2010-10-27, 14:43
Bannlyst
Han är inte bjuden på min fest på lördag heller.
Citera
Bannlyst
Man kanske är rädd han ska visa upp sig i folkdräkt?
Citera
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukoboy
Nej, jag spelar inte dum. Jag bara tog dig på orden
Då tycker jag du ska begrunda och analysera mitt påstående och försöka komma fram till något annat än vad du tidigare gjort.
Citat:
Visst är det den personens ensak, men om det är troligt att h*n gör en hel del av mina andra gäster upprörda så väljer jag som värd att inte bjuda honom/henne.
Då hade jag valt mina gäster bättre, för jag anser att alla ska respektera alla. Jag hatar Mona Sahlin och allt hennes parti står för, men jag firar fortfarande jul hos min mormor även fast våra åsikter går så långt ifrån varandra som möjligt.
Citera
2010-10-27, 14:44
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Jag säger ju det, mupparna i nobelstiftelsen har ju ställt till det för sig nu genom att göra nobelfesten till ett politisk fest som kungen egentligen inte ska delta i.

Dels hävdar dom att det är en privat fest, undrar om kungahuset håller med om att dom inte representerar svenska folket där?

Så nobelstiftelsen har ju generat kungen genom att försöka göra om festen till ett politisk demonstration.

Kom och tänka på en fråga då, bryr sig kungen verkligen? Tror du inte han vill sola sig i glansen och det internationella ryktet som nobelpriset har? Det är väl den enda gången som svenska kungahuset får lite PR i internationell press?
Citera
2010-10-27, 14:44
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
En ganska så överdriven tolkning av Nobels testamente. Så här står det i Nobels testamente, angående nationalitetstillhörighet:
Den som kan läsa förstår naturligtvis att detta alltså refererar till att pristagarens nationella tillhörighet inte politiska åsikter hos de som går på festen. Så tolkar åtminstone jag det hela.
Jadu, det var det jag misstänkte på "utdraget" i aftonbladet.
Citera
2010-10-27, 14:45
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunSunJe
Det är dehär som är de sjuka... NU reagerar folk på att det finns rasism i Sverige, bara för att någon startat ett parti om de, jag menar, innan SD fanns var de ju INGEN rasism överhuvvetaget i Sverige, ellerhur?

Eller kan det vara så att folk reagerar först nu när partiet blivit så pass stort att det kommit in i riksdagen kanske? Det är ju inte så att folk reagerade för att SD överhuvudtaget startades.
Citera
2010-10-27, 14:45
Bannlyst
Skulle inte se bra ut om Åkesson står och heilar för sig själv i ett hörn hela kvällen.
Citera
2010-10-27, 14:47
Medlem
NirvanAs avatar
Om jag har en privat butik har jag då rätt att förbjuda kommunister, socialdemokrater, judar, negrer, zigernare från att handla i min butik?

Privat stiftelse - Privat Butik... eller?
Citera
2010-10-27, 14:47
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Han kanske kräver speciell mat

Detta är Jimmys förstahands val, ifall han får välja vad som skall serveras på Nobellmiddagen.

Förrätt: Knäckebröd med Kalleskaviar

Huvudrätt: Fläskkött i form av Mamma Scans köttbullar med Blå bands brunsås och Kungsörnens snabbmakaroner

Efterrätt: Frödinge ostkaka med lingonsylt

Dricka: Pommac och svensk lättöl

Det svenska kulturarvet i sin helhet.
Citera
2010-10-27, 14:48
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Är du dum i huvudet ???

Sveriges poliskår bevakar Fotboll, och eftersom Sverige är en demokrati så ska jimmY från och med nu spela forward i AIK´s A-Lag

är AÌK en privat stiftelse ?
Citera
2010-10-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Kom och tänka på en fråga då, bryr sig kungen verkligen? Tror du inte han vill sola sig i glansen och det internationella ryktet som nobelpriset har? Det är väl den enda gången som svenska kungahuset får lite PR i internationell press?

Jo, kungahuset tycker nog att nobelpriset är deras förtjänst, "deras pris". Sen är det väl inte bra om 10-20% av svenska folket börjar hata nobelpriset. Är väl ingen bra PR?

Jag tror kungen ärligt vill representera alla svenskar så bra han kan, även sverigedemokrater.

Hovet hade aldrig uteslutit enbart SD från en fest, dom bjöd ju tom in kommunisten Ohly som vill avskaffa kungahuset till Victorias bröllop (fast han vägrade komma).
Senast redigerad av UrbanWarfare 2010-10-27 kl. 14:51.
Citera
2010-10-27, 14:49
Medlem
Går väl att JO anmäla stiftelsen då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här