2011-06-24, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vad säger du om mänskligheten då? är det något speciellt med oss eller är vi bara en den dominanta livsformen på vår planet?

Vårt varande blir till slut så intelligent eller medvetet att vi förstår oss på hur universum skapats. Och vad händer då? Om Universum finner sig själv i sig själv? Det finns en anledning till att universum valt att göra det svårt för sig. Det är för att vi ska kunna leva. (Egot).
Citera
2011-06-24, 01:39
Bannlyst
Sats: TS är en vilseledd grubblare. TS har tagit upp några saker som h*n inte har riktigt koll på men har tyvärr inte rätt i det h*n skriver.

Jag har än inte lyckats behärska det inre sinnet fullt ut, men när det väl händer så ska TS få sitt svar och bevis för satsen ovan.
Senast redigerad av SGT.O 2011-06-24 kl. 02:19.
Citera
2011-06-24, 01:44
Medlem
Kan du flyga? Har du aldrig blivit nobbad av en tjej?

Du säger att varje individ har ett eget universum som är skapad för deras ego, men alla kan inte vara här och få som de vill.

Håller du med om allt som alla politiker säger?
Du har bara suttit och försökt hitta svar till allting.

På exakt vilket sätt/hur skapades universum?
Citera
2011-06-24, 01:52
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daimon567
Det var bara det att som jag uppfattade det så hade du missförstått hela min filosofi.

Och nej, du existerar inte.. Så, ja du är en fake.. Det är bara jag som existerar.

själviska jävel
Citera
2011-06-24, 01:54
Medlem
Jag vet inte ens om det är filosofi, låter mer som ett swedenborgskt delirium

Akademisk filosofi --> Filosofi

/MOD
Citera
2011-06-24, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Kan du flyga? Har du aldrig blivit nobbad av en tjej?

Du säger att varje individ har ett eget universum som är skapad för deras ego, men alla kan inte vara här och få som de vill.

Håller du med om allt som alla politiker säger?
Du har bara suttit och försökt hitta svar till allting.

På exakt vilket sätt/hur skapades universum?

Alla är här och får som de vill, utan att just nu veta om det, eftersom vi lever i disharmoni med varandra. Vi är på väg mot någonting fruktansvärt underbart som vi har glömt bort. Alla krigar mot sig själva, för att bli fria. Återigen, det är egot som styr idag. Vi lever i botten, det allra värsta du kan föreställa dig, det är vår verklighet idag. Men likväl älskar vi det.

Nej, mitt ego håller inte alls med politiken som så många låter sig bli styrda av var dag, däremot accepterar jag de personer som tycker si eller så. Jag kan inte döma dem, eftersom de personerna är en del utav mig.

Ja. Alla har ju fullt upp med att koncentrera sig på annat, jobb, familj, vänner osv osv. Mitt ego söker efter svar. Jag är medveten om att det finns så mycket bättre än det vi är medvetna om just nu, återigen är det mitt ego som söker perfektion.

Universum skapas genom vår död. Du kommer uppleva din största rädsla och dina innersta tankar när du dör. Precis allting som gör dig till dig. Det vill säga, det liv du lever nu, hjälper dig att bli den du är just nu, fast om en evighet (eller direkt efter?). Förstår du? Därför är det viktigt att du lever ditt liv precis som dig själv behagar. Helt fri från andras tankar.

Edit: En del lever sina liv, utan att finna sitt sanna jag. En stor skara av mänskligheten har totalt glömt bort sig själva och vad deras mening med livet är. Jag tror att meningen är att inte alla ska förstå sig på det. Universums syfte är att det ska finnas ett.
Senast redigerad av 2. 2011-06-24 kl. 02:03.
Citera
2011-06-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaasse
Intressant tanke du har! Jag har faktiskt funderat på samma sak.
haha, kul att höra ^^ man måste låta tankarna flöda ibland!
Citera
2011-06-24, 02:29
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Alla är här och får som de vill, utan att just nu veta om det, eftersom vi lever i disharmoni med varandra. Vi är på väg mot någonting fruktansvärt underbart som vi har glömt bort. Alla krigar mot sig själva, för att bli fria. Återigen, det är egot som styr idag. Vi lever i botten, det allra värsta du kan föreställa dig, det är vår verklighet idag. Men likväl älskar vi det.

Nej, mitt ego håller inte alls med politiken som så många låter sig bli styrda av var dag, däremot accepterar jag de personer som tycker si eller så. Jag kan inte döma dem, eftersom de personerna är en del utav mig.

Ja. Alla har ju fullt upp med att koncentrera sig på annat, jobb, familj, vänner osv osv. Mitt ego söker efter svar. Jag är medveten om att det finns så mycket bättre än det vi är medvetna om just nu, återigen är det mitt ego som söker perfektion.

Universum skapas genom vår död. Du kommer uppleva din största rädsla och dina innersta tankar när du dör. Precis allting som gör dig till dig. Det vill säga, det liv du lever nu, hjälper dig att bli den du är just nu, fast om en evighet (eller direkt efter?). Förstår du? Därför är det viktigt att du lever ditt liv precis som dig själv behagar. Helt fri från andras tankar.

Edit: En del lever sina liv, utan att finna sitt sanna jag. En stor skara av mänskligheten har totalt glömt bort sig själva och vad deras mening med livet är. Jag tror att meningen är att inte alla ska förstå sig på det. Universums syfte är att det ska finnas ett.

Ja du börjar komma fram till vem du är dock måste du också inse det subjektiva i din egen illusion just nu. Värdet du sätter på denna insikt är lika insikts-löst som de hundra andra teorierna du har lämnat bakom dig för att nå denna. Du kommer lämna denna och hitta nya, men du kommer närmare essensen.
Citera
2011-06-24, 02:52
Medlem
porterpottys avatar
själv är jag gud, skaparen till allt. LYD MIG!
Citera
2011-06-24, 02:58
Medlem
Exakt samma tankebanor uppfann jag för x-antal år sedan, och många innan mig.
Du var alltså inte först
Citera
2011-06-24, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av porterpotty
själv är jag gud, skaparen till allt. LYD MIG!

Precis så fungerar det, min herre. Du är Gud. Och det är din värld vi upplever. Grattis. Tack.
Citera
2011-06-24, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boddeh
Exakt samma tankebanor uppfann jag för x-antal år sedan, och många innan mig.
Du var alltså inte först

Det är ju klart att jag var först med det, eftersom vi alla är en och samma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in