Tjenare.
Sitter nu i skrivande stund och svettas som bara den (inte nog med min panikångest), mina föräldrar har nämligen lyckats ställa till med problem för sig i ett 4 stjärnigt hotell i utlandet. (Säger inte vilket land eller var, vill helst inte bli outad här på fb).
Dom har pengar, men bara så att dom överlever i några dagar, det har vart en otrolig miss från banken, dom har råkat sätta in pengar på mina föräldrars sparkkonto och de kan inte ta ut dessa pengar förräns dom är i sverige och skriver på massa skit och jag vet inte vad..
Dom har tagit direkt flyg ner dit, letat efter ett hotell och sedan ska dom betala för 14 dagar, det är enda stället som är bra beläget för dom till bad, centrum, resturanger, shopping osv.
Men dom behöver Pengar.
Jag vet att jag kan skicka vid wester union, men det tillkommer en avgift va? Den avgiften är ju ingeting, jag kan bjuda på den.
Men faktum är att hotell ägaren tjötar på dom att dom ska betala hotell pengarna (dom har ju bara råd med pengar till mat, taxi osv just nu) och har på något sätt pratat med hotell ägaren då han visat sig schysst och lugn gubbe, men om jag åker ner dit med min lillebror som är 15 år och som har
svenskt id samt medborgarskap *, krävs det ett pass då detta är utom scheng lagen eller vad man säger.
Jag såg här
http://www.polisen.se/Multimedia/Mediaspelare/?mediaID=145581 att det tar 5 dagar att få sitt pass.
Men kan jag verkligen ta med min bror och skriva ut ett pass till honom?
Vårdnadshavare's signatur är inga problem, det kan jag kopiera rakt utav då pappa alltid betalar räkningar med postgiro och jag kan leta upp hans underskrift, tror ni det funkar så här eller måste verkligen föräldrar vara närvarande när han tar ut sitt pass?
Jag menar, vi får ju ändå åka ner, bo i ett annat rum brevid mina föräldrar på ett 4 stjärnigt hotell..ja...kan vi begära mer? 25+ , sol, bad, fina brudar som säkert tar den i 2 an