2010-10-31, 13:36
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Bete er som folk, för helvete. Är ni verkligen över 18? Eller ens 15?

OnT: Snyfthistorien på Aftonbladet är högst intressant.

De verkar tro att polisen av ren slump stormade deras lägenhet bara för att jävlas.

Vad är det för sorts godnattsagor somalier berättar för sina barn egentligen, och som tydligen lämnar ärr upp i vuxen ålder? "Om ni inte är en god muslim kommer rasisten och tar er."
Citera
2010-10-31, 13:36
Medlem
herredjvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nom.De.Guerre
Intressant att du drog upp dessa terrororganisationer i denna tråd för det man inser helt plötsligt är att för första gången i historien är det vi svenskar som är målet för en internationell terrororganisation. RAF sprängde den västtyska ambassaden i Sverige men ingenting annat i Sverige var ju målet och svenska offer var definitivt inte önskvärt. Inte heller ETA eller IRA har någonsin sett svenskar eller svenska intressen som ett mål.

Om en bomb smäller i Göteborg och svenskar dör så har attentatet träffat sitt mål. Vi är inte längre passiva åskådare längre utan nu är vi aktivt målet. Att en representant för den ideologi som står för terror mot svenskar sitter i svensk riksdag och tom i försvarsutskottet gör ju att man undrar hur det står till med vettet hos svenska moderater. Likt media verkar de totalt frikopplade från verkligheten.

Fast vänta nu det är ju inte sant och jag har försökt få upp det här till diskussion tidigare i tråden (innan vi visste vilka som var gripna). Det finns flera saker som hänt mot svenskar i Sverige som skulle kunna räknas som terrorism:

Sprängningen av Amaltea
Norbert Kröscher hämnd på Anna-Greta Leijon
VAMs bombhotningar
C eller Cobra (för er som inte känner till historien rekommenderas jag P3 dokumentär)

De finns nog fler att sätta i raden
Citera
2010-10-31, 13:37
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Intressant att du drog upp dessa terrororganisationer i denna tråd för det man inser helt plötsligt är att för första gången i historien är det vi svenskar som är målet för en internationell terrororganisation. RAF sprängde den västtyska ambassaden i Sverige men ingenting annat i Sverige var ju målet och svenska offer var definitivt inte önskvärt. Inte heller ETA eller IRA har någonsin sett svenskar eller svenska intressen som ett mål.

Om en bomb smäller i Göteborg och svenskar dör så har attentatet träffat sitt mål. Vi är inte längre passiva åskådare längre utan nu är vi aktivt målet. Att en representant för den ideologi som står för terror mot svenskar sitter i svensk riksdag och tom i försvarsutskottet gör ju att man undrar hur det står till med vettet hos svenska moderater. Likt media verkar de totalt frikopplade från verkligheten.

Det är ju helt sant att Sverige varit förskonat från mycket utav det vansinne vi sett drabba andra länder. Dock anser jag nog att ambassad-attacken ändå får anses vara en "svensk" händelse, men som sagt det är ju verkligen ett undantag.

Sedan undrar man ju om Sveriges (tidigare) neutralitetspolitik kan ha haft något med detta att göra? Att engagera sig i afganistan (rätt eller fel) kan ju göra att vi får en helt annan ställning ur ett internationellt perspektiv.

Sist men inte minst, ett angrepp har ju ännu inte ägt rum så låt oss hoppas att Sverige fortsätter vara förskonat från vansinnet.
Citera
2010-10-31, 13:38
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herredjvlar
Fast vänta nu det är ju inte sant och jag har försökt få upp det här till diskussion tidigare i tråden (innan vi visste vilka som var gripna). Det finns flera saker som hänt mot svenskar i Sverige som skulle kunna räknas som terrorism:

Sprängningen av Amaltea
Norbert Kröscher hämnd på Anna-Greta Leijon
VAMs bombhotningar
C eller Cobra (för er som inte känner till historien rekommenderas jag P3 dokumentär)

De finns nog fler att sätta i raden

Oj då, detta hadde jag glömt, men så är det ju.
Citera
2010-10-31, 13:39
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Tror inte det är fabricerat av AB. Möjligen av kvinnan själv, även om jag finner det högst osannolikt. Men hur fan man kunde tro det kan man ju undra, i alla fall.

Men visst försöker de på alla sätt att bli friade från det hemska dåd de planerat, sen har de ju gråterskornas mentalitet i generna.
Citera
2010-10-31, 13:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Att en representant för den ideologi som står för terror mot svenskar sitter i svensk riksdag och tom i försvarsutskottet gör ju att man undrar hur det står till med vettet hos svenska moderater. Likt media verkar de totalt frikopplade från verkligheten.

Ja, detta tyder på en exempellös godtrogenhet och har inte uppmärksammats som den skandal det är. Än så länge är den somaliske islamisten Waberi endast suppleant men det är illa nog.
De "nya moderaterna" borde lämpligen benämnas de "urblåsta moderaterna".
Citera
2010-10-31, 13:41
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men visst försöker de på alla sätt att bli friade från det hemska dåd de planerat, sen har de ju gråterskornas mentalitet i generna.

Alltså vi har ju alla våra rädslor, för en medelålders kvinna med utländskt utseende så kan det nog vara naturligt att första tanken är "rasister".
Citera
2010-10-31, 13:43
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Ja, om de nu är skyldiga så råder det ju ingen tvekan om att de kommer fäkta för fullt. Det kommer med stor sannolikhet komma mer av varan "de sparkade mig i huvudet" och liknande för att underminera polisens trovärdighet. När familjerna får mer utrymme i media kommer det säkert talas om hur poliserna sa "jävla blatte" etc.
Citera
2010-10-31, 13:46
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allahar
Vade inte jugoslaviska terrorister som kapade ett flygplan på Bulltofta eller va de Bromma?

En länk : http://www.sydsvenskan.se/varlden/ar...oftadadet.html
Sedan har vi ju haft ett par pkk mord : http://sv.wikipedia.org/wiki/PKK#Mor...mmar_i_Sverige

Sedan har de väl spekulerats om mordet på de två journalisterna i stockholm samt DDR.
Citera
2010-10-31, 13:48
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Har du inte märkt det förrän nu? Så har det ju varit i minst 15 år, det är det första ordet de får lära sig när de kommer till Sverige verkar det som.
Jodå, men vi får inte glömma att påpeka det var gång bl a medierna väljer att föra vidare detta förkastliga beteende.
Citera
2010-10-31, 13:50
Medlem
BoISarens avatar
OT raderat och dessutom provar vi med en flytt till "Terrorism". Skulle moderatorerna där inte gilla det så för vi väl tillbaka den.

ABoK -► Terrorism

//Mod
Citera
2010-10-31, 13:53
Medlem
seven09s avatar
Jag hoppas att de som är misstänkta inte är några attrapper bara. Kan ha varit planerat att polisen skulle haffa några och resten av gänget faktiskt spränger stan i luften. Jag måste till jobbet mitt i Nordstan. Tydligen finns det ingen anledning att oroa sig, säger polisen i alla fall. Jag tycker det känns lite jobbigt fast jag vet att nån lika gärna kan spränga bussen jag sitter på om en vecka. Det går ju inte skydda sig mot sånt.
Polisens råd är att bara vara extra uppmärksam. På vaddå? Det kryllar ju av folk i Nordstan.

Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in