Flashback bygger pepparkakshus!
2005-10-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Finns ju andra vidriga varianter, Åmsele mördaren fick ju kärleksbrev i drivor. Stor mördare i Usa likaså, det verkar locka kvinnor med den farliga äckliga typen.

Jo, det är väl mycket vanligt och allmänt känt att kriminella och även grovt kriminella killar får en massa beundrarinnor, och nånstans kan jag förstå vad det är som händer. Spännande med farliga killar, man tror att man kan omvända dem etc etc.

Men jag skulle inte trott att detta fenomen gällde barnamördare och barnvåldtäktsmän. Likaså som jag har svårt att se att kända pedofiler eller våldtäktsmän överhuvudtaget får några beundrare? Som sagt, jag kan förstå att vissa individer attraheras av och får respekt för hårda våldsverkare. Men detta?

Edit: Jaja, svammel svammel.. Osammanhängande. Men jag är trött. Och upprörd.
Citera
2005-10-02, 21:49
Medlem
Citat:
Finns ju andra vidriga varianter, Åmsele mördaren fick ju kärleksbrev i drivor. Stor mördare i Usa likaså, det verkar locka kvinnor med den farliga äckliga typen.

Dra inte alla tjejer över en kam. De som lockas till äcklar är med ganska hög säkerhet rätt sjuka i huvet de också.
Jag tror att 99,9 % av alla tjejer också tycker att Ulfs puckokärring är just ett pucko.
Citera
2005-10-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Dra inte alla tjejer över en kam. De som lockas till äcklar är med ganska hög säkerhet rätt sjuka i huvet de också.
Jag tror att 99,9 % av alla tjejer också tycker att Ulfs puckokärring är just ett pucko.

Det jag försöker säga är att jag tror, eller åtminstone trodde, att det var skillnad på äcklon och äcklon.

Jag kan förstå om "vanliga" kalla, besinningslösa våldsverkare och mördare kan framstå som tuffa och tilldragande. Som Daniel Maiorana, eller kanske t o m Mijailovic.
Men såna som VarUlf kan jag inte se att någon skulle finna annat än sjuka och perversa och motbjudande.
Citera
2005-10-03, 18:04
Medlem
Ladidas avatar
Citat:

Eh nu skrev jag inte ALLA kvinnor utan jag skrev kvinnor, mej veterligen är det inte så många män som lockas till dessa mördare och pedofiler därför valde jag kvinnor men jag kan ju ha fel? Eller så kanske du ska läsa vad jag skrev innan du gnäller?
Citera
2005-10-03, 20:10
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Jag vill ha han i fängelse på livstid (riktig livstid inte den förljugna svenska daltarvarianten). Allra helst hade jag sett att han fått dödsstraff. Men man kan ju hoppas att nån plockar han på vilohemmet i alla fall....

Jo jo drömma kan man ju göra men man får ju vara lite realistisk efter den verklighet man lever i.
Citera
2005-10-03, 21:02
Medlem
Citat:

det verkar locka ett fåtal mycket sjuka kvinnor med den farliga äckliga typen. Det lockar inte kvinnor i allmänhet. Viss skillnad eller hur...
Citera
2005-10-03, 21:06
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
det verkar locka ett fåtal mycket sjuka kvinnor med den farliga äckliga typen. Det lockar inte kvinnor i allmänhet. Viss skillnad eller hur...

Jag skrev aldrig ALLA en viss jävla skillnad sluta skyll ifrån dej för att du inte är läskunning nu för fan. Sen är det inte ett fåtal, åmsele mördaren fick tusentals brev bland annat, är det ett fåtal kanske? Vart drar du gränsen på fåtal kvinnor, tre, fem, femhundra?
Om dessa kvinnor är mycket sjuka, inte sjuka kan jag inte svara på därför skrev jag aldrig ut det. Att personen är sjuk är väl ett högt personligt perspektiv, dom kanske ser till människan och inte till brottet, eller anser att personen är oskyldiga eller va fan vet jag.

Fattar ärligt inte varför du hänger upp dej så mycket på det hela?
Citera
2005-10-11, 21:36
Medlem
M2ks avatar
HD prövar ej

11 oktober 2005 12:13, Sydsvenskan

Dubbelmordsdömde Ulf Olssons önskan om en ny rättslig prövning avslås av Högsta domstolen (HD). Därmed står hovrättens beslut om rättpsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning fast.

Både Lunds tingsrätt och hovrätten i Malmö har funnit Olsson skydlig till människorov, grov våldtäkt och mord när det gäller tioåriga Helén Nilsson och mord på 26-åriga Jannica Ekblad. Brotten begicks 1989.
Olsson har gjort upprepade försök att få en ny försvarare. Även denna begäran avslås av HD.

http://sydsvenskan.se/skane/article122730.ece

Punkt och slut.
Citera
2005-10-17, 21:22
Medlem
Citat:

Citat:
Jag skrev aldrig ALLA en viss jävla skillnad sluta skyll ifrån dej för att du inte är läskunning nu för fan. Sen är det inte ett fåtal, åmsele mördaren fick tusentals brev bland annat, är det ett fåtal kanske? Vart drar du gränsen på fåtal kvinnor, tre, fem, femhundra?
Om dessa kvinnor är mycket sjuka, inte sjuka kan jag inte svara på därför skrev jag aldrig ut det. Att personen är sjuk är väl ett högt personligt perspektiv, dom kanske ser till människan och inte till brottet, eller anser att personen är oskyldiga eller va fan vet jag.

Fattar ärligt inte varför du hänger upp dej så mycket på det hela?

Nej, du kan inte skriva att *det verkar locka kvinnor* ens om 500 skulle göra det. Det bor flera miljoner kvinnor bara i Sverige om du inte visste det, och 99,999999 % lockas ej av dessa drägg. Rätt ska vara rätt.
mvh
Citera
2006-02-02, 16:46
Medlem
Mazeppas avatar
Då var det dax igen för "Äcklet Olsson" att bekänna sina synder

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,771480,00.html
http://hd.se/inrikes/2006/02/01/dubbelmoerdare_hoers_om/
Citera
2008-04-11, 11:44
Medlem
Tuesdays avatar
Utflykter

...och nu är han ute på permissioner.

Citat:
Morddömde Ulf Olsson äter på restaurang och åker på bilutflykter med sina vårdare. Läkare vid den rättspsykiatriska klinik där han vårdas anser honom ofarlig nog att vistas ute bland folk.

http://sydsvenskan.se/skane/article240727.ece
Citera
2008-04-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
...och nu är han ute på permissioner.

Fast det där är nästan 1 år gamla nyheter, vilket ju visserligen bara gör det hela ännu sjukare.

I den här artikeln i Expressen så verkar det nästan som att han skryter om det faktum att han är ute och slirar i samhället redan, äter svindyr oxfilé och promenerar över skolgårdar.

http://www.expressen.se/nyheter/1.692506

Vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in