2014-01-03, 18:58
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Tror du har snöat in dig för mycket om egot och vad det innebär. Tror det du har 'råkat' ut för är någonting annat.

Okej, okej.
Citera
2014-01-03, 19:00
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasgott
Fast alla delar är utslagna. Kan röra mig, skriva äta o.s.v, men det är också allt.

Om du kan det kan du väl också jobba, studera, ragga brudar, se filmer, läsa etc?
Citera
2014-01-03, 19:01
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ego-funktionen är en illusion. Det är ganska väletablerat vid det här laget.

Hur kan ego-funktionen vara en illusion om det uppfyller en funktion?
Citera
2014-01-03, 19:06
Citat:
Om du kan det kan du väl också jobba, studera, ragga brudar, se filmer, läsa etc?

Nej, det kan jag inte . Eftersom hela min person/mitt liv är borta så går det inte. Försökte onanera, lyckades få ut ett par droppat. Nu till set obehagliga -det var helt genomskinligt. Har alltså slutat producera spermier. Ingen njutning kände jag heller vid "orgasmen" då jag inte har en enda endorfin kvar. Berusad blir jag inte heller. Helt sjukt.
Citera
2014-01-03, 19:08
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Hur kan ego-funktionen vara en illusion om det uppfyller en funktion?

Varför skulle det finnas en motsättning där? Drömmar är också illusioner men vissa av dem fyller en funktion.
Citera
2014-01-03, 19:29
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte . Eftersom hela min person/mitt liv är borta så går det inte. Försökte onanera, lyckades få ut ett par droppat. Nu till set obehagliga -det var helt genomskinligt. Har alltså slutat producera spermier. Ingen njutning kände jag heller vid "orgasmen" då jag inte har en enda endorfin kvar. Berusad blir jag inte heller. Helt sjukt.

Jag tycker det låter som du har ett ego någonstans, om än ett svagare ego. Egolöshet brukar vara synonymt med 100% acceptans för allt som händer, det verkar ju någonstans som du inte accepterar det som händer/har hänt.

Är du frisk i övrigt?
Citera
2014-01-03, 19:31
Citat:
Jag tycker det låter som du har ett ego någonstans, om än ett svagare ego. Egolöshet brukar vara synonymt med 100% acceptans för allt som händer, det verkar ju någonstans som du inte accepterar det som händer/har hänt.

Är du frisk i övrigt?

Fysiskt? Ja. Psykisk? Uppenbarligen inte
Citera
2014-01-03, 19:35
Citat:

Jag har dock alltid varit osäker på mig själv, relativt lättpåverkad och sökande. Nu gick jag emot min magkänsla ett flertal gånger, läste för mycket om en specifik diagnos. Tappade min bild av mig själv, av världen. Rappade dotfästet helt enkelt.
Citera
2014-01-03, 19:41
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Jag förstår ändå inte varför du inte kan jobba. T.ex. ett enkelt jobb som brevbärare, allt du behöver är att kunna cykla, gå i trappuppgångar, läsa namn på dörrar och lägga i brev. Varför går inte det?
Citera
2014-01-03, 19:42
Citat:
Jag har dock alltid varit osäker på mig själv, relativt lättpåverkad och sökande. Nu gick jag emot min magkänsla ett flertal gånger, läste för mycket om en specifik diagnos. Tappade min bild av mig själv, av världen. Rappade dotfästet helt enkelt.

Det är svåt att förlika sig med detta måste jag säga. Dock verkar jag inte ha något val.
Senast redigerad av Kalasgott 2014-01-03 kl. 20:01.
Citera
2014-01-03, 19:44
Citat:
Jag förstår ändå inte varför du inte kan jobba. T.ex. ett enkelt jobb som brevbärare, allt du behöver är att kunna cykla, gå i trappuppgångar, läsa namn på dörrar och lägga i brev. Varför går inte det?

Just för att jag inte har något minne, inga tankar. Finns bara nu.
Citera
2014-01-03, 19:46
Och ingen tidsuppfatting. Ingen vidare egenskap om man brötar ut post?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in