2011-12-26, 16:16
Medlem
Jag har Photoshop elements 8.0. Hur kan jag ändra till: CYMK färger? Jag måste ändra till det för att göra en grej men hittar inte hur jag ska ändra till detta.

Någon som vet?
Citera
2011-12-26, 22:39
Medlem
systems avatar
Elements hanterar dessvärre inte CMYK-färger.
Citera
2011-12-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Elements hanterar dessvärre inte CMYK-färger.

Ok. Minns när jag köpte det här PS för nåt år sen. Kunde ingenting så frågade om det var det senaste osv, då sa dom bara "jaja absolut". Så jag köpte. Men det verkar ju vara kasst i jämförelse med vad andra människor verkar använda för PS.
Citera
2011-12-26, 23:18
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Ok. Minns när jag köpte det här PS för nåt år sen. Kunde ingenting så frågade om det var det senaste osv, då sa dom bara "jaja absolut". Så jag köpte. Men det verkar ju vara kasst i jämförelse med vad andra människor verkar använda för PS.
Gemene man behöver oftast inte någon annan färgrymd än RGB, och Elements är inte tänkt att användas av mer avancerade användare.

Du kan ju alltid ladda upp din bild någonstans och be någon snäll FB:are om hjälp med cmykningen.
Citera
2011-12-27, 00:11
Medlem
snyggturbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggturban
Jag har verkligen letat överallt efter detta!!! Är det någon som vet om man kan sätta att bilderna ska sparas som Jpeg automatiskt? Varje gång jag ska spara en bild så vill photoshop att man ska spara som en psd. Sen kan jag ju självklart välja själv vad jag ska ha. Men skulle vilja ha jpeg som förstahands val när jag ska spara. Är det möjligt på något sätt?

????
Citera
2011-12-27, 00:30
Medlem
systems avatar
Citat:
????
Om du sparat en bild som jpeg kommer Photoshop föreslå att även nästa sparas som jpeg – så länge din fil tillåter det, vill säga. Om din fil exempelvis inte är tillplattad till enbart ett bakgrundslager kommer Photoshop föreslå exepelvis psd eller tiff, som till skillnad från jpeg tillåter bilder med denna typ av lager.

Du borde kunna lösa ditt problem genom att avsluta ditt bildarbete med cmd-shift-E (eller ctrl-shift-E på Windows) för att slå ihop bilden precis innan du vill spara.
Citera
2011-12-27, 22:45
Bannlyst
Jag fick ps 4 av min bror, jag är helt novis på ps men undrar om någon kan länka till en guide hur man fixar röda ögon?`jag har en bild som jag ser ut som terminator nämligen och det vill jag inte
Citera
2011-12-28, 12:27
Medlem
[Infinite]s avatar
Hej! Hur går man till väga för att klistra in två ansikten i ett annat fotografi i PS, blir mycket text här kan jag tänka mej så skicka ett pm så kan vi ta det över msn eller liknande.
Citera
2011-12-28, 13:39
Medlem
snyggturbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om du sparat en bild som jpeg kommer Photoshop föreslå att även nästa sparas som jpeg – så länge din fil tillåter det, vill säga. Om din fil exempelvis inte är tillplattad till enbart ett bakgrundslager kommer Photoshop föreslå exepelvis psd eller tiff, som till skillnad från jpeg tillåter bilder med denna typ av lager.

Du borde kunna lösa ditt problem genom att avsluta ditt bildarbete med cmd-shift-E (eller ctrl-shift-E på Windows) för att slå ihop bilden precis innan du vill spara.

tack! Precis vad jag letade efter!
Citera
2011-12-28, 19:24
Medlem
systems avatar
Citat:
tack! Precis vad jag letade efter!
Gott att höra. *high five*
Citera
2012-01-03, 19:21
Medlem
Hjälp med bild i Photoshop

Hej !

Jag skall redigera en bild i Photoshop
Jag har en bild tagen på en bil, med massa i bakrunden på bilden typ träd osv.
jag vill ändra bilden så ENBART bilen syns på bilden, alltså beskäring av nått slag.

Finns det nått bra verktyg för detta ? Eller nån guide ?

Stort tack på förhand.
Citera
2012-01-03, 19:27
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=6aMbMk9IGoM
Senast redigerad av enshrine 2012-01-03 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in