Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det här skrev jag i maj förra året. Ett tidsaktiverat inlägg med namnet epilog kändes lite misstänkt. Jag undrar om läkarna och psykologerna visste om detta och helt enkelt struntade i det eller om de inte trodde att han skulle genomföra planerna?

Jag brukade gå in någon gång ibland för att se om det hade hänt något och senaste gången var nog i fredags. Jag började misstänka att jag hade gissat fel angående hans självmord...

Tack till Miss Behave som lade upp brevet. Att det skulle vara kränkande för anhöriga kan jag faktiskt inte hålla med om.

vad menar du med tidsaktiverat inlägg?
Citera
2010-01-10, 21:48
Medlem
Soterns avatar
Man kan ju undra vad som hade hänt om UO vägrat gå med på DNA-koll då man frågade alla de 29 som var möjliga mördare?
DNA-kollen var frivillig då det måste föreligga stark misstanke för att tvinga någon att gå med på DNA-test.
Visst hade han om han vägrat gå med på testet blivit misstänkt, men hade den misstanken varit tillräklig för att tvinga honom?
Citera
2010-01-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Man kan ju undra vad som hade hänt om UO vägrat gå med på DNA-koll då man frågade alla de 29 som var möjliga mördare?
DNA-kollen var frivillig då det måste föreligga stark misstanke för att tvinga någon att gå med på DNA-test.
Visst hade han om han vägrat gå med på testet blivit misstänkt, men hade den misstanken varit tillräklig för att tvinga honom?

säker på detta med frivilligt? Det tvivlar jag på faktiskt
Citera
2010-01-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Hagamannen vägrade men blev tvingad enligt en ny lag.
Citera
2010-01-10, 22:02
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Om det inte fanns särskild misstanke kunde en person vägra gå med på att testas. Det ändrades dock 2006 vilket kunde fälla Hagamannen som först vägrade låta sig DNA-testas. 2004 fanns dock inte denna regel.
Citera
2010-01-10, 23:43
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Det var väl bara på ena offret (Helén) det hittades? De här morden var väl inte officiellt sammankopplade innan Ulf Olsson greps.

Det återfanns spermier i JEs kropp och den skickades också till labbet i Birmingham. De lyckades ej med undersökningen.

SKL hade uttalat särskilt i ett utlåtande att det kunde finnas en koppling utifrån undersökning av djurhåren på respektive kropp/säck, men det var väl enbart känt för polis och åklagare.

Det inkom ett brev till polisen i Eslöv redan i slutet av -89. Någon hade klistrat ihop ord från tidningar, och det löd Mordet på helen och janika - Varför? Ruvar på hämd Jo den jävla ensamHETEN och mobbad PÅ jobbet AV Tjejerna. -91 ringde UO upp spaningsledaren i hemmet flera gånger och berättade om brevet, och detaljer från morden.

Källa: FUP

UO var nojig och trodde att polisen redan hade hans dna från faderskapsärendet rörande sonen (UO förnekade faderskapet, därav dna-prov) några år tidigare, så han sa inte nej till att lämna dna igen. Det tackar vi för.
Senast redigerad av Tuesday 2010-01-11 kl. 00:42.
Citera
2010-01-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det inkom ett brev till polisen i Eslöv redan i slutet av -89. Någon hade klistrat ihop ord från tidningar, och det löd Mordet på helen och janika - Varför? Ruvar på hämd Jo den jävla ensamHETEN och mobbad PÅ jobbet AV Tjejerna
Sorry, lite OT..
Är dethär med blandade versaler & gemener (stora och små bokstäver ) ett tecken på psykisk störning.
Jag har en fd vän som knaprar piller och åker in o ut på psyket och så skriver han alltid. Bara en liten fundering
Citera
2010-01-11, 15:31
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbag
Sorry, lite OT..
Är dethär med blandade versaler & gemener (stora och små bokstäver ) ett tecken på psykisk störning.

Jag tror det beror mer på att han klippte ut bokstäver ur tidningsrubriker...
Citera
2010-01-11, 18:12
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Finns förundersökning och dom i det här fallet att tillgå online?
Citera
2010-01-11, 21:26
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
vad menar du med tidsaktiverat inlägg?
Innan inlägget publicerades såg man bara rubriken "Epilog" och texten "Tidsaktiverat inlägg".
Citera
2010-01-11, 21:40
Medlem
Tuesdays avatar
Han kunde inte råda över internet själv på rättspsyk. Det är avstängt nattetid.
Citera
2010-01-11, 22:21
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Finns förundersökning och dom i det här fallet att tillgå online?

På din fråga har jag ingen aning men jag kan inte rekommendera fuppen om man har ont av dumheter mot barn, ioförsig vet jag inte om allt är skrivet i den. Den om H är den jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in