2010-10-28, 21:06
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nja nobel är ju dynamitens fader framför allt!!!
att man gjorde sprängning med nitroglycerin säkrare genom att binda den i sand..
Ja just, och vad använder man huvudsakligen dynamit till...
Citera
2010-10-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
http://www.unt.se/val/sd-framgangar-...l-1045127.aspx
Man kan gå in på val.se om man nu tvivlar på att SD lyckas bra i skolvalen.
Så att anta att de som inte är röstberättigade inte stödjer SD är helt fel.
EOD

Tillbaka till Nobelfesten:
Undrar hur många SD-studenter som kommer att närvara?
Det vore kul med en banderollkupp mitt under middagen.

Dock ser jag inte sambandet mellan skolvalet resultat reflekterar vanliga valet. Det du har gjort är att ta ett exempel där S får lika mkt i en skola som i riksdagsvalet. Återigen så försöker du ta incidenter och lägga fram dom som bevis.
Citera
2010-10-28, 21:09
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Om du är snäll eller inte saknar relevans, men varför skall du skapa nya tolkningar på ett vedertaget begrepp som WT? Det förvirrar ju bara normalt tänkande människor.

Fullkomligt hjärndött beslut av dig IMHO.

http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash

Tror knappast att du kan kategorisera varken Reinfeldt eller Sahlin som WT enligt den normala definitionen.

Sahlin hade politker till farsa,men fick barn med en sydamerikansk blatte tidigt,utan utbildning eller jobb,stämmer bra på WT
Citera
2010-10-28, 21:10
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluebell
Partiprogram eller ej.

VPK:s partiprogram, hur välgrundat är det? mm mm
Fast vid det gamla? Länge sedan nu partiet hette VPK... Men, sure, jag skulle kanske inte heller skulle kalla V:s partiprogram som välgrundat.

Citat:
Ursprungligen postat av bluebell
Folk gillar SD för att dom vågar peta "Heliga kon" i röven och uttrycka det många svenskar tänker.

Modigt!
Tramsigt. Samtliga partier är väl överrens om att invandringspolitiken haft sina ordentliga brister? Rädda för muslimerna är väl också bara en liten minoritet här i Sverige. Fast det klart, fördomar är lätta att både sprida och cementera. SD har kommit en bit på båda fronterna där.
Citera
2010-10-28, 21:13
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
inte ett dugg märkligt!!!
när folket tycker annorlunda än eliten sker sådana saker!!
Artikeln brukar försvinna på ett dygn, som kanske bekant(?). Ofta går den dock att komma åt via sökmotorer likt google. Ständigt dessa hönor av fjädrar!
Citera
2010-10-28, 21:16
Medlem
Han är som askkungen som p3 sa..
Citera
2010-10-28, 21:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
LOL. låstrådhelvetet, alla jävla kids som inte har en aning om vad dom snackar om bara förstör den ändå. Varför i helvete skulle han vara berättigad en biljett bara för att han blev invald i riksdagen?! Det är en privat fest, ingen ska behöva försvara ett beslut om att inte bjuda in någon, dom gör ett ställningstagande mot rasism och främlingsfientlighet. Inte mot JÅ själv.
Dom gör ett ställningtagande för de sju systrarna Mot SD!!!
Man visar alltså att man är en politisk lydsattelit som gör som de etablerade partierna och deras journalister vill.
Alltså är man inte opolitisk det allra minsta....
Citera
2010-10-28, 21:21
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Finns ingen sådan kutym, finns ingen sådan tradition. På nittiotalet blev t ex Carl Bildt "nobbad". Gnällde han? Nä... Han bjöd istället upp på en egen middag för de som, likt honom, inte bjöds in. Det är frågan om ren okunskap att hävda att Nobelstiftelsen har andra traditioner än att tolka Alfred Nobels sista önskan efter bästa förmåga. Inbjudningarna är egentligen inte ens nödvändiga. Krasst skulle det kunna räcka med prisudelningarna... Men det vore ju hemskt tråkigt, och då hade nog heller inte många hört talas om Nobelpriset.

