Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-10, 18:01
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Bra, men här ligger skiten kvar visst
Miss Behave ta ditt ansvar nu.

Varför? Även om det är en hel rad bullshit så är det ändå intressant att läsa och man får insikt i hur skruvad han egentligen var.
Citera
2010-01-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Varför? Även om det är en hel rad bullshit så är det ändå intressant att läsa och man får insikt i hur skruvad han egentligen var.
Den är kränkande för anhöriga.
Citera
2010-01-10, 18:14
Medlem
klart det ska vara kvar, nu när hans blogg är stängd så finns det ett allmänintresse av att se hur skruvad han var
Citera
2010-01-10, 18:19
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
klart det ska vara kvar, nu när hans blogg är stängd så finns det ett allmänintresse av att se hur skruvad han var

Är den nedstängd? har försökt komma in flera gånger ikväll.

Kanske lika bra det, för det är bara hans egna lögner om det mest skamliga en människa kan ta sig för.
Citera
2010-01-10, 18:24
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Den är kränkande för anhöriga.

Ärligt talat så behöver de inte läsa den.
Citera
2010-01-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ärligt talat så behöver de inte läsa den.
Olsson ska inte ges något utrymme överhuvudtaget med sina lögner.
Citera
2010-01-10, 18:36
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Går UO i självmordstankar med tanke på att han har lagt ett tidsaktiverat inlägg på sin blogg?

Han kanske vill att det ska publiceras efter sin död...

http://ulfolsson.bloggsida.se/
Det här skrev jag i maj förra året. Ett tidsaktiverat inlägg med namnet epilog kändes lite misstänkt. Jag undrar om läkarna och psykologerna visste om detta och helt enkelt struntade i det eller om de inte trodde att han skulle genomföra planerna?

Jag brukade gå in någon gång ibland för att se om det hade hänt något och senaste gången var nog i fredags. Jag började misstänka att jag hade gissat fel angående hans självmord...

Tack till Miss Behave som lade upp brevet. Att det skulle vara kränkande för anhöriga kan jag faktiskt inte hålla med om.
Citera
2010-01-10, 18:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Vilka faktiska bevis fanns mot U.O ?
Jag har inte hängt alls med i detta fall och det är därför jag frågar eftersom han ansåg sig oskyldigt dömd.
Citera
2010-01-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det här skrev jag i maj förra året. Ett tidsaktiverat inlägg med namnet epilog kändes lite misstänkt. Jag undrar om läkarna och psykologerna visste om detta och helt enkelt struntade i det eller om de inte trodde att han skulle genomföra planerna?

Jag brukade gå in någon gång ibland för att se om det hade hänt något och senaste gången var nog i fredags. Jag började misstänka att jag hade gissat fel angående hans självmord...

Tack till Miss Behave som lade upp brevet. Att det skulle vara kränkande för anhöriga kan jag faktiskt inte hålla med om.
Han måste ha haft tillåtelse att skriva på nätet helt ocensurerat och det har säkert starkt honom i sina lögner.
Detta har varit förödande i hans behandling som bland annat går ut på att jobba med och mot ett erkännande av hans brott.Så skedde med Lasermannen till exempel.
Senast redigerad av ascheberg 2010-01-10 kl. 18:55.
Citera
2010-01-10, 18:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vilka faktiska bevis fanns mot U.O ?
Jag har inte hängt alls med i detta fall och det är därför jag frågar eftersom han ansåg sig oskyldigt dömd.

Ett par upplistade punkter, finns antagligen mer:

http://sydsvenskan.se/sverige/article96815/Inget-kan-forringa-den-bevisning-som-finns.html

Edit: lustigt nog så nämner inte artikeln att Ulfs sperma hittades i underlivsområdet på båda offrena och självfallet blodspåret i Ulfs stuga...
Citera
2010-01-10, 20:36
Medlem
månss avatar
Jag hatar att upprepa mig men..
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Denna tråd startades 2004 när U.O greps. Finns det ingen tidigare tråd om utredningen fram tills dess?

Jag har sökt men inte hittat någon tråd vilket jag tycker är märkligt.
Citera
2010-01-10, 21:33
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ett par upplistade punkter, finns antagligen mer:

http://sydsvenskan.se/sverige/article96815/Inget-kan-forringa-den-bevisning-som-finns.html

Edit: lustigt nog så nämner inte artikeln att Ulfs sperma hittades i underlivsområdet på båda offrena och självfallet blodspåret i Ulfs stuga...
Det var väl bara på ena offret (Helén) det hittades? De här morden var väl inte officiellt sammankopplade innan Ulf Olsson greps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in