Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Problemet med Sverigedemokraterna är egentligen inte att de skulle vara kritiska till den invandrings- och flyktingpolitik som förts, och delvis fortfarande förs (invandringen har ju faktiskt stramats åt en hel del).
Verkligen, senaste jag kollade på siffrorna visade den motsatt att invandringen har fortsatt att öka. Men då du säger detta antar att jag att du har källa på detta?
Scb skriver forstsatt rekord i invandring, har dom fel menar du?
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx[/quote]
Citat:
Problemet är den mylla de växt upp från. Deras, närmast, sjukliga fixering av Islam och muslimerna. Deras förenklade lösningar på, delvs, påhittade problem (som att svensk folkmusik skulle vara hotat av invandrarmotsvarigheterna, att nationalsången vore förbjuden i svenska skolan, mm).
Deras sjukliga fixering av islam är väll snarare något du tycker. Sen är ju SD för religionsfriheten men ser inte att Saudiarabien vore något föredöme för Sverige.
Att dom har hittat bara hittar på några saker tagna ur luften har jag svårt att tro, åtminstone någon som sitter högt uppe. Överdrivet, säkerligen då alla politiker gör detta.
Citat:
Jag minns, för lite drygt fyra-fem år sedan, då SD faktiskt hade en reell, bra bottnat, fokus på hur själva invandringspolitiken misslyckats. Jag minns då jag själv, i vart fall kunde köpa en del och kanske till och med kunde tänka mig rösta SD (jag vet att det finns åtminstone flera seriösa och verksamma Sverigedemokrater ute bland kommunerna - killen som sitter här i min egen är ett gott exempel), men så flyttades fokus - som över en natt - till att det bara blev tjafs och tjat om "det muslimska hotet". Sedan dess är inte SD bara ett invandringskritiskt parti, utan först och främst ett parti som sysslar med skrämselpropaganda om Islam och muslimerna. Hur de bara massvåldtar och parasiterar på oss Svenskar, osv osv osv. De gick från att vara ett invandringskritiskt parti, till en total beundran av Danske Folkeparti, vars idéer de kopierade rakt av.
Okej?
Citat:
Jag lovar och svär: 8 av 10 som röstade SD i det här valet hade inte ens läst deras partiprogram
Källa? Och om du grundar det från dina personliga åsikter bör du skriva detta då det inte är relevant det minsta.
Citat:
(förövrigt dröjde SD ända in i det sista med att uppdatera, vilket verkligen inte är enligt god, svenskpolitisk sed). Av de som ändå läst, har läst flyktigt. De har snarare påverkats av partiets fantastiska sätt att hela tiden, i alla möjliga frågor, framställa sig själva som martyrer för den Goda Saken. Utan dessa sympati- och misstroenderöster så hade de inte kommit in i Riksdagen, utan hamnat utanför med ca: 1,5-2,0%, kanske något lägre eller något mer.
Okej tro du så. Jag själv tror om inte media hade drivit en sådan hets debatt mot SD och istället visat vad dom tyckte i sakfrågor så hade dom fått högre stödd.
Sen martyr rollen har ju kommit till stor del tack vare media enligt min mening. Ett bra exempel är ju Nobel-middagen vilket har bidragit till rollen, SD har absolut inget med att dom inte blev inbjudna eller att det blev en artikel om det.