2010-10-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Problemet med Sverigedemokraterna är egentligen inte att de skulle vara kritiska till den invandrings- och flyktingpolitik som förts, och delvis fortfarande förs (invandringen har ju faktiskt stramats åt en hel del). Problemet är den mylla de växt upp från. Deras, närmast, sjukliga fixering av Islam och muslimerna. Deras förenklade lösningar på, delvs, påhittade problem (som att svensk folkmusik skulle vara hotat av invandrarmotsvarigheterna, att nationalsången vore förbjuden i svenska skolan, mm).

Jag minns, för lite drygt fyra-fem år sedan, då SD faktiskt hade en reell, bra bottnat, fokus på hur själva invandringspolitiken misslyckats. Jag minns då jag själv, i vart fall kunde köpa en del och kanske till och med kunde tänka mig rösta SD (jag vet att det finns åtminstone flera seriösa och verksamma Sverigedemokrater ute bland kommunerna - killen som sitter här i min egen är ett gott exempel), men så flyttades fokus - som över en natt - till att det bara blev tjafs och tjat om "det muslimska hotet". Sedan dess är inte SD bara ett invandringskritiskt parti, utan först och främst ett parti som sysslar med skrämselpropaganda om Islam och muslimerna. Hur de bara massvåldtar och parasiterar på oss Svenskar, osv osv osv.

Jag lovar och svär: 8 av 10 som röstade SD i det här valet hade inte ens läst deras partiprogram (förövrigt dröjde SD ända in i det sista med att uppdatera, vilket verkligen inte är enligt god, svenskpolitisk sed). Av de som ändå läst, har läst flyktigt. De har snarare påverkats av partiets fantastiska sätt att hela tiden, i alla möjliga frågor, framställa sig själva som martyrer för den Goda Saken. Utan dessa sympati- och misstroenderöster så hade de inte kommit in i Riksdagen, utan hamnat utanför med ca: 1,5-2,0%, kanske något lägre eller något mer.

Sluta skriv, du gör bara bort dig..
Allt det du skriver är helt fel.
Senast redigerad av lukkassel 2010-10-28 kl. 20:01.
Citera
2010-10-28, 20:01
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukkassel
Allt det du just skrev är fel, grattis!
Wow! Vilket argument...
Du övertygar verkligen!
Citera
2010-10-28, 20:04
Medlem
Citat:
Wow! Vilket argument...
Du övertygar verkligen!

Du gör bara bort dig, inget av det du skriver stämmer.
Bifoga källa på din feta, felaktiga post eller sluta skriv är ett tips.
Senast redigerad av lukkassel 2010-10-28 kl. 20:07.
Citera
2010-10-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnonymus
Nobelstiftelsen representerar sunt förnuft och intelligens vad jag förstått.......

SD är typ emot sunt förnuft..

vad mer behöver man säga....eller ens diskutera......

Man kan tillägga att Jimmie fick 64% sympatiröster på Aftonbladet igår,det måste kännas tungt för vänstermaffian...
Citera
2010-10-28, 20:14
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Problemet med Sverigedemokraterna är egentligen inte att de skulle vara kritiska till den invandrings- och flyktingpolitik som förts, och delvis fortfarande förs (invandringen har ju faktiskt stramats åt en hel del). Problemet är den mylla de växt upp från. Deras, närmast, sjukliga fixering av Islam och muslimerna. Deras förenklade lösningar på, delvs, påhittade problem (som att svensk folkmusik skulle vara hotat av invandrarmotsvarigheterna, att nationalsången vore förbjuden i svenska skolan, mm).

Jag minns, för lite drygt fyra-fem år sedan, då SD faktiskt hade en reell, bra bottnat, fokus på hur själva invandringspolitiken misslyckats. Jag minns då jag själv, i vart fall kunde köpa en del och kanske till och med kunde tänka mig rösta SD (jag vet att det finns åtminstone flera seriösa och verksamma Sverigedemokrater ute bland kommunerna - killen som sitter här i min egen är ett gott exempel), men så flyttades fokus - som över en natt - till att det bara blev tjafs och tjat om "det muslimska hotet". Sedan dess är inte SD bara ett invandringskritiskt parti, utan först och främst ett parti som sysslar med skrämselpropaganda om Islam och muslimerna. Hur de bara massvåldtar och parasiterar på oss Svenskar, osv osv osv. De gick från att vara ett invandringskritiskt parti, till en total beundran av Danske Folkeparti, vars idéer de kopierade rakt av.

Jag lovar och svär: 8 av 10 som röstade SD i det här valet hade inte ens läst deras partiprogram (förövrigt dröjde SD ända in i det sista med att uppdatera, vilket verkligen inte är enligt god, svenskpolitisk sed). Av de som ändå läst, har läst flyktigt. De har snarare påverkats av partiets fantastiska sätt att hela tiden, i alla möjliga frågor, framställa sig själva som martyrer för den Goda Saken. Utan dessa sympati- och misstroenderöster så hade de inte kommit in i Riksdagen, utan hamnat utanför med ca: 1,5-2,0%, kanske något lägre eller något mer.

Utmärkt skrivet. Du har naturligtvis helt rätt. Till och med SDs egna "politiker" har inte läst partiprogrammet. Var ju folk som kom in som kommunpolitiker som läste partiprogrammet och hoppade av eftersom dom inte kunde stå för skitpolitiken.
Citera
2010-10-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Jimmie är ju WT....
Han har ju enbart gymnasial utbildning.

Enligt Expressen:
"235 poäng efter studier på Lunds universitet i bland annat statsvetenskap, forskningspolitik, förvaltningsrätt, ekonomisk historia, filosofi, nationalekonomi och samhällsgeografi."
Citera
2010-10-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Enligt Expressen:
"235 poäng efter studier på Lunds universitet i bland annat statsvetenskap, forskningspolitik, förvaltningsrätt, ekonomisk historia, filosofi, nationalekonomi och samhällsgeografi."

