2010-10-31, 20:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Mrutyuanjai Mishra:

Det finns ett underligt land i Norden, som heter Sverige. Det är som om hela landet har blivit bedövat av en narkosläkare, som med ett politiskt korrekt läkemedel får dem till att uppföra sig lugnt och exakt som förväntat. Detta medför, att när terrorister äntligen grips, så kan myndigheterna varken uttala sig om de anhållnas kön, nationalitet, religion eller etniska ursprung.

Jag har nu bott en hel del år i Sverige. Till min förvåning upplever jag gång på gång, att när ouppfostrade unga slår sönder busshållsplatser eller bränner ner stationer, så ersätts de snabbt med ännu mera solida byggnader.

Men man pratar inte alls, om vem som stod bakom härverket.

Förbrytarna har som terroristerna, varken kön, nationalitet, etniskt ursprung eller religiös hemvistelse. Det är den nya integrationsmodellen. Man väljer tystnad, framför en öppen debatt. Man anser inte att befolkningen har rätt att få reda på sanningen. Jag med tiden vant mig vid det svenska sättet att hantera sakerna på. Om kriminella ungdomar bränner ner en gammal stationsbyggnad av trä, så ersätts den med en ny byggnad av järn. Utöver det, så sägs det inte mer om saken. Man försöker alltså att välja en teknologisk lösning, istället för en politisk.

När man anhåller terrorister , som har planer på att begå en terrorattack i Göteborg, så tiger man i de närmaste ihjäl problemet.

Hela saken är tämligen paradoxal. Man kunde ju argumentera för att ett land, som är i så stor grad öppen för invandring, inte skulle vara upplagt för att vara ett mål för terrorattacker och man därmed skulle klara sig undan detta. Men så förhåller det sig uppenbarligen inte.
Svenskarna blundar för att Sverigedemokraternas ledare, Jimmie Åkesson, som leder ett av de minsta partierna i Sveriges Riksdag, och som i det närmaste är helt utan inflytande, faktiskt kostar mer pengar att beskydda än självaste Sveriges Statsminister. Men det beror helt enkelt på att han (Jimmie Åkesson) vågar sätta namn, kön, nationalitet och religion på de människorna, som inte integrerar sig i det svenska samhället."

http://imittsverige.blogspot.com/201...-konslosa.html

Klart läsvärt i sammanhanget.

Mvh

/FS
Citera
2010-10-31, 20:25
Medlem
Yeeey, äntligen gör somalierna nytta i sverige...

Martyr är det nya heltidsjobbet...

Fyfan för sveriges inv. politik. Bunch of pussies som bara plockar in negrer och muslimer, helvete för er.

Fuck you Reinfeldt, "islam är fredens religion"... undrar hur mkt du fick för att säga något sånt..
Citera
2010-10-31, 20:34
Medlem
Vad heter snubbarna som är anhållna?
Citera
2010-10-31, 20:34
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En mycket berättigad fråga. Alltid när mångkulturkramarmedia ska beskriva någon skattefuskande arabisk pizzabagare, taxiägare eller biltvättare så benämns dom som "egenföretagare i tjänstesektorn".
Öh??? Det är väl vad de är i så fall? Föredrar du att de lever av bidrag eller kriminalitet - som många SD:are alltså?
Citera
2010-10-31, 20:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Öh??? Det är väl vad de är i så fall? Föredrar du att de lever av bidrag eller kriminalitet - som många SD:are alltså?
Du har givetvis källa på detta.
Citera
2010-10-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskivor
Lustigt kommunisten Mattias Gardell skrev detta bara någon dag innan terrorhotet"Häxor, katoliker, judar och tattare har i olika tider representerat hotet mot den goda ordningen. Idag är det muslimer"

Gardell är en märklig varelse. Han kommer säkert yla om att de nu misstänkta är oskyldiga och utpekade bara för att de råkar vara muslimer.

Han driver tillsammans med ett dystert gäng föreningen Charta2008, som anser att i princip varenda terrordömd eller misstänkt muslim med svensk anknytning har blivit felaktigt utpekade. I styrelsen ingår bland andra riksdagsmannen Mehmet Kaplan ( MP), Mohammed Kharraki ( Sveriges unga muslimer), Anita Dorazio och Gösta Hultén.
Det här gänget startade sin verksamhet i samband med att de tyckte svensksomaliern Yassin Ali blivit illa behandlad, då han anklagats för att föra över pengar till islamister i Somalia. Yassin Ali har sedan dess flyttat ned till Somalia, och är en av grundarna till terrororganisationen Hizbul Islaam...

