2004-07-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trassel2001
Oj, oj... det låter ungefär som pedofilerna säger... Barnen tycker det är skönt och därför är de med på det!!?? Gardener en sann pedofilvän brukade säga att det är alla andra som talar om för barnet att det som skett är fel som skadar barnet. Som tur är Gardener nu död men en hel del falanger här i Sverige brukar använda honom som källa, bl a Guillou.

Men som någon annan sa så här nog inte detta hemma i denna tråd.

Ja, man kan säga att Pluxor gjorde ett stort intryck på mig

Och nej, det kanske inte hör hemma i den här tråden, det hade inget med Helenmordet att göra utan var en fortsättning på Antevantes lilla avstickare. JAg tror givetvis inte att barn njuter av att bli kidnappade och våldtagna. Bara att inte alla ser sig som offer för att de haft sexuella erfarenheter med vuxna. Jag känner ett par st, alla killar förstås så min verklighetsuppfattning är lite ensidig, men ska man bara lyssna till de som råkat illa ut hela tiden? Finns det inte mer än en sida av myntet?

Jag har förövrigt ingen aning om vem Gardener var.
Citera
2004-07-02, 22:35
Medlem
sifakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trassel2001
Oj, oj... det låter ungefär som pedofilerna säger... Barnen tycker det är skönt och därför är de med på det!!?? Gardener en sann pedofilvän brukade säga att det är alla andra som talar om för barnet att det som skett är fel som skadar barnet. Som tur är Gardener nu död men en hel del falanger här i Sverige brukar använda honom som källa, bl a Guillou.

Men som någon annan sa så här nog inte detta hemma i denna tråd.
Nu är jag också OT, men vem är Gardener och i vilket sammanhang har Guillou använt honom som källa? Det skulle vara intressant att veta.
Citera
2004-07-03, 14:44
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
Varför heter ena bilden Jan?
...och varför heter ingen bild Ulf?
Citera
2004-07-03, 15:00
Medlem
LadyTieras avatar
Tror ni att de hittar en till kropp eller blod som tillhör någon annan?
Citera
2004-07-03, 16:04
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera

Enligt pressen är han intressant även i utredningen av försvinnandet av lilla Jasmina, som inte setts sedan hon försvann från en flyktingförläggning 1997. Fast jag antar att varje försvinnande av barn under de senaste 30 åren kan "vara intressant" för utredare runtom Sverige nu - att de kollar av den nu mordmisstänkte.

Angående funderingar i tråden att polisen först nu uppmärksammat mannen, så hörde jag att han varit med i Helénutredningen mycket tidigare. Någon som vet något mer om detta?
Citera
2004-07-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
[b]Angående funderingar i tråden att polisen först nu uppmärksammat mannen, så hörde jag att han varit med i Helénutredningen mycket tidigare. Någon som vet något mer om detta?
Han har varit känd av polisen ett tag som en skum kille antagligen, men inte intressant i Helén-utredningen förrän nyligen.
Citera
2004-07-03, 16:19
Medlem
Ampersands avatar
Pressen spekulerar i att han även kan ligga bakom mordet på Jannica Ekblad, som hade hundhår på kroppen. Om de hittar den döda hunden kommer de kanske närmare lösningen, men det är kanske inte så enkelt att utvinna DNA ur enstaka hundhår.
Citera
2004-07-03, 16:22
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Han har varit känd av polisen ett tag som en skum kille antagligen, men inte intressant i Helén-utredningen förrän nyligen.

Från DN:
"När Helén Nilsson hittades mördad för 15 år sedan tog polisens tekniker till vara en liten fläck med sperma. Den skickades till Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, i Linköping där man frös ner den. När SKL hörde talas om att det engelska laboratoriet hade en helt ny analysmetod skickade man sperman dit. I höstas fick de fram en DNA-profil på den person som sperman kom från.

Då började polisen åter gå igenom den enorma utredningen och vaskade fram 29 namn som skulle kontrolleras."

-----

"- I onsdags eftermiddag fick vi besked från SKL att 52-åringens DNA-profil matchade provet från Helén. Då började vi omedelbart kartlägga var mannen befann sig och strax före klockan 22 greps han."

Det tolkar jag som att han varit aktuell i Helénutredningen tidigare.
Citera
2004-07-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
"- I onsdags eftermiddag fick vi besked från SKL att 52-åringens DNA-profil matchade provet från Helén. Då började vi omedelbart kartlägga var mannen befann sig och strax före klockan 22 greps han."

Det tolkar jag som att han varit aktuell i Helénutredningen tidigare.
Ok, varför frågar du när du har svaret då?

Av det lilla jag har läst i ärendet fick jag för mig att han inte var aktuell i utredningen förrän nu.
Citera
2004-07-03, 16:28
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Ok, varför frågar du när du har svaret då?

Av det lilla jag har läst i ärendet fick jag för mig att han inte var aktuell i utredningen förrän nu.

Jag läser bara tidningar.
Citera
2004-07-03, 18:20
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airhead
han har tydligen fått sina personuppgifer skyddade... tur att vi han med ett foto
Verkar vara viss oklarhet betr namnet. Här finns ett tidningsreportage, med bild på hyreshuset, i s m gripandet, där även bostadsadressen anges (Ängsgatan). Det borde inte vara alltför svårt för nå'n FB-'Sherlock' bosatt i Vimmerby att skingra dimmorna. Seså, rask promenad nu, 'X' eller 'Y', återrapportering förväntas.

http://www.vimmerbytidning.com/artic...iew/9539/1/49/

Han är känd som ”Mannen med hunden” i Vimmerby. Mera info här - http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...496877,00.html , och här - http://www.expressen.se/index.jsp?a=150822
Citera
2004-07-03, 20:55
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in