Flashback bygger pepparkakshus!
2004-06-30, 16:40
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabotaghe
Jag sitter här och funderar allvarligt på hur vissa moralpersoner är funtade. Här har vi en, av nicket att döma, en kvinna som sitter och försvarar en människa som vi alla VET har våldtagit, våldfört och slutligen slagit ihjäl ett tioårigt barn. VI vet det för att även det andra DNA-provet visade sig att stämma, tyvärr kommer det ju inte räcka för att få honom dömd, vilken även åklagare och advokater har börjat oroa sig för nu. Viktoria tycker dock att vi bör skydda honom. Känns väldigt blåögt och naivt

"Men det är ju trots allt synd om honom" (med stora rådjursögon och hulkande underläpp)

Jag har inte skrivit att jag tycker synd om någon.
Jag har konstaterat att det har gått för långt i denna tråd. Den bryter både mot forumreglerna och PUL. Hur många foton och personuppgifter på mannen som än hängs ut så kan aldrig gärningen göras ogjord, och Helén kan inte återfå livet och oskulden. Att tro något annat är blåögt och naivt.

Hur sjutton kan någon här med säkerhet veta exakt vad denne man har gjort? Var ni där?
Citera
2004-06-30, 16:45
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrelboy
Med tanke på DNA:s bevisvärde så tycker jag det står bortom rimligt tvivel att den här omtalade inte är oskyldig. Och visst, Viktoria, må så vara att vi inte vet vem som gjorde vad ännu men nåt är allvarligt fel när mannens sperma påträffats på Heléns kropp.

Sperman kan ha kommit dit på hennes kropp av olika anledningar, här e 1 :

en av dom andra som befann sig i rummet vid kroppen dödade henne, en annan våldtog henne efter hennes död (nekrofili) medans 52 åringen inte gjorde annat än att runka sin kuk i samma hus, han får sperma på sig som han sedan inte tar bort helt o som sedan flyger av o hamnar på Helen när han tar sig förbi henne.
Citera
2004-06-30, 16:49
Medlem
LadyTieras avatar
Hej, var försiktig med namnuppgifter tack, innan det är offentliggjort, mordhot osv skulle jag uppskatta om ni inte skrev ut.

Så körkortsbilden är offentlig och inte överkommen på olaglig väg kan jag inte förbjuda er att dela ut den till varandra via mail/pm osv, men gör det inte i tråden.

//Moderator.
Citera
2004-06-30, 17:01
Medlem
Quarrelboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Sperman kan ha kommit dit på hennes kropp av olika anledningar, här e 1 :

en av dom andra som befann sig i rummet vid kroppen dödade henne, en annan våldtog henne efter hennes död (nekrofili) medans 52 åringen inte gjorde annat än att runka sin kuk i samma hus, han får sperma på sig som han sedan inte tar bort helt o som sedan flyger av o hamnar på Helen när han tar sig förbi henne.

Tre ord: Bortom rimligt tvivel.
Citera
2004-06-30, 17:27
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrelboy
Tre ord: Bortom rimligt tvivel.

exact, d e åklagarens uppgift att bevisa det så. så man kan bara önska dom lycka till. En bra försvarsadvokat har som sagt mycker att jobba med.
Citera
2004-06-30, 20:40
Medlem
Bingolikets avatar
Han kommer kanske att frikännas och få ett fett skadestånd.Sedan en ny identitet och leva gott resten av livet
Citera
2004-06-30, 21:07
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Han kommer kanske att frikännas och få ett fett skadestånd.Sedan en ny identitet och leva gott resten av livet

Preskriptionstiderna måste förlängas!
Citera
2004-06-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Och hur VET du det? Man kan tycka vad man vill om att hänga ut personer innan de är dömda, men att påstå att man VET att någon är skyldig är väl att gå lite långt? Visst, han är absolut bunden till platsen och med absolut största sannolikhet till att ha förgripit sig sexuellt på Helén. Men att påstå att man VET att han bragt henne om livet är att gå för långt.
Det kan ju vara så att han haft en medgärningsman. 52-åringen kanske, observera kanske, inte slog ihjäl Helén.
Jag kan förstå de som tycker att pedofiler ska hängas ut, men att hänga ut någon, som inte är dömd, med motiveringen att man VET att han mördat någon är att dra det för långt.
Ok?