( mer om Yassin Ali här: http://gudmundson.blogspot.com/2009/...et-jag-sa.html )

Andra som Gardell och hans muslimska vänner inom Charta2008 tycker synd om, är bland annat den i New York dömde terroristen Oussama Kassir och Mehdi Ghezali. Man upprörs över att SÄPO kontrollerar islamister, samt att de olika sätten att föra över pengar till terrororganisationer granskas.

Dårarnas hemsida finns här:

http://charta2008.se/index.html
Citera
2010-10-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Gardell är en märklig varelse. Han kommer säkert yla om att de nu misstänkta är oskyldiga och utpekade bara för att de råkar vara muslimer.

Han driver tillsammans med ett dystert gäng föreningen Charta2008, som anser att i princip varenda terrordömd eller misstänkt muslim med svensk anknytning har blivit felaktigt utpekade. I styrelsen ingår bland andra riksdagsmannen Mehmet Kaplan ( MP), Mohammed Kharraki ( Sveriges unga muslimer), Anita Dorazio och Gösta Hultén.
Det här gänget startade sin verksamhet i samband med att de tyckte svensksomaliern Yassin Ali blivit illa behandlad, då han anklagats för att föra över pengar till islamister i Somalia. Yassin Ali har sedan dess flyttat ned till Somalia, och är en av grundarna till terrororganisationen Hizbul Islaam...

( mer om Yassin Ali här: http://gudmundson.blogspot.com/2009/...et-jag-sa.html )

Andra som Gardell och hans muslimska vänner inom Charta2008 tycker synd om, är bland annat den i New York dömde terroristen Oussama Kassir och Mehdi Ghezali. Man upprörs över att SÄPO kontrollerar islamister, samt att de olika sätten att föra över pengar till terrororganisationer granskas.

Dårarnas hemsida finns här:

http://charta2008.se/index.html

http://ingero.blogspot.com/2010/06/c...l-gardell.html

Citera
2010-10-31, 20:52
Medlem
Aftonbladet har nu skrivit att alla är syrianer EDIT: syrier, och släkt... Så jo, "PK-media" rapporterar om etniciteten... Även SR.

Kan någon förklara varför insatsstyrkan slog sönder alla fönster? Hade ju varit enklare att ringa på och be honom följa med. Antar att killarna var sugna på lite action.
Senast redigerad av trollet- 2010-10-31 kl. 21:05.
Citera
2010-10-31, 20:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
Aftonbladet har nu skrivit att alla är syrianer och släkt... Så jo, "PK-media" rapporterar om etniciteten...

Syrier, inte syrianer!

Samtliga har förresten släppts nu.
Citera
2010-10-31, 20:55
Medlem
För ett par veckor sedan skrev Marcus Birro en krönika i DT, efter att han fått nog av romantiken kring Göteborgs förorter. Mordet på Elin var droppen för Birro. Krönikan avslutades så här:

Citat:
De städade, skötsamma människorna med stora drömmar, låser in sig, lämnar fältet fritt. Vi är utsatta för terror i vårt eget land.

Av missanpassade människor (både svenskar och svenskar från andra länder) som skövlar, begår brott och dränerar oss på allt vårt ljus.

Samtidigt hör jag på radio att UD varnar svenskar (och jag är själv utländsk medborgare men svensk) för att resa i Europa. De militanta muslimerna - skäggiga män i klänningar som hukar i grottor - håller hela den fria, civiliserade världen i skräck med hjälp av sin förbannade terror.

Jag hatar att sitta fast i deras terror. Jag hatar att deras förbannade fundamentalism gör mig rädd när jag utnyttjar min självklara rättighet att få resa vart jag vill. De tvingar mig till rädsla. Det är också ett slags underkastelse.

Min förståelse har runnit ut.

Mitt hopp har det inte.

Vi måste se vårt eget land i vitögat.

Innan det är för sent.

MARCUS BIRRO

http://www.dt.se/kultur/article765803.ece
Citera
2010-10-31, 20:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Aftonbladet har nu skrivit att alla är syrianer och släkt... Så jo, "PK-media" rapporterar om etniciteten...

Kan någon förklara varför insatsstyrkan slog sönder alla fönster? Hade ju varit enklare att ringa på och be honom följa med. Antar att killarna var sugna på lite action.

De är inte syrianer. De är palestinier som tidigare bott i Syrien.

Mest intressant tycker jag är att de alla gick och bad vid den radikala Gårdstens-moskén.

Kan tänka mig att de skulle slå till mot danska intressen i Götet.

Edit: ser att de är släppta nu... Så var det med det...
Citera
2010-10-31, 20:57
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:

För att det handlar om TERRORBROTT ditt efterblivna jävla sär. Vad ska dom göra? Knacka på med kaffe och bullar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in