2010-10-27, 19:52
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Webundersökningar i anslutning till enskilda artiklar duger inte som statistiskt underlag till i princip några påståenden. Och av tradition vet vi att SD-väljarna på nätet organiserar sig så att de spammar ner den här typen av "pollar" och gör dem missvisande.95% av svenskarna vill inte ha SD i riksdagen.
Nu handlar det inte om det utan om man tycker att beslutet var fel att Jimmie inte får gå på nobelfesten. Jag anser att det var fel eftersom jag värnar om Sverige och tror att detta kommer gynna SD.
Citera
2010-10-27, 19:52
Medlem
Så jäääääävla skönt att den här svarthåriga rasseråttan åkesson blir hånad varje gång....

Ska fira med svensk potatischips.

Heja Afghanistan
Citera
2010-10-27, 19:53
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Vilka "vi" , är det du och rösterna du har i huvet?

Nej det är ingen perfekt undersökning , men bara det att det är mycket fler än 5,7% är lovande för landet.
Ja självklart kan det vara fler, just eftersom personer som inte gillar SD kan tycka att det är fel då det är en uppenbar risk att SD kan tjäna sympatier på det här sättet.
Citera
2010-10-27, 19:53
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quken99
Skämt åsido; många många fler än de 5.7% som röstade på SD ville ha dem i Riksdagen.
Dina fantasier är helt ointressanta.
Enligt valresultatet, som är säkrare grund än dina fantasier, ville 95% av svenskarna inte ha SD som riksdagsparti.
Citera
2010-10-27, 19:54
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Enligt valresultatet, som är säkrare grund än dina fantasier, ville 95% av svenskarna inte ha SD som riksdagsparti.

Logisk fail.
Citera
2010-10-27, 19:54
Medlem
Napoleons avatar
Undrar om vi kommer få se en livesändning på internet den 10 december där Dressman-Jimmy kommenterar SVT:s direktsändning av nobelfesten och allt som händer?
Citera
2010-10-27, 19:55
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Vi kan ju också konstatera att SD inte är aktuella för Nobels fredspris inom oöverskådlig framtid heller.
Fredspriset tillfaller "den som har verkat mest eller best för folkens förbrödrande"

Kört.

OnT. "Det är min uttryckliga vilja att vid prisutdelningarne intet afseende fästes vid någon slags nationalitetstillhörighet sålunda att den värdigaste erhåller priset, antingen han är Skandinav eller ej."

Fint.
Citera
2010-10-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Det här har gått överstyr nu tycker jag. De är invalda av folket, och ska bemötas med samma respekt som de andra partierna.

Nobelstiftelsen är privat och därmed måste de inte göra någonting
Citera
2010-10-27, 19:56
Medlem
Citat:

Och hur f-n kan du få ihop det resonemanget om du inte får ljuga?
Citera
2010-10-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Jag röstar inte SD men det här är löjligt. Självklart ska han få gå som alla de andra partiledarna. På vilka grunder nekas han?

Att Nobel skriver i sitt testamente att man inte får göra skillnad på nationalitet, vilket SD gör...Inte så konstigt egentligen
Citera
2010-10-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrlove
Att SDare är jagade och förtryckta likt judar under början av nazismen är dessvärre ingen nyhet längre. För de som blev chockade och trodde Sverige var ett demokratiskt land har detta blivit en vardag.

Och att SD aldrig sluta skrika om demokrati när demokratin inte har någonting med saken att göra är inte heller någon nyhet

Demokratin erkänner äganderätten, äganderätten ger nobelstiftelsen rätten att bjuda vem fan som helst

Så du borde snarare hylla demokratin
Citera
2010-10-27, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Jag vet att han levde i en tid då slaveriet fortfarande var lagligt i USA och koloniseringen av Afrika och andra områden pågick för fullt, så jag tror inte att han var någon sorts helgon utan delade sin tidsålders uppfattningar om den vita mannens överlägsenhet.
Och därför skrev han i sitt testamente att det inte skulle påverka. typ citat "intet avseende fästes vid någon slags nationalitets-tillhörighet, sålunda att den värdigaste erhåller priset"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in