2010-10-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Haha, bra gjort av nobelstiftelsen. Deras "skyldighet" att bjuda in folk är noll. Nobelpriset kommer fortsätta vara ett av världens mest prestigefyllda pris oavsett om Jimmie Åkesson (shalalalala) visar sin sydsvenska nyna eller inte.

Kan de bjuda in Lars Ohly som hyllat diktaturer, ljugit om sin bakgrund och kallat sig leninist så kan de tamejfan bjuda in Åkesson också!
Citera
2010-10-27, 15:47
Medlem
co3ras avatar
Detta är så jävla larvigt. Snacka om att tolka Nobels testamente på eget bevåg.

Så här står det i testamentet:
Citat:
”Det är min uttryckliga vilja att vid prisutdelningarne intet afseende fästes vid någon slags nationalitetstillhörighet sålunda att den värdigaste erhåller priset, antingen han är Skandinav eller ej.”
Var någonstans står det att det inte är okej att en person med åsikter mot en specifik nationalitet inte är välkommen?
Ingenstans.

Hela testamentet för den intresserade:
Den väsentliga delen fetmarkerad.
Citera
2010-10-27, 15:47
Medlem
NirvanAs avatar
Michael Sohlman låter för övrigt som ett judiskt namn... MORR
Citera
2010-10-27, 15:48
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Haha, bra gjort av nobelstiftelsen. Deras "skyldighet" att bjuda in folk är noll. Nobelpriset kommer fortsätta vara ett av världens mest prestigefyllda pris oavsett om Jimmie Åkesson (shalalalala) visar sin sydsvenska nyna eller inte.
Fast du tycker inte alls att det är lågt gjort av dom? Att utesluta någon pga dennes åsikter, menar jag.
Citera
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuackDuck
Då borde Mario inte få något pris eftersom det strider mot Nobels värderingar. (Man kan ju inte behandla andra olika)

... gillar olika... ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zakkarih
Nobelstiftelsen är ju som de själv påpekar en privat stiftelse och gör således precis som de själva vill och anser passande angående inbjudningar.

Dessutom, för att citera deras vd Michael Solman: "Det är ett öde som drabbar väldigt stor del av mänskligheten."

Jag är inte heller bjuden, men ser det inte direkt som odemokratiskt av en privat stiftelse att utesluta mig men bjuda någon annan, bättre lämpad, att gå.

Ser du inte det uppenbara hyckleriet? Kommunisten och diktaturkramaren Ohly, vars parti har betydligt mindre stöd än SD, blir inbjuden men inte Åkesson
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Vilken icke-nyhet, och inte särskilt förvånande. Å andra sidan innehåller rullan över nobelpristagare bra mycket värre skräp än JÅ. Folkmördare, rasbiologer, våldtäktsmän, terrorister osv och jag antar att de alla fick komma på festen.
Citera
2010-10-27, 15:49
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Jag röstar inte SD men det här är löjligt. Självklart ska han få gå som alla de andra partiledarna. På vilka grunder nekas han?

Som Ts nämnde, pga Jimmy Åkessons politiska värderingar. Den känns som en taktiskt utfrysning av partiet har börjat. Frågan är om SD kan gynna sig av det? Typ spela martyrer "ensam är stark"
Citera
2010-10-27, 15:51
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Som Ts nämnde, pga Jimmy Åkessons politiska värderingar. Den känns som en taktiskt utfrysning av partiet har börjat. Frågan är om SD kan gynna sig av det? Typ spela martyrer "ensam är stark"

"..har börjat..."

Vaknade du nu eller? Sovit typ 8-10 år eller?
Citera
2010-10-27, 15:52
Medlem
Loyals avatar
Mest besviken är jag ändå på Peter Englund. Jävla fitta.
Citera
2010-10-27, 15:53
Medlem
BarbarernaAnfallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappsengubben
"..har börjat..."

Vaknade du nu eller? Sovit typ 8-10 år eller?

Hahahahaha. Ja, somliga verkar skapligt borta här inne alltså.
Citera
2010-10-27, 15:54
Medlem
fintnirs avatar
Otroligt att mobbingen fortsätter, så om man tar upp olustiga samhällsfrågor i Sverige blir man portad från nobeltillställningar men om man tar upp orättvisor i andra delar av världen - då är det helt ok. Ingen logik alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in