Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-04-13, 20:09
Medlem
Är det någon som har koll på vilken raka man kommer att använda DRS på - start/mål eller den enormt långa rakan strax före?
Citera
2011-04-13, 20:15
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Är det någon som har koll på vilken raka man kommer att använda DRS på - start/mål eller den enormt långa rakan strax före?

Enligt autosport skall den kunna aktiveras på bakrakan.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90670
Citera
2011-04-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Enligt autosport skall den kunna aktiveras på bakrakan.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90670

Okej.

Det borde kunna bli ett till underhållande lopp då banan känns som en (något sämre) kopia av Sepang.
Citera
2011-04-13, 21:01
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Tror Vettel tar pole på Lördag.
Sen leder han hela racet och vinner på Söndag.
Beror på tror jag, om RBR inte får ordning på sin KERS (om det nu är nått krångel med den, ingen verkar riktigt veta om dom fejkar problem eller inte) kan McLaren, och då främst Hamilton, ta pole. Det var nära sist, och jag tror RBR får det ännu svårare i helgen. Det beror lite på hur DRS:en fungerar för de olika stallen också. Hur Red Bulls DRS fungerade i Malaysia vet jag inte, men det är tydligt att det är stor skillnad mellan teamen med sin bakvinge. Jag tror det var Sauber som hade riktigt bra flås rakt fram med DRS:en aktiverad och kunde köra om bilar redan innan T1. Har man bra koll på sin bakvinge tror jag inte det är någon större nackdel att starta ur andra ruta eller andra startled.
Citera
2011-04-14, 23:43
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Beror på tror jag, om RBR inte får ordning på sin KERS (om det nu är nått krångel med den, ingen verkar riktigt veta om dom fejkar problem eller inte) kan McLaren, och då främst Hamilton, ta pole. Det var nära sist, och jag tror RBR får det ännu svårare i helgen. Det beror lite på hur DRS:en fungerar för de olika stallen också. Hur Red Bulls DRS fungerade i Malaysia vet jag inte, men det är tydligt att det är stor skillnad mellan teamen med sin bakvinge. Jag tror det var Sauber som hade riktigt bra flås rakt fram med DRS:en aktiverad och kunde köra om bilar redan innan T1. Har man bra koll på sin bakvinge tror jag inte det är någon större nackdel att starta ur andra ruta eller andra startled.

Frågan är om man kommer att kasta ut KERS ur bilen och spara vikt. Adrian Newey gillar inte hur KERS "fuckar upp" hans perfekta bil.Inget snack om den saken.

Nu är det ju inte helt optimalt att vara utan KERS i Shanghai. Tänker på långa bakrakan framför allt.
Så det kommer bli väldigt intressant att se hur de löser det problemet.

Jag är helt med dig på att McLaren kommer att vara teamet att räkna med.
Senast redigerad av Ozmeister 2011-04-14 kl. 23:47.
Citera
2011-04-15, 11:50
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Frågan är om man kommer att kasta ut KERS ur bilen och spara vikt. Adrian Newey gillar inte hur KERS "fuckar upp" hans perfekta bil.Inget snack om den saken.

Nu är det ju inte helt optimalt att vara utan KERS i Shanghai. Tänker på långa bakrakan framför allt.
Så det kommer bli väldigt intressant att se hur de löser det problemet.

Jag är helt med dig på att McLaren kommer att vara teamet att räkna med.

Jag tycker KERS är helt värdelöst. Varför inte höja motoreffekten med 100 kusar hela tiden istället? Eller att temporärt tillåta typ 21000 rpm i motorerna? Eller temporärt sänka bilen under race? Jag förstår Newey mycket väl. Han har ett vinnande koncept, som han måste förse med en gravid elefant för att kunna stå emot de andra just pga. den gravida elefanten.

Åh, så korkat.

DRS är en helt annan femma, tycker jag.

För övrigt så kollade jag in klipp från 2004. Oh, vilka skönsånger jag stötte på. Se här tex.
http://www.youtube.com/watch?v=cjf49XVnOmY
Man hör verkligen hur jävla aggressiv bilen är. Jämför man med valfritt onboardvarv från ~2010 så är det senare ett enda stort skämt. .
Citera
2011-04-15, 22:31
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
....

För övrigt så kollade jag in klipp från 2004. Oh, vilka skönsånger jag stötte på. Se här tex.
http://www.youtube.com/watch?v=cjf49XVnOmY
Man hör verkligen hur jävla aggressiv bilen är. Jämför man med valfritt onboardvarv från ~2010 så är det senare ett enda stort skämt. .

Man blir lika chockad varje gång hur jävla snabba och välljudande bilarna var med V10 när man tittar på dessa klipp, till skillnad mot dagens slöa raggarmotorer. Tycker ärligt talat inte det känns som att det går särskilt fort när man ser på onboard filmer från F1 nuförtiden.
Citera
2011-04-16, 08:23
Medlem
MowCows avatar
Webber startar på 18:e plats imorgon, det var minst sagt oväntat.
Citera
2011-04-16, 08:55
Medlem
Ozmeisters avatar
Spännnande Q2 kan man ju säga!
Citera
2011-04-16, 09:04
Medlem
Pale Riders avatar
Tjänstefel vill jag säga.
I alla kvals heliga moder kan det gå åt helvete.
Kobayashi, Schumi, ryssjäveln, Quick Nick och Webber så här långt...
Citera
2011-04-16, 09:17
Medlem
MowCows avatar
Startordningen ser då ut såhär:

1. Vettel
2. Button
3. Hamilton
4. Rosberg
5. Alonso
6. Massa
7. Alguersuari
8. Di Resta
9. Buemi
10. Petrov
11. Sutil
12. Perez
13. Kobayashi
14. Schumacher
15. Barrichello
16. Heidfeld
17. Maldonado
18. Webber
19. Kovalainen
20. Trulli
21. D'Ambrosio
22. Glock
23. Liuzzi
24. Karthikeyan
Citera
2011-04-16, 09:26
Medlem
Kannans avatar
Lite reflektioner efter kvalet:

- Som McLaren-fan är jag nöjd, teamet verkar ha två stabila förare som regelbundet ska slåss om åtminstone topp5-platserna. Kontruktörs-VM är för mig viktigast.

- Vettel är tråkigt snabb.

- Kul att Mercedes fick en bil högt upp, men Schumi fortsätter att underprestera grovt.

- Ferrari är stabila, men varför räcker det inte hela vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in