2010-10-27, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
http://www.expressen.se/nyheter/1.369614/sa-anvands-dina-skattepengar

Så du tror på fullaste allvar att de går in och betalar för vad bevakningen kostar...?

Sjukt, var ordet...!
Citera
2010-10-27, 14:50
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
är AÌK en privat stiftelse ?

Det vet jag inte men du kan säkert googla fram ett svar.
Citera
2010-10-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Den stora frågan är om Parteiführer Åkesson ens bryr sig om nobelpristagare. Kan karln överhuvudtaget läsa?

Lägg ner. JÅ har fler högskolepoäng än alla de övriga partiledarna. 235 poäng. Kan nämna att varken Lars Ohly, Mona Sahlin eller Maud Olofsson har högskoleutbildning. Säger väl en del.

Här är en artikel från Expressen som visar hur många poäng JÅ har.

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2140342/jimmie-akesson-haller-sa-lag-profil-har
Citera
2010-10-27, 14:51
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badodds
Så du tror på fullaste allvar att de går in och betalar för vad bevakningen kostar...?

Sjukt, var ordet...!
Bevakning? Vad fan svamlar du om?
Citera
2010-10-27, 14:52
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
SD är demokratiskt framröstad och ska naturligtvis ha samma rättigheter som alla andra.

Vadå "rättigheter"? Nobelstiftelsen väljer väl själva vem de vill bjuda på sitt kalas, precis som att du kan välja när du skall ha kalas.
Citera
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8027659.ab

"Nobelstiftelsen: SD har inte rätt värderingar
Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkesson är inte inbjuden till Nobelfesten.
– Sju partiledare är inbjudna men inte SD:s partiledare Jimmy Åkesson, bekräftar Michael Sohlman, vd Nobelstiftelsen."

Känns som att den där taktiken redan, typ misslyckats.

Vad tror ni om detta? Kommer martyrpoäng kunna plockas? Kommer det bli en livlig debatt som kommer ge SD mer uppmärksamhet?
Femåringfasonerna fortsätter. "Nej jag vill inte sminka mig med äckliga rasister... gå och spotta på rasisten om ni bor granne med honom... nej ni får inte komma på festen för ni är rasister!" Undrar när de ska inse att detta ger SD mer och mer sympati och är helt kontraproduktivt. Men det är ju bara att tacka och ta emot - ju mer sådant här skit som förekommer, desto mer kommer SD att öka.

Om man hade velat få dem att minska så hade det bästa sättet varit att bemöta dem som vilket annat parti som helst men med tanke på sossarna är för jävla korkade för att göra sig av med Sahlin efter valfiaskot så bör man väl inte bli helt överraskad.
Citera
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Det var väl något av en idiotisk jämförelse. Vi kräver inte att Jimmy ska få nobelpriset..
Jag gör!
Citera
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy
Detta är Jimmys förstahands val, ifall han får välja vad som skall serveras på Nobellmiddagen.

Förrätt: Knäckebröd med Kalleskaviar

Huvudrätt: Fläskkött i form av Mamma Scans köttbullar med Blå bands brunsås och Kungsörnens snabbmakaroner

Efterrätt: Frödinge ostkaka med lingonsylt

Dricka: Pommac och svensk lättöl

Det svenska kulturarvet i sin helhet.

Knip käft, svenskfientlige apa.

För övrigt låter menyn inte alltför hemsk, om man inte är en lattesörplande fjolljude från Östermalm.
Citera
2010-10-27, 14:53
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Det vet jag inte men du kan säkert googla fram ett svar.

du påstår ju det i ditt förra idiotinlägg när du jämförde aik med stiftelsen som måste ha 400 poliser igång för att bevaka detta

eller jag kanske skall ordna en stiftelse och kräva att 400 poliser bevakar mina fester
Citera
2010-10-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy
Detta är Jimmys förstahands val, ifall han får välja vad som skall serveras på Nobellmiddagen.

Förrätt: Knäckebröd med Kalleskaviar

Huvudrätt: Fläskkött i form av Mamma Scans köttbullar med Blå bands brunsås och Kungsörnens snabbmakaroner

Efterrätt: Frödinge ostkaka med lingonsylt

Dricka: Pommac och svensk lättöl

Det svenska kulturarvet i sin helhet.

Eller om du då får bestämma:

Förrätt: Pizzabitar

Huvudrätt: Kebab med vitlökssås

Efterrätt: Kebab med pizzabitar

Dricka: Allt alkoholfritt
Citera
2010-10-27, 14:54
Medlem
dgnrrds avatar
– Läser man Alfred Nobels testamente framgår det mycket tydligt att ingen hänsyn får tas till nationell tillhörighet. SD:s värderingar står i direkt strid med detta.

Det är ingen rättighet att festa, nobelnissarna bjuder vilka de vill.
Citera
2010-10-27, 14:55
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
– Läser man Alfred Nobels testamente framgår det mycket tydligt att ingen hänsyn får tas till nationell tillhörighet. SD:s värderingar står i direkt strid med detta.

Det är ingen rättighet att festa, nobelnissarna bjuder vilka de vill.

Det har redan tagits upp säkert hundra gånger att Nobelfesten i praktiken inte är en privat tillställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in