2010-10-31, 12:48
Bannlyst
Det tog nästan 2 veckor efter media drev efter månader av kriminella invandrarbråk i malmö för att snuten skulle få förstärkning

Nu får Göteborg mer förstärkning än Malmö?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....n-om-bombhotet

– Kommenderingen fortsätter så länge vi anser att den behövs. Den här situationen kan kvarstå i veckor, säger Stefan Gustafsson, polisens presstalesperson, till TT och fortsätter:

Hoppas det varar länge.... och sedan BOOM!!

Endast pga svenskfientliga kommunister
Citera
2010-10-31, 12:48
Medlem
AntonioCassanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebeL9
Du kanske inte känner till det men Islam är en av få stora religioner där det klart är definierat att människan har en fri vilja. Koranen styr inte över den fria viljan.
Du kanske inte känner till det men allt som står i Koranen är guds ord och att bryta mot dessa är således att häda. Koranen sätter strikta linjer för människan som inte får brytas, hur är det att agera med fri vilja menar du?
Citera
2010-10-31, 12:50
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Har du varit i ett muslimskt land?? För att ta ett exempel, i afganistan etablerades en tv-kanal efter amerikanernas invasion. Den vart 100% afghansk så vitt jag förstått. Där töjde man på gränserna vad som var ok i det samhället med kvinnlig programledare, popmusik mm. Dvs samma mekanismer att utmana den rådande ordningen finns även i ett så våldsamt och krigshärjat land. Som är muslimskt.

Robotar? Knappast.
Jag bor i ett land där muslimska människor försöker överleva, Sverige. Jag bor inte i ett muslimskt land.Där skulle den här formen av oliktänkande inte kunna förekomma.
Att en tv-kanal, som kanske inte längre finns kvar i samma form, tänjer på gränserna, förändrar ingenting.
De där gränserna som "tänjdes", har återtagit sin förra form och har än hårdare inramat det folk som är muslimskt.

Här i vår ankdamm börjar det muslimska våldet att ta överhanden över det västerländska sättet att leva.Jag motsätter mig det.Jag har ingen önskan att bo i ett muslimskt land.

Talar vi om sekularisering a la Turkiet,varför inte? Men, och läs noga,MEN, det ska vara inom de ramar vi drar upp. Tillsammans.Då är vi 150 år framåt i tiden...assimilering är ett ord som vi använder i Väst.
Citera
2010-10-31, 12:53
Medlem
Citat:
Nej snarare tragiskt att den svenska skolan är så dålig att OBS-barn som dig kan gå ut skolan utan någon som helst bildning.

Lillkillen !! Du kan gå i vilken skola som helst. Jag kommer ändå att slå dig på fingrarna i det mesta utom i islamalogi. För här praktiserar vi kristendomen och knappt det.
Du har en hel del mindrevärdeskomplex ... men jag förstår dig. Hade jag åkt till saudi arabien och suttit på ett muslimskt forum o försvarat kristna celler som bombhotat landet - så hade jag också haft en del problem.

Att skolan blivit svagare beror nog förmodligen på att vi måste lära alla nyanlända flyktingar svenska. Resurserna måste ju tas någonstans. Du skall vara glad att ni får komma hit över huvud taget o att du fått gå i skolan. Vet du va det roligaste är. Jag e själv inte svensk. Hur går det ihop ?
Citera
2010-10-31, 12:56
Bannlyst
Citat:
Du kanske inte känner till det men Islam är en av få stora religioner där det klart är definierat att människan har en fri vilja. Koranen styr inte över den fria viljan.

Ett förslag är att du laser på om islam innan du börjar skriva en massa skit.. kolla hur det ser ut i muslimska länder.
Citera
2010-10-31, 13:10
Medlem
HC47s avatar
Bete er som folk, för helvete. Är ni verkligen över 18? Eller ens 15?

OnT: Snyfthistorien på Aftonbladet är högst intressant.

Citat:
– Jag sprang ut på balkongen och skrek efter hjälp. Jag trodde att det var rasister så jag skrek ”ring efter polisen, ring efter polisen”, säger den gripna 48-åringens fru.

Citat:
– Jag känner mig inte trygg längre. Jag litar inte på någon. Om vår familj blir utsatt för det här så kan alla bli utsatta, säger 48-åringens fru.

Citat:
Frun till en av de andra männen berättar om hur hennes man fördes ut på gården i bara kalsonger. Hennes son är ledsen och arg på polisen.

– De tog min mobiltelefon. Och så siktade de på mig med sina vapen.

De verkar tro att polisen av ren slump stormade deras lägenhet bara för att jävlas.
Citera
2010-10-31, 13:12
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
De verkar tro att polisen av ren slump stormade deras lägenhet bara för att jävlas.
Formuleringen med R-ordet är också intressant, om nu kvinnan yttrat sig på detta vis eller om det är fabricerat av AB.
Citera
2010-10-31, 13:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Formuleringen med R-ordet är också intressant, om nu kvinnan yttrat sig på detta vis eller om det är fabricerat av AB.
Tror inte det är fabricerat av AB. Möjligen av kvinnan själv, även om jag finner det högst osannolikt. Men hur fan man kunde tro det kan man ju undra, i alla fall.
Citera
2010-10-31, 13:17
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Tror inte det är fabricerat av AB. Möjligen av kvinnan själv, även om jag finner det högst osannolikt. Men hur fan man kunde tro det kan man ju undra, i alla fall.
Har det inympats till en ryggmärgsreflex i somliga kretsar, att så fort uppfattas som att gå dem emot, stort eller smått, så är förklaringen att "de är utsatta för R-ordet"?
Senast redigerad av Raoul 2010-10-31 kl. 13:20.
Citera
2010-10-31, 13:23
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Har det inympats till en ryggmärgsreflex i somliga kretsar, att så fort uppfattas som att gå dem emot, stort eller smått, så är förklaringen att "de är utsatta för R-ordet"?
Är nog inte helt omöjligt. Men sen är man väl inte heller så rationell när insatsstyrkan, till synes utan anledning, stormar ens boende.
Citera
2010-10-31, 13:24
Medlem
Citat:

Har du inte märkt det förrän nu? Så har det ju varit i minst 15 år, det är det första ordet de får lära sig när de kommer till Sverige verkar det som.
Citera
2010-10-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Skall vi göra en lista över icke-muslimska terror-organisationer i Europa under efterkrigstiden? Röda brigaderna, Raf, Eta, Ira, diverse paramilitära protestantiska organisationer i n-irland. Oas kan också nämnas. Ett antal av dessa har gjort "oannonserade" terroraktioner.

Intressant att du drog upp dessa terrororganisationer i denna tråd för det man inser helt plötsligt är att för första gången i historien är det vi svenskar som är målet för en internationell terrororganisation. RAF sprängde den västtyska ambassaden i Sverige men ingenting annat i Sverige var ju målet och svenska offer var definitivt inte önskvärt. Inte heller ETA eller IRA har någonsin sett svenskar eller svenska intressen som ett mål.

Om en bomb smäller i Göteborg och svenskar dör så har attentatet träffat sitt mål. Vi är inte längre passiva åskådare längre utan nu är vi aktivt målet. Att en representant för den ideologi som står för terror mot svenskar sitter i svensk riksdag och tom i försvarsutskottet gör ju att man undrar hur det står till med vettet hos svenska moderater. Likt media verkar de totalt frikopplade från verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in