Han gnällde utav satan!!!
men visst var det något år inte lars Ohly var där och tv följde honom hemma under kvällen?
Citera
2010-10-28, 21:22
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
Ändå tar dom inte ställning. Om man har en åsikt men ändå inte röstar så bryr man sig inte.
De flesta tror inte att deras röst gör någon skillnad..
Citera
2010-10-28, 21:25
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernst-Birger
Jag tror inte att Nobelkommittén direkt ligger sömnlösa över tanken på att SD-sympatisörer tror att 'prisen inte enbart är baserade på vetenskapliga grunder'. Men det är ju bara min gissning.

problemet är inte SD sympatisörerna,utan övriga folket som ju börjar undra,och alla utländska delegater och journalister..
Nobelstyrelsen har helt klart skämt ut Sverige!!!
Citera
2010-10-28, 21:27
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Verkligen, senaste jag kollade på siffrorna visade den motsatt att invandringen har fortsatt att öka. Men då du säger detta antar att jag att du har källa på detta?

Scb skriver forstsatt rekord i invandring, har dom fel menar du?

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx
Dels har man skiftat fokus, från vanlig rättfram invandring till anhörighetsinvandring - och den kan ju inte pågå in i det oändliga. Sedan har ju invandringen av thailändska kvinnor ökat lavinartat (hur stor ökningen är, vet jag inte, men jag vet så mycket att min egen lilla stad snart kan kalla sig för "Lilla Thailand...).

Citat:
Deras sjukliga fixering av islam är väll snarare något du tycker. Sen är ju SD för religionsfriheten men ser inte att Saudiarabien vore något föredöme för Sverige.
Och det gör muslimerna här i Sverige, menar du. De har snarast flyttat, och rätt många rent av flytt, från dessa regimer till en del av världen där de inte hela tiden måste tänka efter före de talar, och tvunget vara medlem i rätt parti för att ens få behålla ett arbete och mycket mer.

Citat:
Källa? Och om du grundar det från dina personliga åsikter bör du skriva detta då det inte är relevant det minsta.
Det här är nu en hobbydebatt, då svarar man på varandras påståenden. Att sitta tjata om källor, som SD:are har som regel, bevisar ju bara att det är du som saknar argument, och inte jag.

Citat:
Jag själv tror om inte media hade drivit en sådan hets debatt mot SD och istället visat vad dom tyckte i sakfrågor så hade dom fått högre stödd.
Visst är samhällsdebatten ganska uppskruvad, men vad det journalister och massmedia angår så är det ju kritisk granskning som gäller - och med SD:s mörka förflutna så kan man säga att man får ligga som man bäddat (Åkesson, chalalalala Om du undrar vad fanken jag försöker säga, så kommer slagdängan från tiden då SD var systerparti med ND. Mycket oklokt att behålla sådant, och mer därtill!)

Citat:
Sen martyr rollen har ju kommit till stor del tack vare media enligt min mening. Ett bra exempel är ju Nobel-middagen vilket har bidragit till rollen, SD har absolut inget med att dom inte blev inbjudna eller att det blev en artikel om det.
Nåja. Där är vi inte överrens, helt enkelt! Men vad det martyrrollen beträffar så var inte ens Jesus martyr i den storleksordningen som Sverigedemokraterna är. Det är verkligen SYND om SD, och dess följe! Synd, synd, synd - om!

"Vi säger ju bara SANNINGEN, är inte det modigt?!?...

Fy vad jag föraktar människor som rättar andra genom att åberopa en Högre Sanning. SD:are låter ofta lika fanatiska när de pratar om sin "sanning" som fundamentalisterna gör när de talar om sin. Oavsett om vi sedan snackar judendom, kristendom, islam... Fundamentalism är fundamentalism, och fundamentalister vägrar alltid erkänna andra synsätt än sina egna.
Senast redigerad av Pinkskin 2010-10-28 kl. 21:32.
Citera
2010-10-28, 21:30
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Jimmie är ju WT....
Han har ju enbart gymnasial utbildning.

känner några direktörer på företag med mångmiljon omsättning som inte ens har treårigt gymansium så vad syftar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in