men att medvetet försöka hålla borta en sanning de själva inte vet om känns väldigt främmande för mig.
Senast redigerad av Folkes 2011-06-24 kl. 16:43.
Citera
2011-06-24, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Kanske dags att jag omprogrammerar dig lite, du går lite utanför lådan här.

/Skaparen

Precis så fungerar ju vår verklighet, tyvärr. Somliga försöker omprogrammera de som försöker slå sig fria ifrån dagens norm.
Citera
2011-06-24, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Jag förstår inte största delen av ditt inlägg. Hur kan de som håller sanningen borta leva gott i en evighet? Och hur håller man borta en sanning man inte vet existerar? De har ju glömt bort sanningen och ändå så fortsätter de försöka dölja den.

De kan leva gott i en evighet, genom att välja från allt när de dör, att leva om sitt liv. Och visst fan finns du där i deras lilla universum och betalar deras dagliga föda. Men det är inte dig dom ser, utan illusionen om dig. Det är så de når toppen, utan att veta om det.

Människor idag blir lurade av dagens system, genom att från tidig ålder lära sig skit i skolan, och ju mer de kan repetera det som sägs, ju mer belönade blir dem. Man blir en duktig slav i någon annans system.

När vi dör har vi tillgång till alla tider som funnits, finns och kommer att finnas och precis alla erfarenheter kan vi uppleva. Allt varande.
Citera
2011-06-24, 17:01
Medlem
blenderzs avatar
TS, du har ju bara valt att tro på det där, precis som att folk väljer att tro på gud och precis som jag har valt att tro att det finns en Warlock på månen som skickar shadow-bolts ner på jorden som träffar muslimer i ansiktet när de äter kebab. Känns det inte lite tomt att tro på något så stort utan några som helst bevis för att det kan vara sant?
Citera
2011-06-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Om tråden ligger fel, så ber jag moderatorn att flytta den till rätt forum.

Som rubriken lyder. Jag vet exakt hur mitt universum har skapats och hur denna verkliga illusion fungerar. Verkligheten är skapad precis på det sättet att den passar mig, och jag har tillgång till precis allting som mitt ego vill göra. Detta universum som skapats är mitt universum, allt jag älskar gör jag, allt jag tycker mindre om gör jag inte. Allting rättar sig efter mig och jag drivs utav ett så otroligt stort ego som jag vägrar att släppa. Jag lever i en falsk verklighet utav mitt sanna jag.

Jag är inte detta nuvarande "jag". Mitt sanna jag är precis allting, men utav allt som gick att välja mellan så valde jag precis den här vägen, mitt liv. Jag är det största egot som någonsin kommer att existera.

Allting är en illusion, från början till slutet och jag börjar minnas hur exakt jag startade allting och vad som sker efter döden. Efter döden kommer jag kriga för att få komma tillbaks hit. Till mitt ego. Till mitt paradis.

Hur har då Universum skapats? Jo, genom mig. Denna gång var det min tur. När jag slutligen dör, så dör mitt universum med mig, hur tråkigt det än må vara. Men döden hjälper mig att förstå det sanna med livet, nämligen kärlek. Kärlek är det enda sanna, allting annat är en illusion. Kärleken får mig att komma tillbaks hit, till er, och på nytt försöker jag hjälpa er ur denna verklighetskris, skapad av dig/mig själv.

Universums uppkomst kan inte förklaras fysiskt. Det är omöjligt, eftersom universums uppkomst har att göra med den dag man dör. Genom döden skapar man ett nytt liv eller universum utifrån sitt egna ego, inte mitt ego, eller någon annans. Ditt liv är helt och hållet upp till dig, den kärlek du skapar är upp till dig och ingen annan. Anledningen till att världen ser ut som den gör är inte på grund av någon annan än dig själv. Du har skapat allting.

Jag vet att allt detta är sjukt svårt att smälta. Men när du väl har förstått vem du är, finns ingen återvändo. Kärlek är det enda sanna. Villkorslös kärlek. Som tillåter precis allting, även hat/ego.

Det finns ingen fysisk värld. Tid och rum existerar inte. Allting är ett påhitt som du själv uppfunnit.

Fårgor/Invändningar? Posta gärna, så förklarar jag.

Peace.

fet psykos mannen feeet psylle du e heeelt väck jao
Citera
2011-06-24, 17:10
Medlem
Observerads avatar
Om du verkligen skrev det där när du var nykter vill jag fan i mig läsa det du skriver när du trippar på diverse droger.

Citera
2011-06-24, 17:17
Medlem
Jag anser att människohjärnan skapar verkligheten utefter alla intryck, den är ju från grunden helt nollställd och accepterar verkligheten som den är. Hade du fötts 5000år fram i tiden där man bor under jorden med diverse skumma normer så hade du accepterat det, det är så evolutionen skapat oss. Vi är anpassningsbara.

Sen är drömmar ett intressant ämne i sig, vad sker under drömtiden? Finns ju inte några svar på det, Att anta att drömmar är verkligheten är inte dumt, bara nytänkande. Varför inte liksom. Är ju som alla hallucinogena droger, man funderar ju på om det är verkligheten man upplever.

Finns teorier att man under drömmar löser ut DMT i hjärnan, jag tycker det låter logiskt. Fan vad fucked up drömmar man kan ha.
Citera
2011-06-24, 17:19
Medlem
Smutterss avatar
detta var den största skittråden jag läst.
Citera
2011-06-24, 17:30
Medlem
StrikerLees avatar
Nu vet vi ju iaf anledningen till att The Matrix har 15års åldersgräns. Men A for effort. bra trollat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in