2010-10-31, 12:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Aftonbladet har ingen jävla aning om vad polisens förhör har innehållit för frågor.

Polisen har läckt som såll tidigare.
Citera
2010-10-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
hmm, tydligen ligger danska konsulatet mitt emot nordstan på östra hamngatan 13, vägg i vägg med Den Danske bank, för de som tycker att man måste bomba danskar om man inte gillar Muhammedkarikatyrerna

Alltså, man vill åt danskarna på svenskarnas bekostnad? Varför reser de inte till Köpenhamn och hotar och har sig isf? Strängare straff där möjligen?
Citera
2010-10-31, 12:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Alltså, man vill åt danskarna på svenskarnas bekostnad? Varför reser de inte till Köpenhamn och hotar och har sig isf? Strängare straff där möjligen?
Effektivare polis och medborgare som är oerhört observanta på allt vad araber, somalier och andra problematiska muslimer företer sig.
Danskarna har på ett helt annat sätt en svenskarna vaknat upp ur sin dvala.
Citera
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Polisen har läckt som såll tidigare.

Tror at gbg polisen har ett hyfsat bra rykte när det gäller att hålla tätt till media? Får hoppas man håller tätt, kan ju vara en storm i ett vattenglas.
Citera
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden den är full av skit så jag lägger lite mer skit på högen !

Säkert Bellevuemuslimerna som organiserat sig. Med tanke på att många MEN inte alla är fanatiska i religonens namn så borde man slå igen moskeerna precis som man gör med övrig kriminell verksamhet.

Polisen och säpo har färstått hur allvarligt det är att läcka information. Hela Sverige verkar ju vara terror nätverk uppbyggt med oljepengar. Jag e så trött på de jävlarna !!
Citera
2010-10-31, 12:19
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebeL9
Du verkar själv sakna en akademisk utbildning då ditt inlägg visar att du saknar rationellt tänkande.
Dessutom verkar du sakna en grundläggande läsförmåga. I artikeln står det ingenstans om att Muhammedkarrikatyrerna skulle varit skäl för bombhoten. Det står att polisen frågade om Lars Vilks.
Akademisk utbildning är alltså en produkt av rationellt tänkande?Tomtarna som enl.politisktinkorrektinfo(som citerar Aftonbladet)är till 50% är "högutbildade",vilket brukar vara synonymt med högskole/universitetsutbildade, den andra femtian är pizzabagare, vilket då förstärker tesen om att det är en viss irrationalitet inlagt i beteendet hos dessa aphjärnor,eller hundar,ety de tycks vara betingade till slutgiltiga lösningar via övervåld. Att planera eller ens fundera på att spränga någon eller något är,utanför dataspelens värld, ett brott mot mänskligheten.

Första lagen: En robot får inte skada en människa, eller genom att inte ingripa tillåta att en människa kommer till skada.
Andra lagen: En robot måste lyda de kommandon en människa ger den så länge inte dessa kommandon strider mot Första lagen.
Tredje lagen: En robot måste skydda sig själv så länge det skyddet inte strider mot Första eller Andra lagen.

En muslim är en muslim. Är muslimer rationellt tänkande akademiker?Ja,onekligen,i 50 % av fallen. Är muslimer robotar?Nej,naturligtvis inte.Kan muslimer tänka självständigt?Nej,uppenbarligen inte.Är rationellt tänkande en produkt av kunskap, där kunskap är en produkt av vetskap,och där vetskap är en genetisk defekt?Ja, peut-etre, som Sartre kanske sa.Hur hittar jag accent-grave...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Problemet ligger ju i att man inte vet hur en människa ska utvecklas. Att hindra folk från att komma hit för att de kanske kan bli terrorister om 20 år är befängt. Det är alltså mycket svårt att förebygga en sådan utveckling.

F ö så tycker jag polisen har gjort ett strålande jobb. Vår underrättelsetjänst har alltid varit effektiv. Synd att det vanliga polisarbetet på gatorna inte håller samma klass.

Var det så? jag har ingen som helst aning när de anlände hit - tog det verkligen 20 år? Knappast!! Det är inget man blir - det är ngt man föds med.
Vi svenskar har mkt att tacka vår underrättelsetjänst för - en del har med all säkerhet stoppats före de beträdde svensk mark. Det är skillnad på "vanlig polis" och eliten inom poliskåren. Alla jobbar vi olika med samma titel. Jag känner mig ganska så trygg med hela vår poliskår - de hanlar när det verkligen behövs. Göteborgarna har känt sig mer trygga i helgen eftersom polisen visat sig på många platser - det inger trygghet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casiomannen
Orkar inte läsa igenom hela tråden den är full av skit så jag lägger lite mer skit på högen !

