Jag har mediterat ganska mycket i ca 7 år och försöker applicera zen i vardagen. Tar inga droger eller mediciner.
För några veckor sedan hände något konstigt.. Jag hade sovit lite och läst väldigt mycket i en vecka (vissa dagar ca 4-5 timmars sömn). En natt mediterade jag och lyssnade samtidigt på den här låten:
https://www.youtube.com/watch?v=xZ7osoZZsRk
Jag har tidigare haft ajna-chakra (tredje ögat/tallkottkörteln) upplevelser.. Men den här gången kändes det som mina ögon låste sig fast mot ajna-chakra och att hela den övre delen av hjärnan började "brinna". Jag blev medveten om "tråden" ovanför huvudet och ett tryck uppåt. Förmodligen en upplevelse av kronchakrat, eller början till ett väckande.
Efter detta kunde jag inte sova på tre dagar. Min kropp vilade men jag var hela tiden medvetande.
En dag när jag skulle gå och lägga mig (och jag hade stänga ögon) blixtrade det vitt, dessutom fick jag några spasmiska ryck i armarna. Jag hade också en tanke om att om jag somnar så kommer jag sluta andas, då jag även var väldigt medveten om andningen och förmodligen i vissa perioder andades väldigt djupt/sakta.
När folk pratade med mig var jag helt ointresserad, jag försökte ta in vad de sa men gick hela tiden tillbaka till att vara medveten om kronchakrat. Jag sa hela tiden till mig själv "jag måste ner", "jag måste ner". Då de var jävligt jobbigt att inte kunna få någon riktig sömn. Jag hade även ganska ont i ögonen då de var ansträngda efter att hela tiden varit låsta/letat sig mot ajna. Försökte fokusera på jordiska ting och koncentrera mig på vad folk sa. Till slut efter några dagar landade jag. Detta skulle jag bara kunna beskriva som någon slags psykos. Ska man döda egot så krävs mycket mod.. då skulle jag fortsatt uppåt.