2010-10-31, 02:17
Medlem
Kunde inte bry mig mindre. Kommer aldrig ta dessa "terrorhot" seriöst förrän det faktiskt händer något mer eller mindre allvarligt på riktigt. Som det är nu känns det bara som propagandatrams.
Citera
2010-10-31, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
För mig hade de gärna fått bomba sönder hela stan. Så hade man kunnat evakuera den som typ tjernobyl därefter.

HATA GÖTEBORG

Jesus, vad har hänt med dig??
Citera
2010-10-31, 02:33
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja. Vore syftet att ha ihjäl så många som möjligt så skulle det kunna vara så, men de flesta terrorangrepp ser inte ut på det viset.

Men jag är lite konfunderad om vad det här handlar om faktiskt. Kopplingen till "det ökade terrorhotet mot Europa" har uteslutits, och lika så kopplingen till rättegången. Stämmer detta så kan vi då antagligen bortse från både "Al Qaida" och Al-Shabab. Vilka fler terrorgrupper har vi som är aktiva i Europa?

Jag uppskattar dina lördagsinlägg! Detta är nästan signaturmaterial.

Jag är framförallt förvånad över att polisen påstår att det inte finns något sammanhang med den pågående rättegången mot "svensksomalierna". Det oroar mig att det verkar finnas många extrema och våldsbenägna grupper i Göteborg.

Jag är en fridens man även fast jag har jägarexamen och dessutom tävlingsskjuter både med en Glock och en Colt.

Mina lördagsinlägg är med stor sannolikhet färgade av min förkärlek för god lagrad whisky. Att tala om signaturmaterial i detta sammanhang uppfattar jag som "ondskefullt".

Jag tror inte heller att du, Troian, uppskattar mina inlägg, men jag är övertygad om att vi skulle kunna få en mycket trevlig eftermiddag och kväll tillsammans face-to-face när våren och ljuset kommer tillbaka till Sverige!
Senast redigerad av cochran 2010-10-31 kl. 02:41.
Citera
2010-10-31, 02:50
Medlem
platyzmas avatar
Det var ju hyfsat jävla pådrag vid nisseterminalen vid kvart i tvåtiden inatt, har det något med detta att göra? 5-6 målade bilar som brände in på parkeringen där bakom terminalen där det stod en friåkar vit-v70taxi fulparkerad och så låg nån snubbe på marken. Dom spärra även om lilla bommen-hållplatsen o grejjer, nån som vet om det är detta eller vad det gällde annars?
Citera
2010-10-31, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Jaha, då var det dags igen. Vad är det som händer nu då?...Terrorister eller någon som "skämtar" bara?

Jag undrar hur ofta just Nordstan får bombhot över sig, OCH vilka som berättar det för media. Any clues?
Citera
2010-10-31, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallyHill
Jag undrar hur ofta just Nordstan får bombhot över sig, OCH vilka som berättar det för media. Any clues?

Fast nu var det ju inte "bombarna" som hade tipsat media. Tipset kom från annat håll.
Eventuellt som vissa källor anger att polisen/SÄPO/myndighet X fick reda på det genom avlyssning.
Citera
2010-10-31, 07:03
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Såsseborg

Jag tycker det är perfekt att detta drabbar röda Såsseborg, en enorm polisinsats som kostar enorma skattepengar tas ifrån skola, vård och omsorg. Men rödingarna i Göteborg älskar ju musslor, så varsågod SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA ERA IDIOTER

För det första skulle jag vilja påstå att det kallad sosse med O, annars låter du som en random borgarbracka på Stureplan som givetvis hatar "såssarnas avundsjuka". För det andra bedriver alla riksdagspartier utom SD en relativt gemensam invandringapolitik. Har dessutom för mig att de kommer fler muslimska invandrare nu än under socialdemokraternas tid.

Det är jävligt enkelt att vräka ur sig saker på FB för att verka tuff men fakta vinner alltid i längden, de e varken Mona Sahlins fel eller sossarnas i sig utan Sveriges befolknings "fel" att vi har stor invandring i landet. Folk vill ha de så och därför har vi de så.

Sorry för OT.
Citera
2010-10-31, 07:11
Medlem
Trist att det inte lyckades. Ett terrordåd idag med 15 döda hade varit ett bra sätt att få ut informationen till svensson om det högst reella hotet som en invandring av personer med tvivelaktiga kopplingar och en samhällshotande världssyn utgör. Går det att rätta till gjorda misstag i ett tidigt skede så förhindrar man nästa terrordåd. Nu kommer istället islamistiska grupperingar i sverige lära sig av sina misstag till nästa gång då vi kanske ser 150 döda istället.
Citera
2010-10-31, 07:27
Medlem
Quarrels avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.219...stankta-mannen
Här greps de fyra misstänkta männen
Citat:
- När jag tittade ut genom titthålet såg jag minst fyra poliser i svarta kläder, på ryggen stod det polis. Alla bar stora vapen, säger NA.
"Håll fram händerna", hörde hon polisen skrika när dörren till den misstänkte 33-åringens dörr brutits upp.
/../
I trapphuset intill greps hans 28-årige bror.
Och på en fjärde adress greps en 39-årig man.
(namn utbytt mot initialer)

En studie av Ratsit ger följande resultat:
NA bor i ett flerfamiljshus i Angered. I samma trappuppgång bor en 33-årig man. I trappuppgången bredvid bor en 28-årig man med samma efternamn som 33-åringen.

Minst en av dessa män tillhör sannolikt de anhållna, eftersom två anhölls och två frisläpptes. Enligt http://gt.expressen.se/nyheter/1.219...gen-i-mitt-liv är 39-åringen en av de frisläppta. Det innebär att bara en av 28-åringen och 33-åringen kan vara frisläppt.

Notera att det finns ingen anledning att misstänka NA för inblandning.
Citera
2010-10-31, 07:28
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferraridatorn
Du skriver att rödingarna älskar musslor. Moderaterna älskar musslor precis lika mycket så det här bankandet på sossarna är bara ihåligt och dumt. Dessutom släpper ju moderaterna in fler musslor än rödingarna så de måste älska musslor mer än vad rödingar älskar musslor. Är det att gå åt rätt håll, idiot?
Är du 11 år förresten?
Nej, du har fel igen i allt din lilla sossenasse. Det har blivit hårdare bedömning med borgarna, det hade du också vetat om du bemödat dig att ta reda på hur det ligger till. Och det kommer att stramas åt mer, utvecklingen går åt det hållet.
Senast redigerad av The.other.side 2010-10-31 kl. 07:42.
Citera
2010-10-31, 07:34
Medlem
The.other.sides avatar
edit
Senast redigerad av The.other.side 2010-10-31 kl. 07:58.
Citera
2010-10-31, 07:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Hej Quarrel, länkarna till GT funkar ej. Vilken adress gäller det mer exakt ?
Jag får länkarna att fungera utmärkt. Men adresserna är Salviagatan 45 och 47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in