Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Jag vet inte hur det var ställt där,men av bilderna och ögonen var allt möjligt av grymhet.
Hur fick han leva upp som barn då?Nog var han väl utomlands?, vad arbetade han med i sitt liv?
Kanske vet du och har tid att berätta.

Nja, mitt minne är inte det bästa då jag inte finner denna man särskilt intressant.
Han var sjuk i huvudet helt enkelt, en dåre. Den enda jag tycker synd om här är hans son.
Han låg förvisso vid flottan under sin militärtjänst men jag betvivlar att han kom så långt ut på haven.
Ulf var nästan kvinnligt byggd så han var nog ingen krigsmakten skickade till Brasilien direkt.
Men visst, jag kan absolut ha fel!
Han fick fruktansvärt mycket psykisk och fysiskt stryk som barn, främst av sin mor. Hon låste bl.a in honom i garderober m.m.
Jag vet bara att han satt på S:t Lars i sin ungdom efter att han flytt utomlands.
I norra Skåne högg han en kille i halsen på en buss men gick fri.
När han greps för mordet på Helén hade han
en enda tavla på väggen.
Tavlan hade han målat själv och motivet var ett barn med koppel runt halsen och med blod som droppade..

Fast han mindes inget av brottet såklart.
Senare begärde han själv att bli hypnotiserad men läkarna underkände resultatet. Ulf hade full koll på vad han sade under sessionen.
Detta måste ha varit en tragisk människa och jag finner egentligen inget intresse av att gräva djupare i hans mörka hemligheter .
Det enda intressanta är att polisen beslogtog hans dator och i denna fann man en jäkla massa fotografier.
Bl.a hittade man först ett foto på ett manslik. Senare hittade man ett annat foto på ett staket eller en mur. Under fotot hade Ulf skrivit "Staket i närheten av kroppen"
Polisen hittade platsen men kunde aldrig fastställa vem det ev. offret var eller om det var äkta.
Det enda man sade var att
"Man vet aldrig när det gäller Ulf"
Saken lades ner..
Det var som sagt en hemsk figur som inte verkar vara saknad av någon. Tragiskt egentligen.
Däremot kom det fram en jäkla massa intressanta saker i utredningen!
Ett kusinpar som betett sig "underligt" mot småtjejer greps.
En massa tips om en kille som höll på med porrfilmsinspelningar av mycket suspekt karaktär.
Typ 1000 olika mördare och pedofiler rörde sig av någon anledning i trakterna just då.
En härva av våldtäkter på ett äldreboende eller särskilt boende nystades upp.
Spioner från ett visst öststatsland och deras gömställen hittades i marken och Säpo tog över..
M.m m.m