Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Har du varit i ett muslimskt land?? För att ta ett exempel, i afganistan etablerades en tv-kanal efter amerikanernas invasion. Den vart 100% afghansk så vitt jag förstått. Där töjde man på gränserna vad som var ok i det samhället med kvinnlig programledare, popmusik mm. Dvs samma mekanismer att utmana den rådande ordningen finns även i ett så våldsamt och krigshärjat land. Som är muslimskt.
Robotar? Knappast.
Jag bor i ett land där muslimska människor försöker överleva, Sverige. Jag bor inte i ett muslimskt land.Där skulle den här formen av oliktänkande inte kunna förekomma.
Att en tv-kanal, som kanske inte längre finns kvar i samma form, tänjer på gränserna, förändrar ingenting.
De där gränserna som "tänjdes", har återtagit sin förra form och har än hårdare inramat det folk som är muslimskt.
Här i vår ankdamm börjar det muslimska våldet att ta överhanden över det västerländska sättet att leva.Jag motsätter mig det.Jag har ingen önskan att bo i ett muslimskt land.
Talar vi om sekularisering a la Turkiet,varför inte? Men, och läs noga,MEN, det ska vara inom de ramar vi drar upp. Tillsammans.Då är vi 150 år framåt i tiden...assimilering är ett ord som vi använder i Väst.