Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja. Vore syftet att ha ihjäl så många som möjligt så skulle det kunna vara så, men de flesta terrorangrepp ser inte ut på det viset.
Men jag är lite konfunderad om vad det här handlar om faktiskt. Kopplingen till "det ökade terrorhotet mot Europa" har uteslutits, och lika så kopplingen till rättegången. Stämmer detta så kan vi då antagligen bortse från både "Al Qaida" och Al-Shabab. Vilka fler terrorgrupper har vi som är aktiva i Europa?
Jag uppskattar dina lördagsinlägg! Detta är nästan signaturmaterial.

Jag är framförallt förvånad över att polisen påstår att det inte finns något sammanhang med den pågående rättegången mot "svensksomalierna". Det oroar mig att det verkar finnas många extrema och våldsbenägna grupper i Göteborg.
Jag är en fridens man även fast jag har jägarexamen och dessutom tävlingsskjuter både med en Glock och en Colt.
Mina lördagsinlägg är med stor sannolikhet färgade av min förkärlek för god lagrad whisky. Att tala om signaturmaterial i detta sammanhang uppfattar jag som "ondskefullt".
Jag tror inte heller att du, Troian, uppskattar mina inlägg, men jag är övertygad om att vi skulle kunna få en mycket trevlig eftermiddag och kväll tillsammans face-to-face när våren och ljuset kommer tillbaka till Sverige!