2010-10-27, 14:38
Bannlyst
Redan 70.000 röstande och 60% säger nej att nobba och 39 ja

Tack Jan Helin för att SD blir ett 10%-15% parti val 2014!

Du avgjorde säkert med din hets och hat mot SD att dom kom in!
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Han kanske kräver speciell mat
Citera
Medlem
Uncle Dukes avatar
Den stora frågan är om Parteiführer Åkesson ens bryr sig om nobelpristagare. Kan karln överhuvudtaget läsa?
Citera
2010-10-27, 14:39
Medlem
callas300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
En ganska så överdriven tolkning av Nobels testamente. Så här står det i Nobels testamente, angående nationalitetstillhörighet:
Den som kan läsa förstår naturligtvis att detta alltså refererar till att pristagarens nationella tillhörighet inte för de som går på banketten. Så tolkar åtminstone jag det hela.

Ja, självklart är det så! Förstår inte om någon kunnat tolka det på annat vis.
Citera
2010-10-27, 14:40
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelvinFrohike
På vilket sätt ? är ju förfan en PRIVAT stiftelse de gör väll förfan som de vill, bjuder in vilka de känner för.

enda privata fest jag känner till då det måste vara 400 statligt betalda poliser, som måste övervaka så inget händer
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Den som kan läsa förstår naturligtvis att detta alltså refererar till att pristagarens nationella tillhörighet inte de som går på banketten. Så tolkar åtminstone jag det hela.
Ja, det är såklart den självklara tolkningen. Men givetvis så väljer man att tolka detta lite hur man vill för att kunna rättfärdiga sitt agerande. Jag tror nog inte att Alfred hade detta i tanke när han skrev sitt testamente.
Citera
Medlem
Yttrandefriheten bara gäller när folk säger sånt som vi vill höra, SD har blivit diskriminerade under för lång tid, det tjänar ingen på, och det är demokratiskt fel. Det är ej demokratiskt om ej några får uttrycka sina åsikter bara för att majoriteten inte vill det? För att citera Magnus Betnér: "Även om nationalistisk front går till val på att de inte vill ha några fler val så ska de får göra det" Yttrandefriheten ska inte kunna överskridas som det gör, och diskrimineringen börjar bli värre än SD någonsin har varit...
Citera
Medlem
Jomazis avatar
Fredspriset till Kissinger, Obama, Dalai Lama...

Trenden av flummigt motiverade politiska ställningstaganden fortsätter, vänta er inte att nobelpriset någonsin blir vad det en gång var.
Citera
Medlem
IESUSs avatar
Citat:
En ganska så överdriven tolkning av Nobels testamente. Så här står det i Nobels testamente, angående nationalitetstillhörighet:
Den som kan läsa förstår naturligtvis att detta alltså refererar till att pristagarens nationella tillhörighet inte politiska åsikter hos de som går på festen. Så tolkar åtminstone jag det hela.

Det vore svårt att tolka det annorlunda...
Citera
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Han kanske kräver speciell mat

Halalslaktat?

OnT: Jag tror detta är bortglömt nästa vecka, precis som SD:s uttågande ur kyrkan.
Citera
2010-10-27, 14:41
Medlem
Adazanims avatar
Man kanske är orolig att Jimpa ska skutta ut i tajta gulabyxor för att han känner sig kränkt?
Kungen vill väl inte ha dubbla ursäkter från Jimpa.
Citera
2010-10-27, 14:42
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
1. Stiftelsen och hela arrangemanget är privat, inga skattepengar används, och de verkar dessutom ha en rätt gedigen ekonomi: http://tinyurl.com/35qsjrp
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Nobelfesten är inte statligt finansierad, så dom är i sin fulla rätt att själva bestämma vilka som bjuds in.
http://www.expressen.se/nyheter/1.369614/sa-anvands-dina-skattepengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in