Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunEmpire
Kan du förklara lite vad det där är för någonting och hur det fungerar? Skärmkalibrering fungerar väl endsat med någon form av hårdvara?
Nej, du kan mjukvarukalibrera skärmar också.
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Så har även jag en fråga.
Började just arbeta med CS5 och gillar många nya funktioner skarpt. InDesign har implementerat mycket som jag efterlyst sen tidigare.
Däremot så gör PhotoShop mig gråhårig. Till att börja med så ser det vita gult ut. Jag ställer in Monitor Proof color och aktivrerar Proof Colors, då blir det vita vitt. Men är jag i CMYK-läge så kan jag inte byta Proof-läge. Kör med TUs CMYK-profil.
Hur får jag det vita vitt, även i CMYK?!
Du har inte bytt skärmprofil sedan du installerade CS5 då?

Jag testade själv göra ett nytt cmyk dokument i PS CS5 nu och jag har inte de problemen du har.
Kan ändra Proof setup i cmyk och det ser vitt ut (skärm kalibrerad och med 5200K).
Vad är TU för cmyk-profil? Har du provat en annan? Prova nån vanlig Coated Fogra?
Hur ser dina färginställningar ut?
Har du provat reseta PS inställningarna? Starta photoshop och tryck direkt på cmd-alt-shift.
"A lot of Photoshop problems can be fixed by dumping the preferences file: While launching Photoshop, Hold down Alt+Ctrl+shift on the PC or Cmd+Option+Shift on the mac. When asked to reset the preferences say yes.
Before you do this, save your custom Patterns, actions, styles, brushes, gradients, shapes and color pallettes. These will also be reset. Tip: You can create an action to do this, so you have a one click backup! (Don't forget to save the backup action first)"
Edit: Dina sparade Workspaces kommer inte försvinna om du resetar inställningar i PS CS5.