Ok jag menade att vi alla vet att han var NÄRVARANDE då, ok ? Kul att märka ord. Eller har någon planterat hans sperma ? Vi kan nog också ANTA att han har gjort det, men inte bevisa (demokratiskt och krypande nog?)
Citera
2004-06-30, 22:17
Medlem
Viktorias avatar
Bara för att han är pedofil gör det inte honom automatiskt till mördare. Ett konstaterande.
Citera
2004-06-30, 23:43
Bannlyst
håller med !

att det=mkt märkligt att utredarna ej tidigare kollat denna individ,måste ju gått rykten om hans skryt på jobbet ang pedofili.eg skulle han hängas ut med namn o bild på varenda förum här på nätet,så alla på nätet känner igen hnm.nu vill ju moderatorerna att vi ligger lågt,tills det=helt klart o då väntar vi väl ett tag.han kan knappast räkna med att få va anonym länge till,han=ju bunden till mordet genom 2..dna-prov..alltså måste detta äntligen vara rätt person.
Citera
2004-07-01, 03:23
Medlem
Viktorias avatar
Spår funna i 52-åringens fd fritidshus

Polisen har säkrat spår som kan komma från den mördade Hörbyflickan Helén Nilsson. De hittades i det fritidshus i Höör som den misstänkte 52-åringen ägde vid tiden för mordet.

-Det rör sig om fynd som kan ha avgörande betydelse, men jag kan inte säga vilken typ av fynd det handlar om, säger kriminaltekniker Tonny Andersson.

-Vi har plockat bort golvlisterna och dammsugit bakom dem. Vi har säkrat en ganska stor mängd spår bakom listerna. Vi har inte hittat några barnkläder, men däremot andra detaljer som kan vara intressanta, säger Tonny Andersson.

Andersson och kollegan Carsten Nielsen har finkammat den lilla rödmålade sommarstugan utanför Höör i två dagar för att försöka hitta spår som kan koppla samman 52-åringen med mordet på Helén Nilsson 1989.

Flera ägarbyten
Det har gått åtskilliga år sedan mordet och stugan har bytt ägare flera gånger. Men Andersson är ändå optimistisk:

-Biologiska spår klarar sig bra i rätt miljö och golvet är fortfarande detsamma som 1989. Den enda förändring som skett invändigt är att köksinredningen har flyttats och att väggarna har målats, säger han.

Den misstänkte mannen köpte stugan 1987 och sålde den i april 1990, då han flyttade från orten. Enligt polisen bodde mannen permanent i huset, som ligger mitt i en klunga av sommarstugor.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1804&a=226871
Citera
2004-07-01, 09:48
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Jag har inte skrivit att jag tycker synd om någon.
Jag har konstaterat att det har gått för långt i denna tråd.
Gått för långt? You ain't seen nothing yet baby.
Citat:
Den bryter både mot forumreglerna och PUL.
Snicksnack lilla gumman. Läs på bättre.
Citat:
Hur många foton och personuppgifter på mannen som än hängs ut så kan aldrig gärningen göras ogjord, och Helén kan inte återfå livet och oskulden.
No shit Sherlock, det är ju inte nådigt blåögt och naivt att tro att händelserna för femton år sedan görs ogjorda genom att ett offentligt fotografi publiceras i ett lösryckt sammanhang...

Är det någon som ställt frågan på porrforat om 52-åringens porrkarriär och vem som hans, numera avlidne, polare i vuxensfilmsträsket är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in