2011-01-08, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalvationArmy
arlanda är det lite långt att åka tack endå
Går säkert att fixa hos polisen - men då får du vara beredd att hosta upp ditt kort/plånbok, för billigt är det inte.
Citera
2011-01-08, 17:40
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Går säkert att fixa hos polisen - men då får du vara beredd att hosta upp ditt kort/plånbok, för billigt är det inte.
Det ska gå att fixa på närmaste polisstation, och det går på ungefär en tusenlapp.
Citera
2011-01-08, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Det ska gå att fixa på närmaste polisstation, och det går på ungefär en tusenlapp.
Insinuerar du att det är en billig peng? För ett ID-kort?
Citera
2011-01-08, 18:14
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Insinuerar du att det är en billig peng? För ett ID-kort?
Jag har inte sagt att det var billigt, det är väl upp till var och en att avgöra, jag förtydligade bara vad det faktiskt kostar.
Citera
2011-01-10, 00:07
Medlem
angående leg, hjälp!

Jag ska skaffa ny legitimation och jag är 19 och hade mitt sen jag var under 18 och undrar hur jag ska gå tillväga nu när jag är myndig för att skaffa leg. Var går jag och vad behöver jag med mig för att bevisa att jag är jag?
Citera
2011-01-10, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Jag ska skaffa ny legitimation och jag är 19 och hade mitt sen jag var under 18 och undrar hur jag ska gå tillväga nu när jag är myndig för att skaffa leg. Var går jag och vad behöver jag med mig för att bevisa att jag är jag?

Polisen eller banken. Rekommenderar polisen och att du skaffar ett EU-pass eftersom det kostar lika mycket som ett leg från banken men du då kan resa inom alla Schengen-länder med det.
Citera
2011-01-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davmann
Polisen eller banken. Rekommenderar polisen och att du skaffar ett EU-pass eftersom det kostar lika mycket som ett leg från banken men du då kan resa inom alla Schengen-länder med det.

Ja men om jag går till banken, vad behöver jag ha med mig? För att bevisa att jag är jag.
Citera
2011-01-11, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Ja men om jag går till banken, vad behöver jag ha med mig? För att bevisa att jag är jag.

Personbevis och gammalt pass typ? Har passet gått ut kanske du behöver ha med någon som kan bekräfta din identitet, t.ex. förälder. Tycker ändå du ska satsa på ett EU-pass.
Citera
2011-01-28, 10:55
Medlem
Passutlämning

Hej. Jag tänkte hämta ut mitt pass i dagarna.Min fråga är som lyder; Jag har varken pass eller legitimation för tillfället så när jag skaffade passet var an anhörig tvungen att vara med och identifiera mig. Gäller samma rutin när jag ska hämta ut det eller kan jag hämta ut det utan min anhörige?
Citera
2011-01-28, 10:59
Medlem
Tazquas avatar
Nej. DU behöver bara gå dit med den lilla lappen du fick när du gjorde det.
Ingen anhörig behöver vara med.
Citera
2011-01-28, 11:08
Medlem
epost72s avatar
Trådar sammanfogade
/Mod
Citera
2011-01-28, 11:32
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unibrow
Hej. Jag tänkte hämta ut mitt pass i dagarna.Min fråga är som lyder; Jag har varken pass eller legitimation för tillfället så när jag skaffade passet var an anhörig tvungen att vara med och identifiera mig. Gäller samma rutin när jag ska hämta ut det eller kan jag hämta ut det utan min anhörige?

Som redan personen ovan svarat så behöver du inte ha med dig någon.
Om du hade rensat öronen på vax när du var och ansökte om passet så kan jag lova dig att mannen/kvinnan bakom luckan även meddelade dig om detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in