Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Verkligen, senaste jag kollade på siffrorna visade den motsatt att invandringen har fortsatt att öka. Men då du säger detta antar att jag att du har källa på detta?
Scb skriver forstsatt rekord i invandring, har dom fel menar du?
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx
Dels har man skiftat fokus, från vanlig rättfram invandring till anhörighetsinvandring - och den kan ju inte pågå in i det oändliga. Sedan har ju invandringen av thailändska kvinnor ökat lavinartat (hur stor ökningen är, vet jag inte, men jag vet så mycket att min egen lilla stad snart kan kalla sig för "Lilla Thailand...).
Citat:
Deras sjukliga fixering av islam är väll snarare något du tycker. Sen är ju SD för religionsfriheten men ser inte att Saudiarabien vore något föredöme för Sverige.
Och det gör muslimerna här i Sverige, menar du. De har snarast flyttat, och rätt många rent av flytt, från dessa regimer till en del av världen där de inte hela tiden måste tänka efter före de talar, och tvunget vara medlem i rätt parti för att ens få behålla ett arbete och mycket mer.
Citat:
Källa? Och om du grundar det från dina personliga åsikter bör du skriva detta då det inte är relevant det minsta.
Det här är nu en hobbydebatt, då svarar man på varandras påståenden. Att sitta tjata om källor, som SD:are har som regel, bevisar ju bara att det är du som saknar argument, och inte jag.
Citat:
Jag själv tror om inte media hade drivit en sådan hets debatt mot SD och istället visat vad dom tyckte i sakfrågor så hade dom fått högre stödd.
Visst är samhällsdebatten ganska uppskruvad, men vad det journalister och massmedia angår så är det ju kritisk granskning som gäller - och med SD:s mörka förflutna så kan man säga att man får ligga som man bäddat (Åkesson, chalalalala

Om du undrar vad fanken jag försöker säga, så kommer slagdängan från tiden då SD var systerparti med ND. Mycket oklokt att behålla sådant, och mer därtill!)
Citat:
Sen martyr rollen har ju kommit till stor del tack vare media enligt min mening. Ett bra exempel är ju Nobel-middagen vilket har bidragit till rollen, SD har absolut inget med att dom inte blev inbjudna eller att det blev en artikel om det.
Nåja. Där är vi inte överrens, helt enkelt! Men vad det martyrrollen beträffar så var inte ens Jesus martyr i den storleksordningen som Sverigedemokraterna är. Det är verkligen SYND om SD, och dess följe! Synd, synd, synd - om!
"Vi säger ju bara SANNINGEN, är inte det
modigt?!?...
Fy vad jag föraktar människor som rättar andra genom att åberopa en Högre Sanning. SD:are låter ofta lika fanatiska när de pratar om sin "sanning" som fundamentalisterna gör när de talar om sin. Oavsett om vi sedan snackar judendom, kristendom, islam... Fundamentalism är fundamentalism, och fundamentalister vägrar alltid erkänna andra synsätt än sina egna.