Säkert Bellevuemuslimerna som organiserat sig. Med tanke på att många MEN inte alla är fanatiska i religonens namn så borde man slå igen moskeerna precis som man gör med övrig kriminell verksamhet.

Polisen och säpo har färstått hur allvarligt det är att läcka information. Hela Sverige verkar ju vara terror nätverk uppbyggt med oljepengar. Jag e så trött på de jävlarna !!

Du är bra korkad.
Det står ju i artikeln att de besöker moskén i Gårdsten.
Citera
2010-10-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyokosha
Lite långsökt kankse, men kan det finnas kopplingar till detta? Den misstänkte kom på ett plan från Syrien..

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...da_5556861.svd
Och så har det koppling till detta-våra egna slappa krav som uppmuntrar till terrorsemestrar
Citat:
Direktflygen från Stockholm och Köpenhamn till Erbil är fullbokade med irakier som åker hem på semester. Många stannar i månader. Samtidigt påstår andra irakier att de omöjigt kan återvända dit eftersom det är farligt för dem.

http://meritwager.wordpress.com/2008...att-atervanda/
Citat:
Resor.
Över tusen personer, cirka 450 i Libanon och 650 i Irak, riskerar att bli strandsatta sedan den Göteborgsbaserade researrangören Flyhome gick i konkurs i dag, skriver Göteborgs-Posten.

http://www.sydsvenskan.se/resor/arti...r-konkurs.html
Citera
2010-10-31, 12:20
Medlem
blackboards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPhail
De du räknar upp är separatiströrelser som "slåss" för sina respektive regioners egenstyre och kan inte jämföras med de irrationella muslimska organisationerna som med rädsla som främsta vapen vill rasera en hel kultur och civilisation.

Skulle RAF och Röda Brigaderna slåss för sina respektive länder? Där har du ju terrororganisationer rakt av. Andra exempel är väl The Order, AUC mfl. Men visst överhängande del är antingen nationell-befrielse inriktade eller religiösa/politiskt motiverade.

Skulle nog inte kalla dem irrationella heller, skulle säga att de som driver jihadistorganisationerna är väldigt målinriktade och rationella i vad de gör, tyvärr.
Citera
2010-10-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Akademisk utbildning är alltså en produkt av rationellt tänkande?Tomtarna som enl.politisktinkorrektinfo(som citerar Aftonbladet)är till 50% är "högutbildade",vilket brukar vara synonymt med högskole/universitetsutbildade, den andra femtian är pizzabagare, vilket då förstärker tesen om att det är en viss irrationalitet inlagt i beteendet hos dessa aphjärnor,eller hundar,ety de tycks vara betingade till slutgiltiga lösningar via övervåld. Att planera eller ens fundera på att spränga någon eller något är,utanför dataspelens värld, ett brott mot mänskligheten.

Första lagen: En robot får inte skada en människa, eller genom att inte ingripa tillåta att en människa kommer till skada.
Andra lagen: En robot måste lyda de kommandon en människa ger den så länge inte dessa kommandon strider mot Första lagen.
Tredje lagen: En robot måste skydda sig själv så länge det skyddet inte strider mot Första eller Andra lagen.

En muslim är en muslim. Är muslimer rarionellt tänkande akademiker?Ja,onekligen,i 50 % av fallen. Är muslimer robotar?Nej,naturligtvis inte.Kan muslimer tänka självständigt?Nej,uppenbarligen inte.Är rationellt tänkande en produkt av kunskap, där kunskap är en produkt av vetskap,och där vetskap är en genetisk defekt?Ja, peut-etre, som Sartre kanske sa.Hur hittar jag accent-grave...?

Mitt i all din gyttja av inlägg skulle jag vilja att du utvecklar varför muslimer inte skulle kunna tänka självständigt.
Citera
2010-10-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Effektivare polis och medborgare som är oerhört observanta på allt vad araber, somalier och andra problematiska muslimer företer sig.
Danskarna har på ett helt annat sätt en svenskarna vaknat upp ur sin dvala.

Möjligen därför många svenskar reser till Köpenhamn för att det är mer tryggt där? Danskarna är inte så naiva som vi förmodligen - tack för ditt inlägg som jag köper rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in