Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Kan du flyga? Har du aldrig blivit nobbad av en tjej?
Du säger att varje individ har ett eget universum som är skapad för deras ego, men alla kan inte vara här och få som de vill.
Håller du med om allt som alla politiker säger?
Du har bara suttit och försökt hitta svar till allting.
På exakt vilket sätt/hur skapades universum?
Alla är här och får som de vill, utan att just nu veta om det, eftersom vi lever i disharmoni med varandra. Vi är på väg mot någonting fruktansvärt underbart som vi har glömt bort. Alla krigar mot sig själva, för att bli fria. Återigen, det är egot som styr idag. Vi lever i botten, det allra värsta du kan föreställa dig, det är vår verklighet idag. Men likväl älskar vi det.
Nej, mitt ego håller inte alls med politiken som så många låter sig bli styrda av var dag, däremot accepterar jag de personer som tycker si eller så. Jag kan inte döma dem, eftersom de personerna är en del utav mig.
Ja. Alla har ju fullt upp med att koncentrera sig på annat, jobb, familj, vänner osv osv. Mitt ego söker efter svar. Jag är medveten om att det finns så mycket bättre än det vi är medvetna om just nu, återigen är det mitt ego som söker perfektion.
Universum skapas genom vår död. Du kommer uppleva din största rädsla och dina innersta tankar när du dör. Precis allting som gör dig till dig. Det vill säga, det liv du lever nu, hjälper dig att bli den du är just nu, fast om en evighet (eller direkt efter?). Förstår du? Därför är det viktigt att du lever ditt liv precis som dig själv behagar. Helt fri från andras tankar.
Edit: En del lever sina liv, utan att finna sitt sanna jag. En stor skara av mänskligheten har totalt glömt bort sig själva och vad deras mening med livet är. Jag tror att meningen är att inte alla ska förstå sig på det. Universums syfte är att det ska finnas ett.