Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Har läst boken som hans kvinnliga(tror jag) kusin skrev om honom och brotten.
Efter den var det snudd på att man tyckte vissa saker var lite märkliga men
sen tänkte man till en gång till och kände, fan vad skönt att han är inlåst och
nu död!

Nu har jag inte läst boken (står på min att-läsa-lista) men i bloggen förde han ju fram ganska bizarra argument för att bortförklara vissa bevis osv. Om jag minns rätt hävdade han hatt han drogades och deltog i nån slags sexfest på nån herrgård med mera med mera. Rätten ansåg honom skyldig och i valet mellan att:

1. Han var skyldig
2. Han var ett offer för nån sexmördarkonspiration

...är ju valet ganska lätt. Nån sexmördarkonspiration som sysslar med barnamord finns inte, alltså 1.

Han satt definitivt där han skulle.

Synd bara att han var en sån oerhörd fegis att han inte erkända ens när han beslutat att ta sitt liv. Det visar ändå på ett totalt förakt för de efterlevande.

Personligen tycker jag att man kan få förlåtelse om man vidgår sina misstag, men inte ens det gjorde Ulf när han ändå tänkt dö. Därför hoppas jag att han brinner i helvetet.
Citera
2011-04-18, 23:03
Medlem
Yatsys avatar
Svårt att se att någon skulle kunna vilja ge den mannen någon som helst form av förlåtelse.
Senast redigerad av Yatsy 2011-04-18 kl. 23:27.
Citera
2011-04-24, 10:02
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbarna
Jag lyssnar imorgon när den musikfria podversionen släpps. Minns inte mycket från fallet, men finns det något som talar för att Ulf Olsson var oskyldig?

Inte mycket. det enda är väl att det saknas teknisk bevisning för att han verkligen mördat HN. dock är det ju mycket osannolikt att han inte skulle ha gjort detta, då han bevisligen våldtagit henne.

Möjligtvis om det fanns en medskyldig, men här saknas all teknisk bevisning. Dock fanns det, som de berättade i p3 dokun, vittnesuppgifter om en andra man i Jannicafallet.
Citera
2011-04-25, 12:37
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Lyssnade precis på dokumentären, och den var som vanligt när det gäller P3 dokumentär intressant, även om det inte direkt framkom något nytt. Att UO är skyldig råder det väl inga tvivel över (möjligen går det väl att spekulera över ev. medhjälpare, men det är en fråga vi aldrig kommer få svar på). Två frågor dock som jag kom att tänka på:

1) Har förundersökningsledaren som fick telefonsamtalen kommenterat om han kände igen UO:s röst?

2) Finns det andra mord (brott) där man misstänkt UO?
Citera
2011-04-25, 13:37
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham

UO misstänktes för ett annat mord på en liten flicka (Jasmina i Sävsjö). Man fann dock inga bevis för att UO var den skyldige.
Citera
2011-04-25, 17:14
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham
Lyssnade precis på dokumentären, och den var som vanligt när det gäller P3 dokumentär intressant, även om det inte direkt framkom något nytt. Att UO är skyldig råder det väl inga tvivel över (möjligen går det väl att spekulera över ev. medhjälpare, men det är en fråga vi aldrig kommer få svar på). Två frågor dock som jag kom att tänka på:

1) Har förundersökningsledaren som fick telefonsamtalen kommenterat om han kände igen UO:s röst?

Jag har också lyssnat på dokumentären och tänkte på de sakerna också. Kändes som två lösa trådar men väldigt relevanta i sammanhanget.

Man byggde upp en story kring just samtalen och sedan så sas det inget mer kring det.
Citera
2011-04-26, 16:32
Medlem
Yatsys avatar
Han blev ju dömd för två mord.
Vet någon hur många man testade hans dna mot där dna påträffats mot andra ouppklarde mord i sverige,och var han utomlands någon gång?
Citera
2011-04-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Han blev ju dömd för två mord.
Vet någon hur många man testade hans dna mot där dna påträffats mot andra ouppklarde mord i sverige,och var han utomlands någon gång?

Han hade väl varit sjöman vill jag minnas.
Citera
2011-04-27, 21:17
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
UO misstänktes för ett annat mord på en liten flicka (Jasmina i Sävsjö). Man fann dock inga bevis för att UO var den skyldige.
Även danskarna visade intresse. Både för Ulf och för Bengt Karlsson (https://www.flashback.org/t1373852) men det verkar ju inte ha gett något.
Om det sedan beror på att de var oskyldiga eller brist på bevis vet jag inte.
Citera
2011-04-27, 22:10
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Han hade väl varit sjöman vill jag minnas.
Har du någon mer info. att ge kanske? Som när,vart,hur länge?
Citera
2011-04-27, 22:45
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Har du någon mer info. att ge kanske? Som när,vart,hur länge?
Det där med att han varit sjöman var vad jag vet bara rent skitsnack från Ulfs sida.
Mannen var gravt störd men det är kanske inte så konstigt med tanke på vad han utsattes för som barn.
Vilken normal person slaktar en katt i badrummet samtidigt som man låter sin hund sitta med bacon lindat om nosen i det vattenfyllda badkaret?
Citera
2011-04-27, 23:26
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Det där med att han varit sjöman var vad jag vet bara rent skitsnack från Ulfs sida.
Mannen var gravt störd men det är kanske inte så konstigt med tanke på vad han utsattes för som barn.
Vilken normal person slaktar en katt i badrummet samtidigt som man låter sin hund sitta med bacon lindat om nosen i det vattenfyllda badkaret?

Jag vet inte hur det var ställt där,men av bilderna och ögonen var allt möjligt av grymhet.
Hur fick han leva upp som barn då?Nog var han väl utomlands?, vad arbetade han med i sitt liv?
Kanske vet du och har tid att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in