2010-12-19, 22:06
Medlem
Sant. Det känns bara som att det inte bevisar nånting, det skulle lika gärna kunna varit nån annan som tog kort på mitt id och skicka in det. Men jaja, jag får väl ta och låna nån digitalkamera och skicka in det då.
Citera
2010-12-22, 00:46
Medlem
Hur ska jag göra???

Hej.

Det är så att jag slarvat bort min legitimation och jag hinner inte fixa någon ny innan Juldagen, kommer ju inte komma in på ett enda ställe! Kan man på något sätt fixa något tillfälligt pass eller liknande?

Grymt tacksam för svar!
Citera
2010-12-24, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sciz
Sant. Det känns bara som att det inte bevisar nånting, det skulle lika gärna kunna varit nån annan som tog kort på mitt id och skicka in det.
Då måste de ändå ha tagit ditt ID-kort och haft kontakt med dig i verkliga livet. Desto enklare hade varit att förfalska det i ett bildbehandlingsprogram ifall man nu vill luras.
Citera
2010-12-29, 03:19
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okers
Tjena, var hos handelsbanken där dom tog 500 kr för ett legg igår. Tycker det lät lite galten mycket för ett legg?. finns det något billigare alternativ?. kanske någon annan billigare bank om det går?.

Måste det vara via bank? Jag skaffade mitt nya hos Skatteverket för 400 kr.
Citera
2011-01-06, 09:36
Medlem
Är det fortfarande så lång väntan?

Skulle behöva nån form av id som går på en dag men det är väl omöjlighet
Citera
2011-01-06, 23:57
Medlem
Carelesss avatar
Scanna giltig id-handling (fram- och baksida) - pass?

Jag har ett dilemma här, bortsett från det att jag inte vet var jag ska placera denna tråd. Det är så att jag har ansökt till ett jobb och det står att jag ska fylla i en del blanketter samt "scanna giltig ID-handling (fram- och baksida)". Problemet är då att jag inte har något giltigt ID-kort, utan har än så länge klarat mig med passet. Dock så tog jag en titt på baksidan av den sida där alla id-handlingar står och det står inget förutom en massa länder. Är det meningen att jag ska skanna in det eller vad är det det syftas på egentligen?

Ber om ursäkt om tråden är felplacerad, men omdirigera mig gärna.
Senast redigerad av Careless 2011-01-07 kl. 00:01.
Citera
2011-01-07, 00:05
Medlem
corrodeds avatar
Hoppas det är ett seriöst företag.? Skulle inte ha gjort detta för bara ansökans skull. Varför vill dom ha bild på ditt ID ???

Annars bör det ju räcka med passbilden..
Citera
2011-01-07, 00:07
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Jag har ett dilemma här, bortsett från det att jag inte vet var jag ska placera denna tråd. Det är så att jag har ansökt till ett jobb och det står att jag ska fylla i en del blanketter samt "scanna giltig ID-handling (fram- och baksida)". Problemet är då att jag inte har något giltigt ID-kort, utan har än så länge klarat mig med passet. Dock så tog jag en titt på baksidan av den sida där alla id-handlingar står och det står inget förutom en massa länder. Är det meningen att jag ska skanna in det eller vad är det det syftas på egentligen?

Ber om ursäkt om tråden är felplacerad, men omdirigera mig gärna.

Tror fram och baksida refererar till körkort. Scanna passet, sidan med foto. Förvånad om der inte räcker.
Citera
2011-01-07, 14:41
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Tror fram och baksida refererar till körkort. Scanna passet, sidan med foto. Förvånad om der inte räcker.
Det måste räcka med passens fotosida.
Citera
2011-01-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvationArmy
Är det fortfarande så lång väntan?

Skulle behöva nån form av id som går på en dag men det är väl omöjlighet
Arlanda - provisoriskt pass.
Citera
2011-01-07, 20:15
Medlem