Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-06-28, 05:52
  #1
Medlem
Shallows avatar
Hur är det med era Mp3? Sorterar ni dem maniskt eller låter ni allt ligga och skräpa i en och samma mapp.
Och hur ser det ut på playlisten?
själv föredrar jag följande ordning.
Artisten/Skiva/låten.
Citera
2004-06-28, 05:58
  #2
Avstängd
Bizarres avatar
Själv föredrar jag allt i en stor jävla bög hög.

Nä men seriöst, allt som jag laddar ner sist ligger ligger längst bak.(senast ändrad) så man brukar ha bra koll var dem finns (frank farian forgive me)..
Citera
2004-06-28, 05:59
  #3
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
(frank farian forgive me)..

Citera
2004-06-28, 06:11
  #4
Banned
Jag har "typ för musik", tex könsrock, heavyrock, rockabilly, svensk rock, hårdrock, metal, trance,psy,dance, teckno,radio-pop,vaggvisor osv..sen Artist namn, sen album namn..
.......kan bli lite rörigt ibland^
Citera
2004-06-28, 06:15
  #5
Medlem
Bunkers avatar
Efter label.

Fattar inte hur folk orkar ha alla låtar i en mapp, struktur anyone?
Särskilt jobbigt blir det när man ska leta låtar i ovanstående mapp, blir att man skiter i det bara.
Citera
2004-06-28, 06:24
  #6
Medlem
DunderUnos avatar
Jag brukar sortera alla mina mp3-låtar på cd-skivor som jag sedan går ut i skogen med och gräver ner i en gammal kista av trä.
Sedan skrattar jag elakt och belåtet, samt ser rätt läskig ut.
För övrigt är jag en kille i mina bästa dar som tycker om långa skogspromenader och solsken.
Damp.
Citera
2004-06-28, 06:37
  #7
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderUno
Jag brukar sortera alla mina mp3-låtar på cd-skivor som jag sedan går ut i skogen med och gräver ner i en gammal kista av trä.
Sedan skrattar jag elakt och belåtet, samt ser rätt läskig ut.
För övrigt är jag en kille i mina bästa dar som tycker om långa skogspromenader och solsken.
Damp.

Nu skrattar jag så jag gråter!
Nog dags att sova snart! Tack. Du har förgyllt min dag!
Citera
2004-06-28, 08:28
  #8
Medlem
skinners avatar
sorterar helt maniskt. har ett litet verktyg för att döpa om låtarna som jag vill, samt ändra id3 taggar. sorterar efter kategori, sedan i mappar med "artist - album - [rls år, label]". låtarna i mappen (albumet) måste ha benämningen "låtnummer - låtnamn". annars funkar det inte.

köper liksom inte skivor längre så jag får pyssla om mp3orna istället.
Citera
2004-06-28, 08:43
  #9
Medlem
SweTechs avatar
döper om alla mp3or till artist - album - spår - titel.mp3

vet inte om jag är manisk men det måste ju vara snyggt och enkelt att hitta
Citera
2004-06-28, 09:07
  #10
Medlem
Sorterar först iaf det är album, vinyl, eller bara någon lös MP3'a jag tankat.


Album sorteras sedan in efter genre (Hardtrance, Hardstyle, Hardcore, Melodisk Trance, Progressiv Trance, Goa Trance, Psy Trance, Rock, Rap / Reggae, Mainstream.)

För hardcore sorteras det på år, och sedan mapp för varje månad. Gäller även för hardstyle. Övriga ligger alla album i samma.

Vinyler sorteras Hardcore (År sedan månad) Hardstyle (År sedan månad), Trance och Övrigt.

Självklart är alla album ordentliga releaser med covers, NFO, riktiga taggar osv, samma sak för vinyler.

Eftersom lösa MP3 mest är skabb som dras från P2P nätverken hursom bara så slängs dom i en enda röra.


DunderUno, kung.
Citera
2004-06-28, 10:21
  #11
Medlem
kaks avatar
Bara ID3-taggarna stämmer så spelar det inte så stor roll hur filerna ligger.
De flesta av mina MP3:or har jag rippat från egna CD.
Använder mig inte av playlistor.
Citera
2004-06-28, 12:14
  #12
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
http://217.75.104.59/scandinavia/sho...d.php?t=102929
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback