2011-10-28, 00:35
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Det var du som förde argument med sakfel, inte jag. Att du sedan är fylld till bredden med särskrivningar och Dunning-Krugerkoncentrat samtidigt som du tar till ett banalt "öh, lär dig svenska" som desperat ad hominem tjänar inte som mer än måttlig underhållning för oss andra. Vi kanske borde hålla en "pris utdelning" ämnad endast för dig och din anmärkningsvärda förmåga att skjuta dig själv i foten.
Nämn gärna ett enda argument med sakfel, och visa sedan en enda särskrivning jag har gjort, sopa. Du har inte visat upp något exempel på endera ... eftersom det inte finns något. Visa ett sakfel eller en särskrivning!

Du har inte ett enda rätt: 1: du påstår att jag har fel i sak, vilket är helt fel; 2: du påstår att jag särskriver, vilket är helt fel.

Men puttinutt, bli inte ledzen i ogat nu. Alla gör fel ibland. Särskilt ointelligenta missfoster.
Citera
2011-10-28, 00:42
Medlem
OKPOSOs avatar
Ja juste, det börjar vankas dans i blåhallen därav uppvaknandet av denna tråd...

Lika patetiskt om Åkesson nobbas i år, som förra året. Det är min enda, men bestämda åsikt i frågan.
Citera
2011-10-28, 01:02
Medlem
[1]
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Nämn gärna ett enda argument med sakfel

"Vem vill ens komma på det här värdelösa judejippot? En pris utdelning där fredspriset går till krigshetsare. Vilket skämt. Vad ska man dit och göra?"

Tråden handlar om inbjudan till Nobelbanketten i Stockholm, som går av stapeln i Stadshusets festlokaler där varken "pris utdelning" eller något som rör "fredspriset" äger rum. Så på vilket sätt är citatet ovan, från ditt efterblivna troglodytinlägg (#2017) på något sätt relevant eller faktamässigt korrekt?

[2]
Citat:
och visa sedan en enda särskrivning jag har gjort, sopa.

Se ovan. Om du inte kan identifiera "pris utdelning" som en "sär skrivning" är du en s.k. "jubel idiot". Eller så som du uttryckte dig:

Om du inte kan läsa, eller inte besitter någon läsförmåga över en femårings nivå - vilket du nyss bevisade att du inte gör - så föreslår jag att du söker någon svenskkurs. http://www.folkuniversitetet.se/Kurs...borjare-B1-B2/ kanske?

Ett tips i all välmening, så att du slipper göra bort dig ännu mer i framtiden.

Citat:
Visa ett sakfel eller en särskrivning!

Du har inte ett enda rätt: 1: du påstår att jag har fel i sak, vilket är helt fel; 2: du påstår att jag särskriver, vilket är helt fel.
'

Se [1] och [2], QED.

Citat:
Alla gör fel ibland. Särskilt ointelligenta missfoster.

O ja. Och du har lyckats med konststycket att demonstrera detta tydligt nog för att utgöra skolexempel på nämnda fenomen under loppet av tre inlägg. Nog för att det finns gott om konfrontativa pappskallar på Flashback, men du och din turboladdade idioti tar fan priset.
Senast redigerad av Tjaeng 2011-10-28 kl. 01:13.
Citera
2011-10-28, 05:17
Medlem
mr.arnes avatar
När går inbjudningarna ut? Annonseras de officiellt i förväg?
Citera
2011-10-28, 05:17
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Alltså kan man nekas tillträde genom att helt enkelt tycka att svensk invandringspolitik behöver stramas åt.

Är det verkligen en så hemsk åsikt?
Ja i Sverige är det så som bekant.
Citera
2011-10-28, 08:51
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng

"Vem vill ens komma på det här värdelösa judejippot? En pris utdelning där fredspriset går till krigshetsare. Vilket skämt. Vad ska man dit och göra?"

Tråden handlar om inbjudan till Nobelbanketten i Stockholm, som går av stapeln i Stadshusets festlokaler där varken "pris utdelning" eller något som rör "fredspriset" äger rum. Så på vilket sätt är citatet ovan, från ditt efterblivna troglodytinlägg (#2017) på något sätt relevant eller faktamässigt korrekt?
Men herregud, vad är ditt problem? Om du inte begriper att Nobels Fredspris delas ut i samband med Nobelfesten så är det på riktigt synd om dig. Om du inte har något som stöder dina konstiga uppfattningar om att så inte är fallet så lämnar jag tråden nu.

Här kan du läsa (det kanske går om du försöker riktigt noga, men jag har ju försökt förklara i två inlägg nu så det kanske är dödfött) mer om Nobels fredspris: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nobels_fredspris

Och här om Nobelpriset: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nobelpriset
Citat:
Se ovan. Om du inte kan identifiera "pris utdelning" som en "sär skrivning" är du en s.k. "jubel idiot".
Ett tips i all välmening, så att du slipper göra bort dig ännu mer i framtiden.
Nämen oj, oj, oj! Du lyckades. Grattis, må ja säga, för det är inte ofta jag särskriver. Men jag får nog beklaga och konstatera att du är den som fortfarande får skämmas. Att du inte begriper det här med fredspriset är så tragiskt. Tycker fortfarande synd om dig.
Citera
2011-10-28, 09:00
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Logiken i det där går inte riktigt ihop.

Jodå, det gör det visst, även om uttryckssättet var avsett att locka till skratt i stället för eftertanke.

Vid festligheterna i samband med Nobelprisets utdelande fungerar det inte att bjuda in representanter för ett parti som allmänt anses företräda främlingsfientlighet och som också allmänt anses företräda Sverige och svenskheten före internationalism och ett öppet samhälle.

Att Åkesson och hans kompisar är invalda i riksdagen har inte med detta att göra, utan det är värderingar och symbolvärde som avgör vem som skall bjudas in till evenemanget. Det är ju inte privatpersonen Åkesson som bjuds (eller inte), utan som representant för SD.

Givetvis är det en markering, men det är en markering som Nobelstiftelsen har all rätt att göra.
Citera
2011-10-28, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jodå, det gör det visst, även om uttryckssättet var avsett att locka till skratt i stället för eftertanke.

Vid festligheterna i samband med Nobelprisets utdelande fungerar det inte att bjuda in representanter för ett parti som allmänt anses företräda främlingsfientlighet och som också allmänt anses företräda Sverige och svenskheten före internationalism och ett öppet samhälle.

Att Åkesson och hans kompisar är invalda i riksdagen har inte med detta att göra, utan det är värderingar och symbolvärde som avgör vem som skall bjudas in till evenemanget. Det är ju inte privatpersonen Åkesson som bjuds (eller inte), utan som representant för SD.

Givetvis är det en markering, men det är en markering som Nobelstiftelsen har all rätt att göra.

Varför är isf V inbjudna?
Citera
2011-10-28, 09:58
Medlem
Elgbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Förklara gärna vad du menar med allmänt? Tycker allmänheten att SD är främlingsfientliga?
Vart har du fått tag i den informationen?
Bara för att media bedrivit en häxjakt på alla invandringskritiker och bestämt sig för att samtliga
är främlingsfientliga så betyder inte det att man allmänt ses som det. (Media sätter normen höhö..)

Dessutom är det ingen politiker utanför SD som vågar ens yttra sig i frågan invandring och integration
om det inte handlar om positiva ordaval för invandrarna då. Allt detta till följd av media och dess förföljelse av oliktänkande, senaste exemplaret är väl ändå Reepalu som ville se medborgarskap på prov, det tog inte lång tid innan det blåste upp till storm i tidningarna där krav på hans avgång hostades fram i varenda tidning.

Sedan om du inte visste det så är SD för invandring till Sverige, man vill bara minska den till en rimlig nivå* (* liknande våra grannländer). Att värna om landet man bor i är väl inga konstigheter, det borde alla politiker göra, eftersom det är deras jobb..

Tycker det är lite på sandlådenivå att inte bjuda in Åkesson, men visst, det gynnar ju partiet på sikt.
Varje gång det blir blåsväder kring SD så kan man läsa att det gynnar partiet pga att det spelar på deras "martyrroll". Så det är väl bara att tacka och ta emot, ibland undrar jag på allvar om gammelmedia bakom stängda dörrar försöker gynna SD med sina hittepå-artiklar och konstanta försök att svartmåla partiet för minsta lilla. (Att SD handlar på systembolaget är en stor nyhet i mediavärlden)
Citera
2011-10-28, 10:43
Medlem
Bergakungens avatar
Visst är det obegripligt att Nobelstiftelsen inte anser att SD är en given gäst på Nobelmiddagen.

Tror du att det kan ha att göra med att man ser en liten, liten risk att det kommer en lirare med folkdräkt till kalaset, och att den folkdräkten reser sig och går om någon skulle yttra något i folkdräktens tycke olämpligt om alienation, allas lika värde eller krafter som motverkar internationalism och samverkan?

Inte för att jag påstår att det hänt något liknande eller så, det är bara en tanke...
Citera
2011-10-28, 11:11
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Varför är isf V inbjudna?

Det är en bra fråga som jag inte har något bra svar på (är det så?).

Man borde kunna se samma tankebana där om man accepterar att Åkesson inte bjuds in av principiella skäl. Att han skulle skämma ut sig eller sitt part tror jag ju egentligen inte. Vi vet ju inte hur det blir i år, heller, förra året var det väl litet mer "högrisk" efter kyrkouppvisningen.

Sedan är jag ju kanske mer inne på att det passar bättre med ett par (få) galjonsfigurer, statsministrar (kanske någon fd om det är nära i tiden) och litet kungligheter. Gästerna bör ju ha anknytning till priset och pristagarna, egentligen.

Vill Nobelstiftelsen bjuda Åkesson går det förstås bra, precis som att det går bra att låta bli. För mig, altså. Men om det inte blir så kan jag förstå varför, och då bör skälet vara att partiet anses vara främlingsfientligt.
Citera
2011-10-28, 11:36
Medlem
Citat:
Men herregud, vad är ditt problem? Om du inte begriper att Nobels Fredspris delas ut i samband med Nobelfesten så är det på riktigt synd om dig. Om du inte har något som stöder dina konstiga uppfattningar om att så inte är fallet så lämnar jag tråden nu.

Vad befriande det måste vara för dig att sakna högre hjärnfunktioner. Nej, Nobels Fredspris delas inte ut "i samband med Nobelfesten" mer än att bägge sker samma dag. Nobels fredspris delas ut av Den norske Nobelkomité som består av avdankade norska parlamentariker. Fredspristagaren äter sin festmiddag på Grand Hotel i Oslo och inte i Stockholms Stadshus. Tråden handlar om huruvida Jimmie Åkesson bör/ska/kommer att bjudas in till banketten i Stadshuset, medan du i all din magnifika retardation istället syftade till "En pris utdelning där fredspriset går till krigshetsare". Du kan alltså inte skilja på prisutdelning och fest, prisutdelare och prisfinansiär, festanordnare och festvärd, eller ens skilja mellan Oslo och Stockholm. Förmodligen samma åkomma som gör att du tycks förväxla mun och anus, vilket förvisso skulle förklara den bestämt fekala kvalitet dina inlägg besitter.

Citat:
Här kan du läsa (det kanske går om du försöker riktigt noga, men jag har ju försökt förklara i två inlägg nu så det kanske är dödfött) mer om Nobels fredspris: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nobels_fredspris

Och här om Nobelpriset: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nobelpriset

Hör nu på här, puttefnask. Mitt extrajobb involverar att informera om Nobelveckan, jag har varit med och anordnat evenemang där nobelpristagare inbjuds och jag har varit gäst på Nobelbanketten. Inte i något sammanhang är fredspriset involverat kring festligheterna i Stockholm, och jag har mycket, mycket bättre koll på det här än vad du har (länk till svenska Wikipedia? Du tycker att det draget stärkte din trovärdighet?). Det enda som fredspriset har att göra med banketten som tråden avhandlar är att Nobelstiftelsen betalar prissumman och kringkostnaderna för prisen/evenemangen i både Stockholm och Oslo.

Citat:
Nämen oj, oj, oj! Du lyckades. Grattis, må ja säga, för det är inte ofta jag särskriver. Men jag får nog beklaga och konstatera att du är den som fortfarande får skämmas. Att du inte begriper det här med fredspriset är så tragiskt. Tycker fortfarande synd om dig.

Vem fan bryr sig om vad du tycker? Huvudsaken är att du hade fel. Både i sak och framställning. Att du inte begriper något så simpelt som att tråden överhuvudtaget inte handlar om dina syfilitiska hallucinationer är däremot inte tragiskt. Det är tokroligt.
Senast redigerad av Tjaeng 2011-10-28 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in