Har han examinerat?
Citera
2010-10-28, 20:35
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Problemet med Sverigedemokraterna är egentligen inte att de skulle vara kritiska till den invandrings- och flyktingpolitik som förts, och delvis fortfarande förs (invandringen har ju faktiskt stramats åt en hel del).

Verkligen, senaste jag kollade på siffrorna visade den motsatt att invandringen har fortsatt att öka. Men då du säger detta antar att jag att du har källa på detta?

Scb skriver forstsatt rekord i invandring, har dom fel menar du?

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx[/quote]

Citat:
Problemet är den mylla de växt upp från. Deras, närmast, sjukliga fixering av Islam och muslimerna. Deras förenklade lösningar på, delvs, påhittade problem (som att svensk folkmusik skulle vara hotat av invandrarmotsvarigheterna, att nationalsången vore förbjuden i svenska skolan, mm).

Deras sjukliga fixering av islam är väll snarare något du tycker. Sen är ju SD för religionsfriheten men ser inte att Saudiarabien vore något föredöme för Sverige.

Att dom har hittat bara hittar på några saker tagna ur luften har jag svårt att tro, åtminstone någon som sitter högt uppe. Överdrivet, säkerligen då alla politiker gör detta.

Citat:
Jag minns, för lite drygt fyra-fem år sedan, då SD faktiskt hade en reell, bra bottnat, fokus på hur själva invandringspolitiken misslyckats. Jag minns då jag själv, i vart fall kunde köpa en del och kanske till och med kunde tänka mig rösta SD (jag vet att det finns åtminstone flera seriösa och verksamma Sverigedemokrater ute bland kommunerna - killen som sitter här i min egen är ett gott exempel), men så flyttades fokus - som över en natt - till att det bara blev tjafs och tjat om "det muslimska hotet". Sedan dess är inte SD bara ett invandringskritiskt parti, utan först och främst ett parti som sysslar med skrämselpropaganda om Islam och muslimerna. Hur de bara massvåldtar och parasiterar på oss Svenskar, osv osv osv. De gick från att vara ett invandringskritiskt parti, till en total beundran av Danske Folkeparti, vars idéer de kopierade rakt av.

Okej?

Citat:
Jag lovar och svär: 8 av 10 som röstade SD i det här valet hade inte ens läst deras partiprogram

Källa? Och om du grundar det från dina personliga åsikter bör du skriva detta då det inte är relevant det minsta.

Citat:
(förövrigt dröjde SD ända in i det sista med att uppdatera, vilket verkligen inte är enligt god, svenskpolitisk sed). Av de som ändå läst, har läst flyktigt. De har snarare påverkats av partiets fantastiska sätt att hela tiden, i alla möjliga frågor, framställa sig själva som martyrer för den Goda Saken. Utan dessa sympati- och misstroenderöster så hade de inte kommit in i Riksdagen, utan hamnat utanför med ca: 1,5-2,0%, kanske något lägre eller något mer.

Okej tro du så. Jag själv tror om inte media hade drivit en sådan hets debatt mot SD och istället visat vad dom tyckte i sakfrågor så hade dom fått högre stödd.

Sen martyr rollen har ju kommit till stor del tack vare media enligt min mening. Ett bra exempel är ju Nobel-middagen vilket har bidragit till rollen, SD har absolut inget med att dom inte blev inbjudna eller att det blev en artikel om det.
Citera
2010-10-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Har han examinerat?

Ingen aning.
Citera
2010-10-28, 20:36
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Vuxna människor alltså. Riktigt patetiskt att inte bjuda Åkesson, men det lär ju som sagt gynna SD i det långa loppet.

Men jag kan inte sluta att förundras över den dagisnivå som råder bland människor "där uppe på toppen". Inte utan att man börjar fundera på vilken intelligensnivå dessa människor ligger på...

Precis!
när man var barn trodde man ju att politiker var speciellt kloka människor,men det insåg man i tonåren att så inte är fallet!!!
Svenska akademin och nobelstiftelsen däremot trodde man ju bestod av balanserade personer med intelligens lite över det vanliga ,men tyvärr är det nog medelmåttor i bästa fall..
helvetiskt dåliga shackspelare i varje falll..
Citera
2010-10-28, 20:38
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ja, kanske det. Men det är knappast Nobelstiftelsens uppgift att avpolitisera SD. Inte heller är det Nobelstiftelsens uppgift att, inför varje middag, bjuda in landets politiska ledare. De är där som kotym, men kanske främst som ett tack för att de får låna landets mest offentliga lokaler. Stiftelsen har gjort tolkningen att SD, som är för uttåg ur EU (bland annat) inte passar sig på en Nobelmiddag, detta på grund av Nobels egen uttryckliga vilja om att priserna ska vara internationella. "Det är just det som gjort Nobelpriset till vad det är", eller liknande, som Stiftelsen motiverar. Ingen har dock beslutanderätt över Nobelstiftelsen, som är privat. Blir du bjuden? Var tacksam... Blir du inte bjuden - gnäll inte!

men att skämma ut sig internationellt är ju faktiskt att smutskasta sverige,och det är vad man gör genom att politisera nobelmiddagen..
Citera
2010-10-28, 20:40
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Nu var det faktiskt krutets tillämpning inom industrin som det egentligen handlade om. Att det spillde över till den militära aspekten i frågan kan man ju alltid diskutera (pros and cons).

Nja nobel är ju dynamitens fader framför allt!!!
att man gjorde sprängning med nitroglycerin säkrare genom att binda den i sand..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in